تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۸۹۳۸۶
کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل با اشاره به اینکه پاک کردن فلسطین از روی نقشه هدف طرح «معامله قرن» است، به تشریح علل پیروزی محور مقاومت بر کشورهای استکباری پرداخت.
۰
plusresetminus
پاک کردن فلسطین از روی نقشه هدف طرح «معامله قرن» است/ تشریح علل پیروزی محور مقاومت بر کشورهای استکباری
به گزارش بلاغ، رضا نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به طرح موضوعی از سوی آمریکا برای پایان دادن به مسئله فلسطین و اسرائیل با نام معامله قرن اظهار کرد: این عنوان طرحی است که جرارد کوشنر داماد دونالد ترامپ برای پایان دادن به منازعه فلسطین و اسرائیل داده است.
 
وی خاطرنشان کرد: از اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر پایان راه حل دو کشور، اینگونه برمی‌آید که این طرح به صورت یک‌جانبه تنظیم شده و به دنبال پاک کردن صورت مسأله است.
 
کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل با اشاره به اینکه در این میان اتفاقات حائز اهمیت دیگری نیز رخ داده است که اهداف صهیونیست‌ها را در طرح “معامله قرن” روشن‌تر می‌کند، تصریح کرد: طی سال گذشته، آمریکا، بیت المقدسی را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد که بر اساس حقوق بین‌الملل و قطعنامه سازمان ملل متحد بخشی از خاک اسرائیل محسوب نمی‌شود.
 
نیکنام با بیان اینکه بنیامین نتانیاهو با شعار گسترش شهرک‌ها در اراضی فلسطینی و ادامه اشغال بر مسند قدرت می‌ماند، ادامه داد: اسرائیل به دنبال عادی سازی روابط و گسترش همکاری با عربستان و متحدین منطقه‌ای خود حرکت می‌کند و در انتها، نمایشی برای انزوای ایران که موثرترین حامی محور مقاومت است، ترتیب داده می‌شود.
 
این مدرس دانشگاه ادامه داد: بلوف حمله نظامی به ایران و دامن زدن آن در رسانه‌ها یکی از آن اقدامات برای به انزوا کشیدن جمهوری اسلامی بود و نتانیاهو نیز با تغییر رویه ای محسوس، در سکوت مطلق فرو رفت و همه این‌ها، سناریویی را نشان می‌دهد که گویا قرار است در مورد فلسیطن، یک سیاست تهاجمی همه جانبه صورت گیرد؛ معامله ای که خروجی آن، پایانی بر فلسطین باشد و به نظر می‌رسد هدف از طرح معامله قرن پاک کردن نام فلسطین از نقشه است.

کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل درخصوص علت شکست آمریکا و متحدان این کشور از محور مقاومت، گفت: جنگ پیش رو به فرموده رهبری جنگ ارده‌ها است و مهمترین عامل در جنگ اراده، مقاومت است.
 
وی یادآور شد: اگر یکی از طرف‌های جنگ بتواند اراده مقاومت طرف دیگر را بشکند بر او پیروز می‌شود و این اصل از زمان کلاوزویتس که به صورت یک نظریه برای جنگ درآمد، تاکنون کارکرد داشته است.
 
نیکنام خاطرنشان کرد: در یک طرف این جنگ آمریکا، اسرائیل، عربستان و متحدانشان هستند و طرف دیگر هم محور مقاومت شامل ایران، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن قرار دارند، بنابراین، مقاومت در برابر تهاجم و فشارها، در کنار توسعه توانمندی‌های داخلی و قطع وابستگی به غرب در مهمترین کارویژه حکومت یعنی تأمین امنیت، توسط کشورهای محور مقاومت، عامل پیروزی چندسال اخیرشان بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷