تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۳۸۹۵۱۲
کارشناس علوم سیاسی گفت: راهپیمایی روز قدس را نه تنها یک وظیفه انسانی بلکه راهکار جدی برای مقابله با تهدیدهای آمریکا است.
۰
plusresetminus
نباید در مقابل معامله قرن سکوت کرد/ مردم در روز قدس پاسخ خیانت کثیف معامله قرن را می‌دهند
به گزارش بلاغ، روز جهانی قدس با پیشنهاد رهبر فقید جمهوری اسلامی‌ایران امام خمینی(ره) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز همبستگی با مردم فلسطین و مخالفت با سیاست‌های صهیونیستی شکل گرفت.

امسال نیز مانند سالهای گذشته بیش از 950  شهر تا میعادگاه نماز جمعه به راهپیمایی می‌پردازند و بیش از 4 هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار این روز را پوشش خبری می‌دهند، که از این بین 250 نفر رسانه‌های خارجی هستند تا ثبت جهانی کنند.

منیژه رحمانی در گفتگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به اینکه امسال روز قدس از حساسیت بالایی برخوردار است، گفت: استکبار جهانی تلاش می‌کند تا در معامله قرن، ماهیت فلسطین را تنزل دهد و هزینه این مسئله را در نشست آتی بحرین، کشورهای منطقه را به پای معامله بر سر آرمان‌های فلسطین کشانده است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس حرکت نمادین صرف نیست، عنوان کرد: فرصتی است تا افکار عمومی‌جهان از مظلومیت فلسطین و معامله کثیف قرن آگاه شوند تا علیه آن موضعگیری کنند.

کارشناس علوم سیاسی ادامه داد: همانطور که اقدامات آمریکا در مورد انتقال سفارت از تلاوی به قدس با سایر کشورها همراه نشد.

وی به تلاش مثلت آمریکا، صهیونیست و آل سعود برای سرانجام رساندن معامله قرن اشاره کرد و گفت: براساس این طرح تمام آرمان‌های فلسطین تنزل خواهد یافت؛ قدس به صهیونیست واگذار، فلسطین خلع سلاح شود و بازگشت آوارگان به سرزمین شان منع شود، که ظلمی‌بزرگ خواهد بود.

رحمانی نشست بحرین در تیرماه را در خصوص این طرح خواند و اظهار کرد: کشورهای عربی با وابستگی بیش از حدشان به آمریکا، زمینه این طرح را فراهم کرده اند، که در صورت سکوت جهان اسلام اتفاقات ناخوشایندی را باید انتظار داشت.

وی افزود: هرچند این طرح واکنش‌های بدی از سوی کشورهای اسلامی‌ و اروپایی داشته بطوری که سفیر فرانسه این طرح را شکست خورده دانست.

این کارشناس مسائل سیاسی به دلایل حمایت همه جانبه و بدون وقفه آمریکا به اسرائیل بیان کرد: نفوذ آنان در اقتصاد، فرهنگ و سیاست آمریکا، که به دلیل حضور صد درصدی در انتخابات بخصوص ریاست جمهوری و دوم منابع مالی است، تا جایی که دولت مردان آمریکا جرات مخالفت با منافه اسرائیل را ندارند.

وی به رسانه‌های تحت حاکمیت صهیونیست در آمریکا اشاره کرد و گفت: روزنامه‌های چون نیویورک تایمز، لس آنجلس تایمز، وال استریت ژورنال و شبکه‌های تلوزیونی ABC، NBC، CBS، CNN است که به افکار عمومی‌جهت می‌دهندف بخصوص در زمان انتخابات ریاست جمهوری، به همین خاطر است که اگر ریس جمهوری نتواند مواضع اسرائیل را در نظر بگیرد باید قدرت را کنار بگذارد، همانطور که برای ترور کندی و ترک کارتر و بوش پدر از ریاست جمهوری اتفاق افتاد.

رحمانی راهپیمایی روز قدس را نه تنها یک وظیفه انسانی بلکه راهکار جدی برای مقابله با تهدیدهای آمریکا خواند و خاطرنشان کرد: محکوم کردن این غده سرطانی در این سال‌ها تاثیر بسزایی داشته است، امروز به جای سنگ، با موشک جواب اقدامات صهیونیست را می‌دهند و شاهد هستیم که مقاومت از گذشته پر قدرت تر شده تا جایی که توان نظامی‌آمریکا و اسرائیل را زیر سوال می‌برد.

وی در پایان تصریح کرد: کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا این وصیت امام علی ع به فرزندش است که باید سرلوحه زندگی ما قرار بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴