کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس ارشد مسائل راهبردی مطرح کرد

لباس ظاهری یا اندیشه‌های انقلابی سپاه نابودگر شیطان بزرگ است

23 فروردين 1398 ساعت 19:30

کارشناس ارشد مسائل راهبردی گفت: سپاه یک لباس ظاهری مقدس دارد اما یک لباس مقدس‌تری هم وجود دارد بنام لباس باطن سپاه که البته در این بخش دیگر لباس نیست بلکه یک تفکر و یک منش است که باید آنرا دوخت و پوشید.


به گزارش بلاغ، میثم معافی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به حمایت مسئولان و برخی از گروه‌های سیاسی از سپاه در پی اقدام خصمانه رئیس جمهور آمریکا علیه این نهاد انقلابی در کشور، اظهار کرد: این روزها به دلیل اقدام احمقانه ترامپ رئیس جمهور رژیم تروریستی آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست خطاب کرد، ملت شریف و انقلابی ایران در عین حالی که مشغول مرتفع ساختن آسیب‌های ناشی از سیل در بیشتر مناطق کشور بودند اما با خلق یک پویش ملی بزرگ جمله #من_یک_سپاهی_ام را به منظور حمایت از سپاه و البته تفکر سپاه به اصطلاح در فضای مجازی داغک زدند و درفضای حقیقی نیز حمایت کردند و در این میان مشاهده شد که مسئولان و برخی گروه‌های سیاسی نیز با پوشیدن لباس سبز سپاه حمایت خود را اعلام کردند.
وی افزود: دراین خصوص و این حرکت چهره‌های سیاسی متنوع چند نکته راهبردی وجود دارد، هرچند وحدت، رحمت و یک ریحان الهی است که مایه برکت نیز خواهد بود و از این حیث که چهره مسئولان حسب ظاهر پیام وحدت‌بخش را صادر می‌کند بسیار متعالی است اما نکات مهم دیگری نیز باید در نظر گرفته شود.
این کارشناس مسائل راهبردی لباس سپاه را فراتر از ظاهر سبز آن توصیف و خاطرنشان کرد: سپاه یک لباس ظاهری مقدس دارد اما یک لباس مقدس‌تری هم وجود دارد بنام لباس باطن سپاه که البته در این بخش دیگر لباس نیست بلکه یک تفکر و یک منش است که باید آنرا دوخت و پوشید.
وی اضافه کرد: رنگ لباس باطن سپاه دو رنگ دارد، رنگ خاکی تواضع و رنگ سرخ شهادت که رنگ شهادت‌طلبی، اقتدار، مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن هرکسی و هرکجا هست می‌باشد که آن را شهدا ابتدا با عمل خود دوختند و با شهادت خود پوشیدند.
معافی تصریح کرد: مسئولان و گروه‌های سیاسی کشور با گرایش‌های مختلف ان‌شالله باید با بُرش‌کاری درونی و الگوسازی باطنی ملبس به لباس باطنی سپاه شوند هرچند لباس ظاهری سپاه هم برای دشمن وحشت افزا و برای دوستان اقتدارآفرین است.
وی افزود: وقتی تصویر سرلشگر سلیمانی به عنوان یک سپاهی با عیار متعالی دیده می‌شود دو احساس در دوست و دشمن ایجاد می‌شود، دوستان را آرام و دشمنان را وحشت‌زده می‌کند چراکه ظاهر انسان هم پیام دارد بنابراین اگر ظاهری هم سپاهی باشیم خوب است اما کافی نیست.
این استاد حوره و دانشگاه با تشریح چرایی عصبانیت دشمن از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تأکید کرد: اما آنچه که دشمن را ازسپاه عصبانی کرد فقط هیبت ظاهری آن نیست بلکه منش مبتنی بر اقتدار، ایستادگی، تواضع، در کنار مردم بودن، با مردم بودن، کار بلد بودن، عالمانه بودن، شهادت‌طلب بودن، انقلابی بودن، جهادی و خستگی‌ناپذیر بودن، ولایت‎مدار بودن و دشمن‌ستیز بودن آن است.
وی سپاه را مظهر سلامت و پاکی، مبارزه بافساد، رانت‌سازی و رانت‌خواری توصیف و اضافه کرد: سیدحسن تقی‌زاده-اجنبی‌پرست دوران مشروطه- فرزند سید تقی اردوبادی پیشنماز مسجد حاج صفر علی تبریز بود و آنقدر به منش پدر گرایش داشت که خود را تقی‌زاده نامید و به درس طلبگی در حوزه مشغول و معمم و ملبس هم شده بود که بعدها به دلیل تغییر سرشت و اندیشه اجنبی پرستی به تقی‌اُف تغییر نام داد.
معافی ادامه داد: تقی‌زاده از جمله افرادی است که مشکوک به فراماسونری است، اندیشه‌های تقی‌زاده به مرور زمان دچار تغییر شد وی در جوانی نه تنها شعار می‌داد که از ناخن پا تا موی سر باید غربی شد بلکه به تعبیر خود اولین بمب تقلید از غرب را در ایران منفجر کرد، وی زمانی در انديشه‌ ترقی و پيشرفت ايران گفته بود که خط فارسی را بايد به خط لاتينی تبديل کرد.
وی افزود: بنابراین هرچند در مقطعی تقی‌زاده حسب ظاهر ملبس به لباس روحانیت بود اما فاقد پوشش و لباس باطنی روحانیت، چراکه روحانی بودن با لباس ظاهر صرفاً شکل نمی‌گیرد بلکه به یک تفکر و یک منش الگوبرداری شده از سیره اهل بیت سلام‌الله است که اگر سیره و سوره نباشد روحانیتی نیست هرچند اگر لباسی به تن باشد.
این کارشناس مسائل راهبردی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از پاسداران و بسیجیان در سال 1377 به بیان شاخص‌های سپاهی شدن از منظر ایشان پرداخت.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که «پاسداران کسانی هستند که علی‌رغم همه انگیزه‌هایی که در دنیای مادّىِ امروز برای جوانان وجود دارد، لباس عفاف و تقوا پوشیدند، به استقبال معنویات رفتند، برای خدا قدم در میدان گذاشتند و هرجا هرچه از وجودشان لازم بود - جانشان، سلامتی‌شان و حضورشان در میان خانواده، که این‌ها نعمت‌های خداست - همه را تقدیم کردند.»
معافی لزوم تقویت معنوی بنیه سپاه را بسیار ضروری ارزیابی و با بیان سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان سپاه در سال 69، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اشاره دارد به اینکه «یک یک آحاد سپاه، باید از لحاظ ذخیره‌ی معنوی و ایمانی، به آن حدی برسد که اگر خود او به تنهایی ماند و هیچ‌چیز دیگر با او نماند، قدرت و طاقت و دل و زَهره‌ ایستادگی در مقابل همه‌ دنیا را داشته باشد. این لازم است چراکه آن کسانی که پیامبر خدا(ص) با دست خود، ساخته و پرداخته و تراشیده بود و همه‌ ظرافت‌کاری‌ها را به کار برده بود و به قول ما، الماس ‌تراش کرده بود، همین‌طور ماندند، که نسل‌های آخری‌شان را شما در صحرای کربلا می‌بینید. حبیب‌بن‌مظاهرها و مسلم‌بن‌عوسجه‌ها و جابربن‌عبداللَّه انصاری‌ها، کسانی بودند که توانستند از امتحان درست خارج بشوند. هریک از افراد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با این مأموریت سنگینی که بر دوش دارد، از لحاظ بنیه معنوی باید این‌طوری باشد. البته این هم بر دو پایه استوار است که یکی معرفت، و یکی هم ایمان. معرفت، با ایمان فرق دارد. بعضی‌ها معرفت هم دارند، اما ایمانِ درست‌وحسابی ندارند. ایمان بدون معرفت هم برای شما کافی نیست. ممکن است برای یک آدمِ خیلی عامىِ دور افتاده کافی باشد و او را به بهشت هم برساند، اما برای شما نه.
در پایان وی بر لزوم تلاش همگان برای تبدیل شدن به سپاهی واقعی تأکید کرد و گفت: امید است تا با خواست و کمک الهی همه ما سپاهی واقعی شویم.


کد مطلب: 384638

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/384638/لباس-ظاهری-یا-اندیشه-های-انقلابی-سپاه-نابودگر-شیطان-بزرگ

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com