گفت‌وگو با جوان‌ترین عضو شورا در آستانه استیضاح شهردار آمل:

شهرداری آمل هوای تازه می‌خواهد/ شورا باید در تصمیم‌گیری مستقل باشد

تاریخ انتشارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۳۸۵۵۲۶
جوان ترین عضو شورای اسلامی شهر آمل گفت: اکثریت اعضای شورا نگاه مستقل دارند، ولی در مسیر دست اندازهای وجود دارد که باید رفع شود ، چرا که به نفع مردم نیست.
۰
plusresetminus
شهرداری آمل هوای تازه می‌خواهد/ شورا باید در تصمیم‌گیری مستقل باشد
قاسم رسولی مقدم در گفتگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: شهرداری نیاز به تغییرات مثبت و هوای تازه تری دارد تا منافع مردم بیش از پیش تامین شود.

وی با بیان اینکه احمد امیر سلیمانی خدمات زیادی در شهر انجام داده است، عنوان کرد: نزدیک به یک دهه شهردار بودند و خدمات مهمی نیز صورت گرفته است، ولی نیمه دوم سال‌های خدمتی قابل قبولی نداشته است.

جوان ترین عضو شورای اسلامی شهر آمل ادامه داد: انگیزه بیشتری باید به شهرداری تزریق شود، چرا که شهر نیازمند تغییرات مثبت است، تا افراد با انگیزه تر در بدنه شهرداری مشکلات را برطرف کنند که در نتیجه به خدمات بهتر و مسئولانه تر به مردم دست پیدا کنیم.

وی از اولویت های شورای شهر آمل عنوان کرد: زباله، کشتارگاه، آسفالت معابر و زیباسازی همیشه در اولویت های شورا بوده که نیاز به هماهنگی و زمان بیشتر وکمک دیگر مدیران و نهادها دارد.

رسولی با اشاره به عملکرد شورا اسلامی آمل گفت: در برخی از حوزه ها فعالیت های خوبی صورت گرفته است و در برخی بخش ها نیاز به کار بیشتری دارد.

وی افزود: در برخی بخش‌ها روند رو به رشدی داشتیم، ایجاد سازمان فرهنگی ورزشی از نقاط مثبت بود و تاسیس سازمان سرمایه گذاری از اقدامات موثری است که کارهای اولیه آن در حال انجام است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر آمل با بیان اینکه شورا باید استقلال داشته باشد، تصریح کرد: اعضای شورا منتخب مردم هستند و اگر واقعا در نظرات و رفتارشان استقلال داشته باشند و مدیران بالا دست در مسائل داخلی شورا دخالت نکنند، مطمئنا خروجی بسیار بهتری خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: اکثریت اعضای شورا نگاه مستقل دارند، ولی در مسیر دست اندازهای وجود دارد  که باید رفع شود ، چرا که به نفع مردم نیست.

عضو شورای شهر آمل گفت: در تمام شوراهای شهر تفاوت سلیقه و تفاوت دیدگاه وجود دارد، که باید با همدلی به اتحاد نظر بین اعضای شوا برسیم.

وی از برنامه های شورای شهر در سال جدید عنوان کرد: در حوزه های مختلفی بخصوص در زمینه زیباسازی قرار است فعالیت های تاثیرگذاری اجرا کنیم.

رسولی افزود: در حوزه ورزش بخصوص ورزش همگانی برناهه هایی مانند جشنواره ورزش همگانی ، جشن محلات که سال گذشته شروع شد، امسال با کیفیت بهتری انجام خواهد گرفت و برخی از جشن ها و آیین های سنتی اجرا خواهیم کرد.

وی به سه کارگروه تخصصی در سازمان فرهنگی و ورزشی اشاره کرد و گفت: در حوزه اجتماعی، ورزشی و هنری ، از نخبگان جوان هر رشته در اتاق فکر برای طراحی برنامه ها استفاده می کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی آمل از برنامه کارگروهها بیان کرد: قرار است این کارگروه ها، برنامه های خاص و نوینی را عملی کنند، در حوزه اجتماعی برپایی سمینارها و همایش های که به مهارت های زندگی ، حل معضلات اجتماعی می پردازد، در حوزه ورزش  برای بالا بردن انگیزه شهروندان نشاط آوری و پویایی جامعه برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

وی به پروژه های در دست انجام شورا و شهرداری اشاره کرد و گفت : پروژه بلوار ولایت جنوبی، سالن ورزشی بلوار بنفشه که با اتمام آن شهرداری داراری چهار سال خواهد شد.

رسولی مقدم ادامه داد: سال قبل بودجه ای قابل توجهی برای آسفالت معابر در نظر گرفته شده است که افزایش چند برابری قیمت قیر، منجر شد کمتر از برنامه پیش بینی شده به نتیجه برسیم، اما با این وجود بسیاری از مناطق آسفالت شدند.

وی با بیان انگیزه اش برای ورود به شورا تصریح کرد: تنها انگیزه ام این بود که با تمام توانم تلاش کنم و با روندی سالم و با شهامت تنها برای منافع مردم کار کنم.

رسولی تمام تلاش شورا را برای رفع مشکلات مردم خواند و افزود: اما موانعی درمسیر راه وجود دارد که مردم و رسانه ها باید ببینند، یکی از مشکلاتی که وجود دارد، این است که رسانه ها و مردم باید کل شهر را ببینند، بسیاری از نهادها در کارها تاثیرگذار هستند و باید از آنان نیز مطالبه گری کرد، تا کارایی بهتری در شهر اتفاق بیفتد؛ اصرار اینکه فقط شورا عملی کند، درست نیست؛ چرا که برخی امور در حوزه فعالیت شورا نیست.

جوان ترین عضو شورا به کج خلقی برخی رسانه ها اشاره کرد و گفت: برخی رسانه ها مسیرشان شفاف نیست و از روی حب و بغض های جریانی نگاه می کنند .

وی مطالبه از اعضای شورا را حق مردم دانست و تاکید کرد: فضا سازی رسانه ای باید خارج شویم چرا که وضعیت نامناسب اقتصادی، تملک مالی شورا و کارهای بیشمار بر روی زمین مانده مشکلاتی است که وجود دارد، البته شورای شهر برای کارهای ناتمام خیلی انگیزه دارد.

 رسولی مقدم در پایان گفت: آرزویم این است که هر کسی کار خودش را انجام دهد و در کار همدیگر دخالت نکینم، امیدوام پس از پایان خدمتم در شورا اسلامی شهر آمل مردم از من خاطره ای خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴