نماینده مردم آمل در مجلس:

اینستکس مخالف اصل 52 قانون اساسی است

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۳۹۴۷۴۸
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اینستکس بعنوان یک معاهده بین المللی محسوب شود، باید به تصویب مجلس برسد، مگر آنکه توافق مالی بشمار آید.
۰
plusresetminus
اینستکس مخالف اصل 52 قانون اساسی است
عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به ساختار اینستکس گفت: این گونه معامله کالا به کالا، که در علم حقوق تهاتر گفته می شود، یک نوع معاوضه است که در مسئله تحریم عراق هم مطرح بود.

وی ادامه داد: اگر میلیون بشکه نفت مثلا به کشور آلمان فروخته شده باشد، همین مقدار مبلغ باید دارو، خودو و لوازم و... به کشور وارد کند و در ازای فروش نفت کالا دریافت کنیم.

نماینده مردم آمل و لاریجان در شورای اسلامی اینستکس را مخالف اصل 52 قانون اساسی برشمرد و عنوان کرد: اگر اینستکس بعنوان یک معاهده بین المللی محسوب شود، باید به تصویب مجلس برسد، مگر آنکه توافق مالی بشمار آید.

این مسئول تصریح کرد: کلیه درآمدهای دولت و نظام جمهوری اسلامی باید در حساب مخصوص خزانه و بعد به موجب قانون از خزانه هزینه شود، بعنوان مثال اگر قرار است در اداره ای رنگ آمیزی صورت گیرد، باید از قبل در قانون برای آن عنوانی طراحی شده باشد.

یوسفیان ملا ادامه داد: نفت فروخته شده، اما به حساب خزانه مبلغی نرفته است و این مخالف اصل 52 قانون اساسی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اینستکس با معایبی نیز همراه است، خاطرنشان کرد: کیفیت اجناس، عدم نیاز برخی کالاها باعث شده است که اینستکس چیز کاملی نباشد؛ چرا که خریدار هر چقدر ابتکار عمل داشته باشد، با کیفیت بهتری خرید خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲