تاریخ انتشاريکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۳۹۳۳۸۷
رئیس‌اتاق اصناف ایران گفت: کمتر از ۲۰ درصد واحدهای صنفی در کارهای تولیدی‌اشتغال دارند.
۰
plusresetminus
کمتر از ۲۰ درصد واحدهای صنفی به تولید ‌اشتغال دارند

 
به گزارش بلاغ، سعید ممبینی در نشستی اظهار کرد: علیرغم اینکه شکل‌گیری فعالیت تولیدی در اصناف ارزان‌تر از صنایع بزرگ است، به دلیل مشکلاتی که در زمینه برقراری ارتباط بین صنوف تولیدی و صنایع بالادستی وجود دارد، کمتر از ۲۰ درصد واحدهای صنفی در کارهای تولیدی‌اشتغال دارند.وی با‌اشاره به حضور ۶۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی در کشور، تصریح کرد: واحدهای صنفی تولیدی محصولات مورد نیاز صنایع بزرگ را تولید می‌کنند، اما به دلیل فقدان ارتباط بین اصناف تولیدی و صنایع، فقدان آموزش کافی و مشکلاتی که در زمینه تأمین مالی واحدهای صنفی وجود دارد، در برنامه رونق تولید اصناف به این مسائل پرداخته شده است.
به گزارش ایسنا،رئیس‌اتاق اصناف ایران در ادامه با‌اشاره به ضرورت بازنگری در مسائل مربوط به بخش اصناف، اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر سه میلیون واحد صنفی در کشور فعال است که به نسبت جمعیت کشور با هیچ منطقی سازگار نیست و بیانگر حضور تعداد زیادی صنف در شرایط رکود و رشد منفی اقتصادی است.نایب‌رئیس‌مجلس شورای اسلامی هم در این گردهمایی با ‌اشاره به عدم وجود مسئول اقتصاد در کشور، از تخصیص ارز دولتی و رانتی به واردات گلایه کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا مصری با تأکید بر لزوم پذیرش مسئولیت در سیاست‌گذاری اقتصادی کشور و مشخص شدن یک نفر به عنوان مسئول اقتصادی اظهار کرد: متاسفانه من بارها این سؤال را از خودم پرسیدم که مسئول اقتصادی کشور کیست؟ شاید اگر در حوزه‌های دیگری همچون مسئولیت دانشگاه‌ها، مدارس و یا موضوعات دیگر این سؤال را بپرسیم، جواب مشخص باشد ولی واقعا نمی‌دانم که برای اقتصاد کشور چه کسی مسئول است.
وی ادامه داد: باید یک نفر به عنوان مسئول اقتصاد کشور که جهت‌ها را مشخص می‌کند و اختیار داشته و مسئولیت‌پذیر نیز هست مشخص شود.
نایب‌رئیس‌مجلس با بیان اینکه ظرفیت تولید در کشور، ظرفیت بالایی است و به میزان واردات کشور، ظرفیت تولید وجود دارد گفت: متاسفانه تا زمانی که ارز برای واردات را تامین می‌کنیم امکان رقابت بین تولیدکنندگان و واردکنندگان وجود ندارد و واردکنندگان با ارز دولتی که با ارز واقعی دارای اختلاف قیمت بسیاری است، توان رقابت را از تولیدکنندگان می‌گیرند.
مصری ارز دولتی تخصیص داده شده به کالاهای اساسی را باعث شکل‌گیری فساد دانست و افزود: یک روز شاهد آن هستیم که سلطان سکه ایجاد می‌شود و یک روز شاهد سلطان خودرو و... در حالی‌که تولید در کشور هیچ سلطانی ندارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما