کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله کعبی:

بزرگان اصلاحات باید پاسخگوی اوضاع نابسامان معیشتی مردم باشند

16 مرداد 1398 ساعت 0:15

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که با حمایت‌های خود این دولت را بر سر کار آوردند و بزرگان جریان موسوم به اصلاحات که موضع «تَکرار» گرفتند، الان باید پاسخگوی افکار عمومی در خصوص اوضاع نابسامان معیشتی مردم باشند.


آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با مهر، در خصوص سهم جریان اصلاحات در مشکلات معیشتی مردم، گفت: قوه مجریه مسئول معیشت مردم است ولی کسانی که با حمایت‌های خود این دولت را بر سر کار آوردند و یا بزرگان جریان موسوم به اصلاحات که موضع «تَکرار» گرفتند، الان باید پاسخگوی افکار عمومی در خصوص اوضاع نابسامان معیشتی مردم باشند.

وی با بیان اینکه آحاد ملت و مسئولان دولتی دریافتند که دلبستن به بیگانگان اشتباه استراتژیک است، اظهار داشت: الان باید با پذیرش اشتباه، منطق مقاومت را پیگیر باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر گشایشی در کشور ایجاد شود، ناشی از اقتدار دیپلماسی مقاومت، ناشی از حرکت عظیم سپاه در ساقط کردن پهپاد آمریکایی، توقیف نفتکش در برابر نفتکش در مواجهه با انگلیس و گفتمان مقتدرانه رهبر انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن است.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه مردم به خوبی درک می‌کنند که گفتمان مقاومت راهگشا است، اظهار داشت: مردم دریافتند که با گفتمان مقاومت زندگی آنها به سامان می‌رسد و مشکلات برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جریانی در کشور دلبسته مذاکرات بود و اقتصاد را به مذاکرات ربط می‌داد، اظهار داشت: مسئولیت پیامدهای ناشی از عدم رفع تحریم‌ها پس از دوران مذاکرات و اینکه آنها در دولت طرح و برنامه‌ای هم برای حل مشکلات اقتصادی ندارند، بر عهده جریان غرب گرا در کشور است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: کسانی که با حمایت‌های خود دولت را بر سر کار آوردند و در ادامه نیز از اقدامات و برنامه‌های دولت حمایت کردند و تیمی که در جریان مذاکرات قرار گرفت، باید مسئولیت اوضاع نابسامان اقتصادی را بپذیرند و برای مشکلات کشور به ویژه تورم و گرانی‌ها طرح و برنامه اجرایی داشته باشند.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه مردم باید به شکل ملموس گشایش اقتصادی را ببینند، تصریح کرد: البته برای جبران اشتباه شاید مقداری دیر شده باشد ولی بالاخره فصل، فصل انتخابات است و این جریان تلاش دارد ناکارآمدی و ناکامی‌های خود را به گردن جریان منتقد دولت بیندازند.
 


کد مطلب: 398965

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/398965/بزرگان-اصلاحات-باید-پاسخگوی-اوضاع-نابسامان-معیشتی-مردم-باشند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com