تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۳۹۰۷۲۰
امام جمعه موقت زیراب گفت: آنچه ایران را برای سلطه‌گران بین‌المللی به یک تهدید جدی و قابل توجه مبدل کرده است و برای درهم شکستن آن به هرکاری واداشته عامل مقاومت است.
۰
plusresetminus
مقاومت عامل شکست سلطه‌گران بین‌المللی/معاهدات ننگین تاریخ نتیجه "عدم مقاومت" است
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محسن قبادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما به سخنان رهبر انقلاب درباره «منطق مقاومت» اشاره و اظهار  کرد: با یک بررسی و مداقه در سیر ۴۰ساله انقلاب اسلامی و چرایی تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یک عامل بازدارنده در مقابل مستکبران و ابرقدرت‌ها به کلیدواژه مقاومت خواهیم رسید.

وی افزود: آنچه ایران را برای سلطه‌گران بین‌المللی به یک تهدید جدی و قابل توجه مبدل کرده است و برای درهم شکستن آن به هرکاری واداشته عامل مقاومت است.

امام جمعه موقت زیراب خاطرنشان کرد: تورق تاریخ ایران این نتیجه را به دست می‌دهد هرجایی که از خودباوری و اتکا به توان داخلی غفلت ورزیده شد نقطه ضعفی جدی و غیرقابل اغماض ایجاد کرد و نتیجه‌ای جز پذیرش تسلط دشمن به همراه نداشت.

*معاهدات ننگین تاریخ نتیجه "عدم مقاومت"

قبادیان افزود: مصادیقی چون قرارداد "آخال"، معاهده "پاریس"، معاهده "گلستان" همچنین معاهده "ترکمانچای" که از مسلمات مشهوره است را می‌توان بیان کرد، بررسی چگونگی پیدایش این معاهدات که می‌توان قید ننگین را بدان افزود و امروزه در صفحات تاریخ سیاهی آن را به وضوح اذعان کرد یک نقطه ضعف مشترک را برجسته می‌کند؛"عدم مقاومت".

وی تصریح کرد: دشمن در همه این پروسه‌ها اهرم‌های فشاری چون جنگ مسلحانه و خودباختگی صاحب منصبان داخلی را در یک پازل از پیش طراحی شده کنار هم قرارداد تا به نتیجه دلخواه برسد، در این میان فقدان بصیرت و مقاومت که نتیجه عدم باور نسبت به توان و قدرت داخلی بود عاملی نانوشته اما مورد توجه خاص دشمنان به حساب می‌آمد.

امام جمعه موقت زیراب افزود: نکته قابل توجه این است که این استراتژی هیچگاه از سوی استثمارگران کهنه و ناکارآمد به حساب نیامده و همچنان مورد توجه است.

قبادیان خاطرنشان کرد: در ماجرای برجام هم دقت و امعان نظر راهبرد ایالات متحده و هم‌پیمانان اروپایش را همانگونه که بیان شد تبیین خواهد کرد.

*اقتدار ثمره توانمندی‌ها و سرمایه تفکر و ابتکار داخلی


وی افزود: اما هنگامی که به توانمندی‌ها و سرمایه تفکر و ابتکار داخلی بها داده شد و جدی گرفته شد ثمره‌ای جز اقتدار و شوکت به همراه نداشت و امروز در عرصه دفاعی حتی با چشم غیرمسلح هم می‌توان این مهم را استخراج کرد، اصرار دشمن در برجام جهت مذاکره بر روی داشته‌های موشکی و صنایع دفاعی ما خود مهر تاییدی بر این تحلیل است.

امام جمعه موقت زیراب گفت: امروزه با تجزیه و تحلیل گزینه‌های مورد مذاکره پیشنهادی آمریکا و هم‌پیمانانش اگر با تفکر سلیم عمل شود نقاط ضعف آن‌ها را اذعان خواهیم کرد بدون تردید و اما و اگر، فشارهای سیاسی، به راه انداختن جنگ اقتصادی با پیش نیاز تحریم دلالت بر ضعف و ناکارآمدی دارد.

*وابستگی فاقد فاکتور "استمراروپایدار"


قبادیان با بیان اینکه ما اگر به دنبال رفاه و امنیت هستیم که هر عاقلی همین را طلب می‌کند، باید درتقویت توان داخلی و خوداتکایی بکوشیم، افزود: چرا که وابستگی اگر رفاه صددرصدی هم به همراه داشته باشد فاقد فاکتور "استمراروپایدار" است، هرگاه که در چهارچوب سلیقه و پسند او نباشیم رفاه را برهم خواهد زد، اما با خوداتکایی و بالابردن ظرفیت و رونق تولید داخلی اگر رفاه و امنیت نسبی هم باشد پایدار و قابل توسعه است.

*منطق مقاومت خواستگاه عقلی دارد

وی اظهار کرد: با توجه به عرایض فوق این نتیجه حاصل است که منطق مقاومت خواستگاه عقلی دارد و عقلا اینگونه عمل می‌کنند، تاریخ هم تجربه کرده است صحت این منطق فطری را، چرا که در مذاکره با هدف وابستگی هیچگونه نفع و بهره‌ای به دست نمی‌آمد بلکه فراخی میدان عمل برای جولان موثر طرف مقابل تثبیت می‌شود.

امام جمعه موقت زیراب در پایان تاکید کرد: راهبرد رهبر معظم انقلاب درباره مقاومت و عدم توجه به بیگانگان یک راهبرد منطقی، عقلی  و فطری است، آنجایی که می‌فرماید؛ "شرط پیشرفت این است که آمریکایی‌ها نزدیک نیایند"، "قدم آمریکایی‌ها قدم نامبارکی است"، "ما خودمان بلدیم چکارکنیم".

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴