مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نکا عنوان کرد

برگزاری دعای عرفه در 20 مسجد نکا/جشن غدیر ویژه‌تر از همیشه

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۳۹۹۶۲۷
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نکا از برگزاری دعای عرفه در 20 مسجد شهر و روستای این شهرستان خبر داد و گفت: مراسم محوری شهرستانی دعای عرفه در مسجد جامع نکا برگزار می‌شود.
۰
plusresetminus
برگزاری دعای عرفه در 20 مسجد نکا/جشن غدیر ویژه‌تر از همیشه
حجت‌الاسلام سیف الله سهرابی در گفت‌وگو با  خبرنگار بلاغ با اشاره به برگزاری دعای عرفه در 20 مسجد شهر و روستای نکا، اظهار کرد: مراسم محوری دعای عرفه در شهرستان رأس ساعت 17 روز یکشنبه در مسجد جامع نکا برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر در پیش بودن مناسبت‌های مهمی همچون روز عرفه، دهه ولایت، عید غدیر و محرم در آینده نزدیک از برگزاری نشست‌های ویژه با شرکت بیش از 100 نفر از مسئولان هیئت‌های مذهبی با حضور امام جمعه نکا خبر داد.
 
* جشن غدیر ویژه‌تر از همیشه
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نکا با بیان بررسی و برنامه‌ریزی مدون برای ایام ذکر شده، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا به همت هیئت‌های مذهبی عید غدیر نیز مانند نیمه شعبان پر رنگ‌تر از قبل برگزار شود.

این مسئول اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته سعی می‌شود تا نمود خیابانی جشن‌ها نیز در این ایام با برگزاری برنامه‌های متنوعی ازجمله برپایی ایستگاه‌های صلواتی بیش از پیش با حضور مردم به نمایش گذاشته شود.
 
* توجه ویژه به بانوان و کودکان
وی گفت: برنامه‌های متنوعی نیز در دهه ولایت از عید سعید قربان تا عید بزرگ غدیر تدارک دیده شده که شامل جشن ویژه بانوان در حسینیه سیدالشهدا و جشن ویژه نونهالان و کودکان در دهه ولایت در فاطمیه شهرستان می‌شود.

سهرابی تصریح کرد: در برگزاری برنامه کودکان سعی خواهد شد تا از حضور سخنرانی که متخصص در حوزه کودکان است به منظور تفهیم فرهنگ غدیر استفاده شده و کودکان را بیش از پیش با اجرای برنامه‌های متنوع با این موضوع مهم آشنا کنیم.
 
* اهتمام به جشن‌های خیابانی
وی افزود: در این ایام جلسه ویژه مجمع مداحان نیز برگزار می‌شود که اشعار و جهت‌دهی‌های لازم به این قشر موثر با همفکری خود مداحان نیز صورت خواهد گرفت تا بتوان شاهد برگزاری جلسات پر محتوا در کنار شور مناسب ایام بود.

مدیر تبلیغات اسلامی نکا با بیان اهتمام ویژه نسبت به برگزاری مراسم جشن‌ها در جمع عموم مردم، اذعان کرد: علاوه بر جشن‌های خیابانی که به همت مسجد سعادت در منطقه مهرآباد تدارک دیده شده، سایر مساجد نیز برنامه‌های ویژه‌تر و جدی‌تری خواهند داشت.
 
* توجه ویژه به غدیر
این مسئول از تشکیل ستادی ویژه عید غدیر در سطح شهرستان همراه با برنامه‌ریزی‌های متنوع خبر داد و اضافه کرد: مسابقه فرهنگی بزرگی نیز با محوریت خطبه غدیر مد نظر قرار گرفته که همراه با سایر برنامه‌های مهم و متنوع این روز بزرگ به صورت مفصل در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی به برخی از موضوعات مربوط به ایام محرم نیز پرداخت و گفت: در این ایام به رعایت زمان عزاداری‌ها و حال مردم تأکید ویژه شده تا خدایی نکرده عزاداری برای سرور و سالار شهیدان سبب اذیت و تکدر خاطر شهروندان در زمان استراحت شب آن‌ها نشود.
 
* اولین تجمع عاشورائیان در نکا
سهرابی از برگزاری یک برنامه ‌بزرگ محوری شهرستانی در دهه اول محرم در سطح شهر نکا نیز خبر داد و تأکید کرد: به فضل الهی اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در ساعت 17 روز هشتم محرم یعنی در تاریخ 17 شهریور در میدان جانبازان نکا برگزار می‌شود.

وی افزود: در آستانه محرم گردهمایی مهم رهروان ولایت نیز با حضور هیئت‌های مذهبی، مبلغان، مداحان، هیئت‌ امنای مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج به منظور پایه‌ریزی و دستیابی به یک انسجام بیشتر در راستای یک محرم پربار و عزاداری طراز انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
 
* لزوم برگزاری محافل عزای محرم باوجود همه مشکلات
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نکا با بیان اهمیت برپایی عزای سرور و سالار شهیدان باوجود همه مشکلات، سختی‌ها و تنگناها، خاطرنشان کرد: هرچند برای اصلاح اشکالات نیاز به زمان داریم اما نباید اثرات مثبت این مراسم‌ها به خاطر وجود آسیب‌هایی مختصر نادیده گرفته شود.

وی در پایان گفت: امسال سعی شد تا در فاصله زمانی بیشتر باقی‌مانده تا مناسبت‌های مهم مذهبی از روزعرفه تا آغاز محرم با برگزاری جلسات متعدد و هدفمند به منظور افزایش سطحی کیفی و کاستن از ناهماهنگی‌ها زودتر از سال‌های قبل و با برنامه‌تر به استقبال این روزها و شب‌های پر برکت برویم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴