کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا خبر داد

افتتاح 21 خانه محروم توسط بسیج سازندگی نکا/ فعالیت 3500 جهادگر بسیجی در نکا

23 مرداد 1398 ساعت 7:30

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا بسیج سازندگی را درحال نمایش مردم‌سالاری دینی در عرصه خدمات‌رسانی توصیف کرد و از افتتاح 21 خانه محروم ساخته شده توسط بسیج سازندگی سپاه نکا در روزهای آینده دراین شهرستان خبر داد.


مجیدرضا شعبانی در گفت‌وگو با بلاغ، انقلاب اسلامی را برگرفته از حضور توده‌های مختلف مستضعفین به منظور از بین بردن فقر و زاغه‌نشینی توصیف و اظهار کرد: پس از انقلاب نظام اسلامی شکل گرفت و همه ارکان آن نیز تصمیم گرفتند تا کلمه توحیدی را در کشور بلند کرده و در تمامی جهان بگسترانند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران زمانی که پیروز شد بسیاری از کشورهای مستضعف و محروم و حتی غیر شیعه در جهان طرفدار این انقلاب بوده‌اند چراکه احساس می‌کردند که با این انقلاب می‌توان حرف آن‌ها را به کرسی نشاند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا جهاد سازندگی را همچون سپاه، مولود انقلاب خواند و خاطرنشان کرد: وظیفه جهاد سازندگی محرومیت‌زدایی بود که با هشت سال دفاع مقدس همراه شد تا هم در خط مقدم جبهه و هم پشت جبهه خدمات فراوانی را ارائه دهد.

این مسئول اضافه کرد: پس از جنگ نیز نیروهای جهاد سازندگی با همان روحیه جهادی به خدمت‌رسانی مردم پرداختند اما در دهه هفتاد با روی کار آمدن دولت اصلاحات جهاد سازندگی با وزرات کشاورزی اقدام و به جهاد کشاورزی تبدیل شد که عملاً کار عمران، آبادی و سازندگی از کشور رخت بر بست و تنها بر کشاورزی تمرکز شد.
 
* پر شدن جای خالی جهاد سازندگی با بسیج سازندگی سپاه
وی گفت: هنوز در مکان‌هایی بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی خدمات عمومی نیامده است تا اینکه رهبر معظم انقلاب برای لمس مجدد خدمت توسط مستضعفین به بسیج سازندگی سپاه دستور دادند تا سپاه مأموریت داشته باشد برای حفظ انقلاب تا پای جان برای مردم خدمت‌رسانی کند.

شعبانی خدمات‌رسانی به مردم را یکی از مأموریت‌های بسیج سازندگی سپاه برشمرد و اظهار کرد: خدمات عمومی و درمانی در کنار دولت‌ها توسط بسیج سازندگی آغاز و خدمات کشاورزی نیز ارائه شد و اکنون نیز مأموریت محرومیت‌زدایی و غبار از چهره مردم محروم و مستضعف مناطق دوردست و آسیب دیده در اوج خدمات بسیج‌سازندگی درحال شکل‌گیری است.

وی افزود: این افتخاری برای نیروهای جهادی بسیج است که برای حل این مشکلات در کنار مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه نکا با بیان مأموریت‌های در نظر گرفته شده برای بسیج سازندگی سپاه این شهرستان، خاطرنشان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی، خانه‌دار شدن قشر مستضعف و محروم، ایجاد اشتغال پایدار و آموزش و توانمندسازی عموم مردم، بسیج سازندگی وارد عمل شده است.
 
* خیرین و گروه‌های جهادی، بازوان توانمند بسیج سازندگی
این مسئول اضافه کرد: دستان پرتوان بسیج سازندگی شامل گروه‌های خیرین و افرادی که منشأ خیر بوده و از بابت آن‌ها برکتی به جامعه می‌رسد که از مجمع خیرین بسیج و محرومیت‌زدایی که فعالانه در این عرصه فعالیت می‌کنند جای تقدیر دارد.

وی گفت: بازوی دیگر ما گروه‌های جهادی هستند که در دو عرصه محله خود و مناطق و جغرافیای گسترده‌تر فعالیت می‌کنند و درواقع دستان پرتوان شهرستان به شمار می‌آیند.

شعبانی ظرفیت‌های موجود شهرستان را عرصه دیگر فعالیت دانست و تأکید کرد: ممکن است اینجا منابعی وجود داشته باشد و فعالیت‌هایی صورت بگیرد مانند معادن شن و ماسه، کوره‌های آجرپزی و شرکت سیمان مازندران هرکدام ظرفیت‌هایی هستند که انسان با جرأت بیشتری می‌تواند به سمت ساخت خانه‌های محروم برود و این پا گرفته است.

وی با تقدیر از ادارات همکار، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره بهزیستی و بنیاد مسکن که منازل را تحویل می‌دهد، ادارات آب و فاضلاب روستایی، برق، گاز و خصوصاً دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی، پایگاه‌های بسیج، ائمه جماعات، بزرگان محل و همه کسانی که در این مأموریت کمک می‌کنند بازوان پر توان ما هستند.
 
* نمایش جلوه‌ای از مردم‌سالاری دینی در عرصه خدمات‌رسانی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا بیان کرد: بسیج سازندگی دارد یکی از جلوه‌های مردم‌سالاری دینی در عرصه خدمت‌رسانی به معنی پای کار آوردن مرم برای مردم و خدمات‌رسانی مردم برای مردم را دارید به نمایش می‌گذارد.

این مسئول اضافه کرد: در حوادث غیرمترقبه مانند سیل اخیر همه دیدند که مردم چگونه پای کار یکدیگر آمدند تا احساس تنهایی نکنند و چالش را بتوانند با این حضور و دلگرمی خود رفع کنند.

وی گفت: برای تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یاری که از اواخر سال گذشته نیز شروع به کار کردند 21 صندوق را در محلات خود با محوریت مساجد فعال کرده و تاکنون 540 نفر عضو دارد تا از سپرده‌های خود برای فعالیت خود که شامل تسهیلات اقتصاد مقاومتی است بتوانند اقتصاد خانه و خانواده را با این تسهیلات قرض‌الحسنه بسازند.

شعبانی از تشکیل 40 صندوق دیگر در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: اگر خوب مدیریت شود می‌توانیم همه فضای محلات را به سمت تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه پیش ببریم.
 
* اشتغال‌آفرینی برای 1200 نفر در نکا
وی افزود: در سال 97 بیش از 800 نفر  و در سال 98 تاکنون یک صد نفر را در دروره‌های فنی و حرفه‌ای این شهرستان برای آموزش‌های مرتبط معرفی کردیم تا توانمند شوند و با اشتغال و تولید بتوانند در جامعه توانمندی خود را به ظهور برسانند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا با بیان اعطای هفت‌ونیم میلیارد تومان وام‌های اقتصاد مقاومتی از سال 93 تاکنون از سوی بسیج، خاطرنشان کرد: این وام‌ها به واجدین شرایط برپایی طرح‌های اقتصاد مقاومتی اعطا شده و برای یک هزار و 178 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است که 730 نفر از وام‌گیرندگان اشتغال‌زایی بوده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: عرصه‌های مختلفی از آبزیان، قارچ، زنبور، عسل، گیاهان دارویی، دام‌های سبک و سنگین ازجمله عرصه‌های بوده که با محوریت اقتصاد خانواده بیشترین فعالیت را در اشتغال‌زایی و دریافت وام‌ها داشته‌اند.
 
* تحویل 24 واحد مسکونی تا پایان شهریور
وی ساخت منازل مسکونی برای اقشار محروم را مأموریت دیگر بسیج سازندگی خواند و گفت: در سال 98 ساخت و تحویل تعداد 45 واحد مسکونی به عنوان مأموریت بسیج سازندگی سپاه نکا تعریف شد که تاکنون 21 واحد آماده تحویل است.

شعبانی تصریح کرد: این واحدها امروز چهارشنبه 23 مردادماه با حضور مسئولان استانی و کشوری در یکی از روستاهای نزدیک شهر نکا به صورت نمادین در قالب یک برنامه کشوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: مرمت و بازسازی مزار شهدا نیز ازجمله مأموریت‌های بسیج سازندگی بوده که در شهرستان نکا 17 مزار تک‌شهید آماده و تحویل شد و برای قرارداد ساخت بیش از 50 مزار دو و سه شهید آمادگی وجود دارد تا بتوان این نماد ایثار، ایستادگی و شهادت را هرچه بهتر به جامعه معرفی کنیم.

فرمانده سپاه نکا اذعان کرد: ساخت منازل مددجویی بهزیستی به تعداد چهار واحد در دستور کار قرار دارد که هرچه تسهیلات بهتری داده شود سریعتر و بهتر می‌توان عمل کرد که از این تعداد دو واحد منزل مسکونی سیل‌زده قرار دارد.
 
* فعالیت 175 گروه جهادی با سه هزار و 500 جهادگر بسیجی در نکا
این مسئول اضافه کرد: این فعالیت‌ها با 30 میلیون وام کمیته امداد و 35 میلیون وام بهزیستی ساخته می‌شود درحالی که هر خانه با هزینه‌ای نزدیک به یک‌ونیم میلیون و متراژ بیش از 45 متر با ظرفیت شهرستان و پایین آوردن هزینه‌ها ساخته می‌شود.

وی گفت: همچنین از افرادی که برای حمل مصالح به فواصل دوری تا 60 و 70 کیلومتری از شهر برای ساخت این منازل محروم به ما کمک می‌کنند جای تقدیر و تشکر ویژه وجود دارد.

شعبانی تأکید کرد: دستان پرتوان گروه‌های جهادی در قالب 120 گروه شامل دو هزار و 400 نفر به شکل محله‌محور و 55 گروه شامل یک هزار و 100 نفر به شکل جغرافیامحور در محدوده‌ایی بزرگتر در این عرصه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: روستاهای گلبستان، بهزادکلا، درزی‌محله، گلورد کوچک، گلورد بزرگ، گرگتج، للرد، فریمک، سنگر، لاکتراش، کارکم، شورابسر، سوچلما و کمیشان ازجمله روستاهای در بخش‌های مرکزی و هزارجریب هستند که کار ساخت منازل محروم در آن‌ها جریان داشته و دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا خاطرنشان کرد: الحمدلله مردم فهیم و بزرگ شهرستان نکا همچون سیل سال 78، در سیل امسال شهرستان نیز اجازه ندادند چادرهای هلال احمر در شهر برپاشود و به منزل بستگانشان برده شدند، این بار نیز خودشان پای کار آمدند و منازل را ساختند.
 
* افزایش سرعت اتمام منازل با همت مردم
این مسئول اضافه کرد: این خدمات بسیج سازندگی در ساخت منازل محروم این دور از بهمن سال گذشته تا شهریور امسال به مدت هشت ماه با واریزی‌های محدود به شرط در اختیار داده شدن زمین توسط افراد یا سازمان متولی بوده است.

وی گفت: هر فردی هر توانی برای کمک به این جریان دارد حتی به صورت یک مبلغ ناچیز ماهیانه نیز می‌تواند ورود کند.

شعبانی تأکید کرد: خانه‌ای ساخته نمی‌شود مگر آنکه اهل خانه، بستگان و اهالی محل پای کار بیایند که اگر به همان اندازه آن‌ها نیز پای کار بیایند کار با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وی به خدمات ارائه شده برای اهالی منطقه کوی مهرگان نکا نیز پرداخت و افزود: برخی از این منازل از حمام و سرویس بهداشتی به عنوان ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی بی‌بهره بودند که به هر شکلی که بود سعی شد تا یک حمام و سرویس بهداشتی برای این اهالی ساخته شود و این کار انجام شد.
 
* تحویل 45 خانه در هشت ماه
فرمانده سپاه نکا بیان کرد: امروز توان نیرویی، تجهیزاتی و اراده‌های بسیج سازندگی چندین برابر شده تا بتوانند برای مردم منزل و سرپناه درخوری بسازند یا پای کار محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی بیایند.

این مسئول اضافه کرد: مدیران شهرستان نیز با  مسئولان استانی خود ارتباط برقرار کنند چراکه حاضریم با تعامل با آن‌ها منازل را در سطوح 40 تا 55 متری برای محرومان و مستضعفان بسازیم.

وی گفت: در سال‌های 96 و 97 21 منزل و از اواخر 97 تا شهریور 98 45 خانه تحویل مردم مناطق محروم و نیازمند توسط بسیج سازندگی شده و می‌شود که علت موفقیت دوره جدید بسیج سازندگی نکا نیز پشتیبانی‌های ویژه‌ای است که از سوی سپاه استان و شهرستان برای توانمندتر شدن دستان این نیرو صورت گرفت.

شعبانی تصریح کرد: ساخت چهار پل ارتباطی روستایی و بین مزارع با مشارکت مردم و خیرین در روستاهای زروم، سیدخیل، زارم، لایی رودبار و ولامده نیز با افتتاح و بهره‌برداری به پایان رسیده است.

انتهای پیام/پ


کد مطلب: 399998

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/399998/افتتاح-21-خانه-محروم-توسط-بسیج-سازندگی-نکا-فعالیت-3500-جهادگر-بسیجی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com