تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۳۸۶۷۳۱
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه به یک ورشکستگی سیاسی رسیده است گفت: آینده خوشى براى آمریكا در منطقه تصور نمى‌شود.
۰
plusresetminus
آینده خوشى براى آمریكا در منطقه تصور نمى‌شود/دشمن نباید صداهاى متفاوت مقابل خود بشنود
به گزارش بلاغ، کاظم عالی بیگی طی گفت و گویی با اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه به یک ورشکستگی سیاسی رسیده است اظهار کرد: آمریکایی‌ها در عرصه سیاسى و استراتژیك، نتوانسته‌اند به ائتلاف‌سازى منطقه‌اى علیه ایران موفق شوند و حتى متحدان اصلى اروپایى این كشور نیز از قرار گرفتن در جبهه آمریكا پرهیز مى‌كنند.

وی تصریح کرد: خروج مصر از ناتوى عربى، روند فروپاشى شوراى همكارى خلیج‌فارس و عدم همراهى ظاهرى كشورهاى اروپایى با آمریكایى‌ها در برنامه‌هاى جدیدى نظیر تروریست اعلام كردن سپاه و لغو معافیت‌ها، نشان از آن است؛ به‌طوری که همین وضعیت را مى‌توان در انزواى رژیم صهیونیستى و چشم‌انداز مبهم طرح آمریكایى معامله قرن براى سامان دادن به وضعیت فلسطین بر اساس منافع رژیم صهیونیستى دید.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه برخورد نظامی با ایران به هیچ وجه به نفع آمریکا نیست گفت: تداوم فشار آمریكایى‌ها طبعاً سبب باز شدن جبهه‌هاى دیگر علیه آن‌ها در این جنگ نامتقارن مى‌شود، لذا به نفع آمریكایى‌ها و متحدان‌شان نیست كه با تداوم فشارها ناچار شوند ورود به این فاز را تجربه كنند، همانطور که بسیارى از رسانه‌هاى آمریكا مسؤولان این كشور را نسبت به پیام‌هاى اخیرى كه از منطقه دریافت كرده‌اند، هشدار داده‌اندكه آینده خوشى را براى آمریكا در منطقه تصور نمى‌كنند.

عالی بیگی با اشاره به اظهار نظرهای برخی شخصیت‌های داخلی در مورد القای جنگ علیه ایران تأکید و عنوان کرد: دشمن در جنگ نرم خود با محور جنگ اقتصادى، افكار و باورهاى نخبگان و توده‌هاى اجتماعى را هدف گرفته است، حنجره واحد از نخبگان كشور بسان توپخانه عمل مى‌كند که دشمن نباید صداهاى متفاوت در مقابل خود بشنود و احساس كند در پشت جبهه ما امكان یارگیرى وجود دارد.

رفتار آمریکا یک جنگ روانی برای بهم ریختن محاسبات مقاومت مردم است
سید محمدرضا موسوی استاد دانشگاه و پژوهشگر مسائل سیاسی نیز در پاسخ به این مطلب که رفتارهاى آمریکا نشان مى‌دهد كه تمام توان خود را براى مقابله با ایران آماده كرده است گفت: این رفتار بیشتر یک عملیات و جنگ روانی است که در میدان جنگ دشمن، مردم ایران هستند و روش آن تنگناى اقتصادى و ابزار آن نیز رسانه‌هاى غرب جهت ادراك‌سازى و تقویت باور ایرانیان به توان دشمن است تا محاسبات و مقاومت مردم را بر هم بریزد.

وی تصریح کرد: با اینکه دشمن بارها اعلام كرده است كه در پى جنگ نظامى نیست كه البته ریشه آن‌را باید در اقتدار دفاعى و توان بازدارندگى ایران اسلامى دانست.

این استاد دانشگاه یادآور شد: تجربه دوران دفاع مقدس و ابتكارات نیروهاى دفاعى در ایجاد بازدارندگى دفاعى براى ایران در مقابله با تهاجم نظامى دشمن، عملاً بزرگ‌ترین واصلى‌ترین نقطه قوت آمریكا در برابر ایران را خنثى و ناكارآمد ساخته است، به‌گونه‌اى كه حتى زمانى كه برخى از رسانه‌هاى داخلى آمریكا امكان رودررویى نظامى میان ایران و آمریكا را مطرح مى‌كنند، بلافاصله مسؤولان نظامى این كشور واكنش نشان داده و اعلام مى‌كنند كه هیچ برنامه‌اى براى برخورد نظامى با ایران ندارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴