مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران اعلام شد

جزئیات مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۳۹۷۸۶۲
مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران از برگزاری جشن روز خبرنگار امسال در یکی از شهرهای غرب استان خبر داد.
۰
plusresetminus
جزئیات مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در مازندران
علی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص زمان و مکان برگزاری مراسم روز خبرنگار امسال در مازندران اظهار کرد: فرمانداری محمودآباد میزبانی جشن روز خبرنگار امسال را بر عهده گرفت.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان مازندران خاطرنشان کرد: این مراسم در غروب روز شنبه 19 مردادماه همراه با ضیافت شام با حضور یک مقام ملی، استاندار، مقامات و مدیران استانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداران و فعالان حوزه رسانه در هتل اکسین واقع در دریاسر، کیلومتر 10 جاده محمودآباد به فریدونکنار از ساعت 19 الی 22 برگزار می‌شود.

برنامه‌های روز خبرنگار

این مسئول متذکر شد: این برنامه با محوریت خانه مطبوعات و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد و بسیج رسانه استان برگزار می‌شود که تجلیل از پیشکسوتان رسانه‌ای، خانواده‌های شهدای رسانه از جمله شهید باغبانی و شهید افشار، رونمایی از چند کتاب، برنامه‌های متنوع هنری و صحبت‌های نمایندگان تشکل‌های رسانه‌ای بخشی از برنامه‌های این مراسم است.

یوسفی بیان کرد: این مراسم بنا بود بر اساس برنامه قبلی، امسال با میزبانی شهرستان بابل انجام گیرد که با انصراف این شهرستان از میزبانی، محمودآباد میزبانی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان را پذیرفت.

وی در ادامه با قدردانی از خانه مطبوعات و تلاش و پیگیری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد محمودآباد ابراز امیدواری کرد: مراسم امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته در این شهر ساحلی برگزار شود.

پرداخت هدیه روز خبرنگار با اولویت اعضای خانه مطبوعات

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران در خصوص هدیه روز خبرنگار عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و پیگیری‌های خانه مطبوعات و حمایت مدیرکل ارشاد و موافقت سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استانداری مازندران، هدیه استاندار رسانه‌ای مازندران تا روز خبرنگار به حساب فعالان رسانه‌ای واریز خواهد شد.

این مسئول با بیانه اینکه مبلغ این هدیه 250 هزار تومان و الویت با اعضای خانه مطبوعات خواهد بود؛ اضافه کرد: با اعلام به مدیران مسئول، سهمیه‌ها به این نحو است که این هدیه پس از در بر گرفتن اعضای خانه مطبوعات به سایر خبرنگاران اعطا می‌شود.

یوسفی اعلام کرد: این هدیه همچون سال‌های گذشته، 250 هزار تومان است و اعضای خانه مطبوعات علاوه بر این هدیه، از هدیه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد نیز بهره‌مند خواهند شد.

وی یادآور شد: سهمیه هدایای روز خبرنگار برای رسانه‌های مازندران با الویت خانه مطبوعات پالایش شد و به مدیران مسئول اعلام شد که موظف‌اند پس از تایید اعضای خانه مطبوعات، در صورت باقیماندن سهمیه هدایا به سایر خبرنگاران غیر عضو با معرفی به خانه مطبوعات پرداخت شود.

چرایی عدم تحقق سفر خارجی نفرات برتر سال گذشته

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص چرایی عدم تحقق سفر خارجی نفرات نخست جشنواره مطبوعات سال گذشته که موجب گلایه آنان شده بود؛ مطرح کرد: با توجه به اینکه جوایز جشنواره سال گذشته در زمان جاودانی مدیرکل اسبق منتشر شد و پس از تغییر مدیرکل جدید، متاسفانه مدیریت ارشد فرهنگ و ارشاد وقت استان، دچار بی برنامگی و سردرگمی شد که این وعده عملیاتی نشد.

این مسئول ادامه داد: امیدواریم با حضور شناخته شده حوزه فرهنگ و ارشاد در عالی‌ترین مقام تصمیم سازی این حوزه، شاهد تحقق جایزه نفرات برتر و انجام سفر رسانه‌ای خارجی این نفرات در آینده‌ای نه چندان دور  باشیم.

یوسفی افزود: البته خانه مطبوعات استان این موضوع را جهت پیگیری مجدانه در دستور کار خود قرار دارد.

اختتامیه جشنواره مطبوعات در ایام دهه فجر

وی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری جشنواره مطبوعات استانی طی سال‌جاری در مازندران گفت: اختتامیه جشنوراه مطبوعات امسال در ایام دهه مبارک فجر برگزار می‌شود که فراخوان این جشنواره و پوستر آن، در مراسم روز خبرنگار امسال، رونمایی خواهد شد.

علت تعویق چندماهه جشنواره مطبوعات 98

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران در خصوص علت تعویق چند ماهه در برگزاری جشنواره مطبوعات امسال، تصریح کرد: با توجه به اینکه تکلیف مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در زمان مدیرکل سابق در حوزه رسانه مشخص نبود و برای برگزاری جشنواره مطبوعات امسال، هیچ اراده‌ای از سوی آن اداره کل دیده نشد، خانه مطبوعات به دلیل عدم بودجه لازم برای برگزاری جشنواره و همچنین تحقق نیافتن وعده‌های جشنواره سال 97، برگزاری جشنواره مطبوعات سال 98 را ملزم به تامین اعتبار لازم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست که مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد مازندران با تقبل هزینه این جشنواره، زمینه مساعد برگزاری آن را فراهم کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما