تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۹۵۹۹۵
کارشناس مسائل اجتماعی گفت: دولت در زمان انتخابات با موج سواری تبلیغاتی تلاش کرد تا خود را حامی حقوق زنان معرفی کند اما این موارد جنبه تبلیغاتی داشته تا بتوانند سبد رای را به سمت خود سنگین کنند.
۰
plusresetminus
حمایت دولت از حقوق بانوان جنبه تبلیغاتی داشت/نباید مقهور جامعه غرب شویم
راضیه ساوالانپور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: نقش زن از نظر اسلام، عرفی و علمی یک نقش تربیتی است اما از نظر جایگاهی در زمان‌های مختلف زن جایگاه مناسبی نداشت که اسلام این جایگاه را ارتقا بخشید و علاوه بر تولید و تربیت نسل، جایگاه همیاری، عواطف و حضور با پوشش در جامعه را برای زن فراهم کرد تا بتواند نقش‌های دیگری را ایفا کند.
 
وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیت شرعی نسبت به حضور زنان در قرآن و سیره اهل بیت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) یکی از مدرسان مسائل دینی بودند که حتی به آقایان درس می‌دادند که نشان دهنده عدم محدودیت اجتماعی برای زن است.

*حق و جایگاه زن به درستی ایفا نشده است
 
این کارشناس اجتماعی با بیان اینکه متاسفانه جایگاه زن در نگاه امروزی مخدوش شده است، تصریح کرد: در نگاه امروزی با شعارهای حمایت از زنان حق و جایگاه زن به درستی ایفا نشده و فقط در زمینه اقتصادی تلاش می‌کنند از آنان بهره برداری شود؛ درحالی که زنان باید در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی حضور پیدا کنند.
 
ساوالانپور یادآور شد: در نگاه غربی زن باید در کارخانه، فروشگاه و مکان‌های تجاری مختلط باشد تا ارزش پیدا کند و اگر در خانه بماند و همسرداری و فرزندداری کند زن عقب افتاده‌ای است.
 
وی افزود: برای جوانان امروز باید تبیین شود که از بُعد روانشناختی و جامعه شناختی زن در کنار مادر بودن و همسر بودن می‌تواند برای جامعه خود مفید باشد.
 
*نباید مقهور جامعه غرب شویم

فعال فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اینکه نباید مقهور جامعه غرب شویم گفت: درحالی که کشورهای غربی ادعا و شعارهای زیادی برای دفاع از حقوق زنان داشتند اما نه تنها دستاوردی برای زنان خود نداشته اند بلکه درحال حاضر زنان غربی هیچ امنیتی در زمینه اجتماعی، عاطفی و خانوادگی ندارند و خشونت علیه زنان در غرب بیداد می‌کند.
 
ساوالانپور اظهار کرد: فراوانی میزان زندانیان زن، آمار بالای جرایم علیه زنان، عدم اعاده حقوق زنان، آمار بالای تجاوز جنسی و نگاه ابزاری نسبت به زنان از جمله دستاورد شعارهای حمایت غرب از زنان است.
 
وی با تاکید بر اینکه از آزادی باید تعریف درستی ارائه شود خاطرنشان کرد: هیچ فردی آزادی مطلق ندارد و آزادی که با حقوق دیگران منافات داشته باشد ظلم است.
 
این کارشناس مسائل اجتماعی افزود: آزادی یعنی فرد در ابراز عقاید شخصی، دینی و اجتماعی خود به شرط آسیب‌زا نبودن عمل کند و البته زنان کشور ما در این موارد آزاد هستند.
 
ساوالانپور تصریح کرد: اینکه هم‌اکنون برخی افراد شعار آزادی سر می‌دهند به دنبال آزادی بی قید و شرط هستند که این امر به ضرر جامعه و افراد است.
 
این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه حجاب مایه آرامش و میراث کهن ایرانیان است اذعان کرد: به صورت معمول کسانی که دارای حجاب هستند افراد خوشرو، خوش اخلاق و با ایمان هستند که زندگی آنها همراه با آرامش و امنیت است.
 
وی با بیان اینکه امکان خطا برای هر فرد وجود دارد گفت: اینکه اگر یک فرد محجبه خطایی را انجام دهد و آن را به تمام بانوان باحجاب نسبت دهیم امری بسیار اشتباه است.

*حمایت دولت از حقوق بانوان جنبه تبلیغاتی داشت
 
فعال فرهنگی اجتماعی ادامه داد: خداوند حجاب را واجب کرده تا زنان بتوانند راحت‌تر در جامعه حضور پیدا کنند و نباید برخی افراد فکر کنند که حجاب محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند.
 
ساوالانپور اظهار کرد: چادر و حجاب لباس اجتماع زنان است که آزادی عمل و آزادی حضور را برای زنان به ارمغان می‌آورد و پیام امنیت و آرامش را به همراه دارد.
 
وی با اشاره به اینکه جریان سیاسی حاکم بر دولت هیچ اراده‌ای برای دفاع از حقوق بانوان ندارد خاطرنشان کرد: دولت در زمان انتخابات با موج سواری تبلیغاتی تلاش کرد تا خود را حامی حقوق زنان معرفی کند اما این موارد جنبه تبلیغاتی داشته تا بتوانند سبد رای را به سمت خود سنگین کنند.
 
این کارشناس اجتماعی تصریح کرد: درحالی که کشور با مشکلات فراوان اقتصادی و معیشتی رو به رو است و دولت در برطرف کردن آن ناکارآمد است اما به محض برخورد یک پلیس با خانم بدحجاب این مساله به یکی از مسائل اصلی دولت و تیتر رسانه‌های حامی آن‌ها شده و تلاش می‌کنند تا با بزرگنمایی یک مساله فرعی، موضوعات اصلی که دولت باید به آن توجه کند را به حاشیه بکشانند.
 
*بانوان نباید در زمین لیبرال‌ها بازی کنند

ساوالانپور با بیان اینکه بانوان ما نباید در زمین لیبرال‌ها بازی کنند ادامه داد: در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی داخلی و خارجی از حجاب به عنوان زورگویی یا حجاب اجباری یاد می‌شود درصورتی که اگر زنان ما فلسفه حجاب را بدانند خودشان نسبت به رعایت حجاب مطالبه می‌کردند نه اینکه حکومت بخواهد این مسئله را دنبال کند.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه دولت و رسانه‌های حامی آن نسبت به مسائل دیگر جامعه حساسیت نشان نمی‌دهند گفت: چرا دولت در زمینه اشتغال، بیکاری جوانان و اینکه دانشجویان پس از تحصیل باید به چه کاری مشغول شوند به صورت جدی ورود پیدا نمی‌کند و فقط در زمینه آزادی زنان شعار می‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما