تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۳۸۱۷۸۳
رئیس میدان میوه و تره‌بار مرکز مازندران ضن اعلام تازه‌ترین قیمت میوه در میادین استان گفت: اگر جهاد کشاورزی موفق شود جلوی صادرات میوه به‌ویژه سیب و پرتقال را بگیرد، افزایشی در قیمت میوه نخواهیم داشت.
۰
plusresetminus
مشکلی در تأمین میوه شب عید نداریم/ توزیع میوه‌های تنظیم بازاری از 25 اسفند
به گزارش بلاغ، امیرحسین فخرآوران طی گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت قیمت و تأمین میوه بازار شب عید در مازندران اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر با توجه به وقوع سیل در خوزستان، شاهد افزایش نسبی قیمت میوه در برخی اقلام بودیم که در حال حاضر، این قیمت‌ها متعادل‌تر شده است.

وی با بیان اینکه امسال کمبودی در تأمین میوه‌های پرمصرف بازار شب عید نداریم؛ افزود: قیمت‌های بازار شب عید امسال در مقایسه با سال گذشته، افزایش محسوسی داشته است که عامل آن، افزایش هزینه‌های جاری نظیر حمل‌ونقل، بسته‌بندی، کارگر و سموم کشاورزی بوده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اگر صادرات میوه قطع شود، قیمت‌ها ثبات خود را حفظ کند و شاهد گرانی نباشیم.

فخرآوران متذکر شد: اگر جهاد کشاورزی موفق شود جلوی صادرات میوه به‌ویژه سیب و پرتقال را بگیرد، افزایشی در قیمت میوه نخواهیم داشت اما اگر روند صادرات ادامه پیدا کند، بی شک با کاهش عرضه و افزایش تقاضا مواجه خواهیم شد که سبب افزایش قیمت در بازار خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به قیمت مناسب میوه طی سال‌جاری که کاملا محسوس بوده است، پیش بینی می‌شود با افزایش رغبت و استقبال کشاورزان برای افزایش کشت میوه، برای سال آتی میوه به میزان لازم در استان تولید شود.

رئیس میدان میوه و تره‌بار مرکز مازندران با بیان اینکه طبق مذاکرات صورت گرفته مقرر شده است تا 100 تن سیب و 100 تن پرتقال جهت توزیع به واحدهای صنفی عامل در مرکز استان سهمیه داده شود؛ عنوان کرد: این میزان اقلام تنظیم بازاری از سوی اتحادیه در اختیار عوامل فروش قرار داده خواهد شد.

فخرآوران ادامه داد: میوه‌های تنظیم بازاری جهت رفاه بیشتر شهروندان از 25 اسفند ماه وارد بازار خواهد شد و در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

وی به قیمت امروز میوه در میادین میوه اشاره کرد و گفت: قیمت هر کیلو موز 10 هزار و 500 تومان، تامسون 4 هزار تومان، سیب سبز دماوندی 9 هزار تومان و سیب قرمز 8 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران قیمت هر کیلو کیوی در میادین میوه را با توجه به تنوع این محصول، 6 تا 8 هزار تومان اعلام و بیان کرد: قیمت هر کیلو انار نیز بین 6 تا 8 هزار تومان در بازار امروز است.

فخرآوران قیمت هر کیلو گوجه را در روز جاری، 4 تا 5 هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: قیمت هر کیلو خیار محلی جویبار در میدان، 7 هزار تومان و قیمت خیار یزدی 5 هزار تومان است.

وی از قیمت 4 تا 4 هزار و 500 تومانی هر کیلو پیاز سفید و قرمز در بازار امروز خبر داد و اضافه کرد: قیمت هر کیلو سیب زمینی نیز در کف میدان، دو هزار و 500 تومان نرخ‌گذاری شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران از قیمت 4 هزار و 500 تومانی هر کیلو بادمجان و 4 هزار تومانی هر کیلو کدو در بازار امروز خبر داد و افزود: قیمت هر کیلو هویج دو تا دو هزار و 500 تومان و کلم بروکلی 6 تا 6 هزار و 500 تومان است.

فخرآوران در پایان گفت: قیمت‌های فوق قیمت عمده میوه در میادین میوه است و این میوه‌ها در کف بازار و در سطح واحدهای عرضه و خرده‌فروشی‌ها با احتساب سود قانونی 30 تا 35 درصدی به دست مشتریان می‌رسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴