تاریخ انتشاردوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۳۸۵۳۵۰
رئیس شورای اسلامی آمل با بیان اینکه جز موافقان استیضاح شهردار هستم، گفت: تا روز آخر استیضاح را پس نمی‌گیرم و به مردم قول می‌دهم، اطمیئنان داشته باشند، استیضاح‌ام را پس نمی‌گیرم و پای مطالبات شهروندان می‌مانم.
۰
plusresetminus
استیضاح شهردار آمل را تا آخرین لحظه پس نمی‌گیرم/ بزرگترین آرزویم حل محل دپو زباله عمارت است
به گزارش بلاغ، محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه شورای شهر یک بازی قشنگ سیاسی است، اظهار کرد: شورای شهر را مانند سیبلی قرار دادند که تمام ذهن مردم و رسانه‌ها را درگیر خود کرده است، تا کم کارهای دیگر ادارات دیده نشود.

 

وی ادامه داد: شورا لقمه آماده‌ای شده که کم کاری‌های دیگر نهادهای استان، شهر و کشور در آن گم می‌شود.

 

رئیس شورا اسلامی شهر آمل با بیان اینکه جز موافقین استیضاح شهردار هستم، تصریح کرد: تا روز آخر استیضاح را پس نمی‌گیرم و به مردم قول می‌دهم، اطمیئنان داشته باشند، استیضاح‌ام را پس نمی‌گیرم و پای مطالبات شهروندان می‌مانم.

 

این مسئول به لغو جلسه استیضاح شهردار اشاره کرد و گفت: موافق تغییر جلسه استیضاح نبودم، اما اکثریت اعضای شورا به دو دلیل  جلسه شورا را به بعد موکول کردند، که یکی از آن انتخاب گزینه بهتر برای شهرداری بوده است.

 

محمدی با بیان اینکه سمت ریاست در شورا دلیل اینکه نظر غالب داشته باشم نیست، عنوان کرد: دموکراسی یعنی اینکه هر عضو نظری داشته باشد و هر کسی نظرش محترم است و برای اعتقاد و نگاهشان احترام قائل هستم.

 

وی از نگرانی‌هایش گفت و ادامه داد: مهم‌ترین دغدغه‌ام این است که به شهرم و همشهریانم خدمت کنم، اما به دلایل بسیار زیاد نمی‌شود، خیلی از موضوعات ، حتی از بیرون شورا نمی‌گذارند درست شود.

 

رئیس شورا اسلامی شهر آمل افزود: به مدت 6 سال رئیس اداره ارشاد بودم، به اتفاق کارمندان و هنرمندان تصمیمی می‌گرفتم و اجرا می‌کردم، اما در شورا خودم نمی‌توانم تصمیم بگیرم و بعد از اینکه تصمیمی گرفته شد، نمی‌توانیم اجرا کنیم، چرا که مدیر اجرایی، شهرداری و مدیران شهرداری اجرای آن را بر عهده دارند.

 

این مسئول مهم‌ترین مشکل شورای شهر را اجرا نشدن مصوبات و اهداف شورای شهر دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌های زیادی در زمینه گردشگری، زیباسازی طراحی و کارشناسی و مصوب شده، اما اجرا نمی‌شود.

 

محمدی ادامه داد: بیش از 30 برنامه در زمینه گردشگری، زیباسازی مصوب شده که تمام مراحل تحقیقاتی آن انجام شده است.

 

وی با اشاره به اعضای شورای اسلامی آمل گفت: اعتقاد قوی دارم تیمی که امروز اعضای شورا را تشکیل می‌دهد، در کارهای اجرایی قوی، متخصص و شناخت کامل دارند.

 

رئیس شورا اسلامی شهر آمل با بیان اینکه به اندازه 4 سال عملکرد یک شهردار برنامه آماده شده موجود است، تصریح کرد: از طرح ساماندهی رودخانه هراز، المان‌های شهری، زیباسازی شهر، طراحی آماده شده و هزینه مطالعات پژوهشی آن صورت گرفته که اگر به خروجی خوبی برای مدیر اجرایی برسیم، عملی می‌شود.

 

این مسئول با بیان اینکه 15 گزینه برای انتخاب شهردار وجود دارد، خاطرنشان کرد: با جو سازی‌های که وجود دارد هر گزینه‌ای مطرح شود، موافق و مخالفان خاص خود را دارد، اما تمام گزینه‌ها سابقه مدیریت دارند و به نظرم چند نفر گزینه معقولی هستند.

 

محمدی با اشاره به نفس مثبت شورای شهر گفت: وجود نهادی چون شورای شهر بسیار خوب است، اما نه در ایران؛ چرا که کار شورایی در کشورمان پاسخ خوبی نمی‌دهد و ما در کار گروهی ضعف بسیاری داریم و نمی‌توان خروجی خوبی انتظار داشت.

 

 این عضو جوان شورا معضل زباله را مشکل سیاسی دانست و بیان کرد: بزرگترین آرزویم قبل از انتخابات که دوست داشتم در شورای شهر انجام دهم، مشکل زباله بود.

 

وی ادامه داد: روزی که پدرم سرطان گرفت در آمل 118 نفر سرطان داشتند، علل مختلف برای ایجاد سرطان وجود دارد اما به نظرم در آمل شیرابه‌ها بزرگترین مشکل است و حق بچه‌ها نیست در سن 4 سالگی شیمی درمانی شوند، وقتی پدرم را دیدم که در سن 50 سالگی چه دردی می‌کشید و وقتی می‌بینم کودکی به جای بازی‌های کودکانه مجبور است شیمی درمانی شود واقعا برایم  دردناک است.

 

رئیس شورا اسلامی شهر آمل از اولویت‌های شورای شهر گفت و بیان کرد: با قوت طرح‌هایی که مطرح است را اجرایی کنیم و امیدوارم با خون تاره‌ای که به مدیریت شهری تزریق می‌شود، طرح‌ها سریع‌تر اجرایی شود.

 

محمدی در پایان گفت: در حالت کلی از شورای شهر راضی نیستم و اعقتاد دارم فرهنگ شورایی در کشورمان وجود ندارد، قبل از ورود به شورا همه تصور می‌کنند کارهای زیادی می‌توانند انجام دهند، اما نمی‌توان کارکرد زیادی در شورا داشت.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲