تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۴۰۰۰۸۱
مدیر آب‌وفاضلاب شهری شهرستان جویبار گفت: کل شبکه خط انتقال آب شهری جویبار را 143 کیلومتر است که از این مقدار 20 کیلومتر از این شبکه فرسوده است که به بودجه عظیم برای بازسازی و نوسازی آن نیاز است.
۰
plusresetminus
وجود 20 کیلومتر شبکه آب فرسوده شهری در جویبار
محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه سهم آبفای شهری در اعتبارات بسیار کم است اظهار کرد: 200 میلیون تومان از محل متوازن و 225 میلیون تومان از محل تملک دارایی سهم آبفای شهری جویبار است که این میزان برای انجام کار در حوزه آب که با مشکلات زیادی روبروست بسیار اندک است.
 
وی با اشاره به اجرای طرح انتقال آب از شهر جویبار به کوهی‌خیل گفت: کل طرح به طول 9 کیلومتر؛که تاکنون 2/5 کیلومتر آن با اعتبار 6 میلیارد و 500 میلیون تومان در حال انجام و برای تکمیل آن به اعتباری به مبلغ 7 میلیارد تومان نیاز است.
 
مدیر آب‌وفاضلاب شهری جویبار طول کل شبکه خط انتقال آب شهری جویبار را 143 کیلومتر اعلام کردزو افزود: 20 کیلومتر از شبکه انتقال آب شهری فرسوده است که به بودجه عظیم برای بازسازی و نوسازی آن نیاز است.

کریمی به فاضلاب شهری اشاره و عنوان کرد: طرح مطالعاتی فاضلاب شهری جویبار از سال 72 شروع و در سال 76 عملیاتی شد و سال 85 به پایان رسید که فقط 55 درصد سطح شهری جویبار را با 5 هزار 478 مشترک تحت پوشش قرار داده است.
 
وی با بیان اینکه دارای دو مخزن زمینی و هوایی 7 و 3 هزار مترمکعبی هستیم اظهار کرد: با  این مقدار بیش از 20 هزار نفر مشترک آب شهری ما در شهرستان جویبار هستند.
 
مدیر آب‌وفاضلاب شهری جویبار تصریح کرد: در سال گذشته 3 هزار و 600 متر توسعه شبکه داشته‌ایم.
 
کریمی با اشاره به اینکه نصب پمپ‌های مستقیم به شبکه آب‌رسانی آسیب می‌رساند گفت: استفاده مستقیم مردم از پمپ اقدامی است که به شبکه‌های آب‌رسانی آسیب و خسارت وارد می‌کند و باعث می‌شود آب‌رسانی به دیگر شهروندان با اختلال انجام شود.
 
وی خاطرنشان کرد: نصب پمپ‌های مستقیم به شبکه آب‌رسانی سبب نشان دادن مصرف غیرواقعی بر روی کنتور آب و تحمیل آب‌بهای بسیار بیشتر از مقدار واقعی مصرف به مشترکین و ایجاد فشار منفی ناشی از کارکرد تعداد زیادی پمپ‌های خانگی بر روی شبکه آب شهر موجب مکیده شدن آب سطحی آلوده به فاضلاب خانگی در نقاطی می‌شوند که شبکه آب شهری دارای شکستگی و یا دارای نشتی است.
 
مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری جویبار از مشترکان خواست برای داشتن آب پایدار و رفع مشکل قطعی و افت فشار آن، از یک منبع ذخیره آب استفاده کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲