تاریخ انتشارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۳۷۷۶۷۴
فرماندار عباس‌آباد گفت: پایانه صادراتی گل‌وگیاه در سال 1388 آغاز شده است و دارای پیشرفت فیزیکی 60 تا 70 درصدی است، هم اکنون متوقف است و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
۰
plusresetminus
توقف پایانه گل‌وگیاه عباس‌آباد با گذشت 10 سال از آغاز پروژه/مردم هنوز چشم‌انتظارند
جواد اصلانی در گفت‌وگو با بلاغ، درباره آخرین وضعیت حوزه‌های گوناگون شهری و روستایی، گردشکری، صنعت، دستاوردها، مطالبات، چالش‌ها، قوت‌ها، بهره‌مندی از زیرساخت‌های عمرانی و رفاهی این شهرستان و همچنین پروژه‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر امسال، به بیان اظهارات و ارائه اطلاعی پرداخت که در ذیل این گفت‌وگو می‌خوانیم.

آخرین وضعیت آب، برق و گازرسانی در روستاهای عباس‌آباد
اصلانی با بیان اینکه شهرستان عباس‌آباد دارای 42 روستا و 3 بخش است، گفت: تمامی روستاهای ما به لحاظ بهره‌مندی از آب‌، برق و گاز در وضعیت مطلوبی هستند.

وی افزود: تمامی روستاهای ما دارای آب آشامیدنی هستند ولی به لحاظ کیفی، خوب و بد دارد، اما مشکلی که در این بخش وجود دارد این است که ما در این متاطق دارای شورای آبرسانی هستیم که گاها در برابر در اخیار گذاشتن آب به یکدیگر، مقاومت می‌کنند و بنا داریم با راهکارهای قانونی و تحت پوشش قراردادن این مناطق در زیر چتر آب و فاضلاب روستایی، آب‌ها را جمع‌آوری و این مشکل را مرتفع کنیم.

فرماندار عباس‌آباد خاطرنشان کرد: در بخش گاز هم، تمامی روستاهای ما جز روستای دراسرا که در جاده کلاردشت واقع شده است از این نعمت برخوردارند که این روستا نیز به دلیل هزینه بالای تقریبا 6 میلیاردی و نیز حفاری و لوله‌گذاری در جاده کلاردشت، با مشکلاتی مواجه است که درصدد رفع موانع هستیم.

این مسئول در خصوص وضعیت محورهای روستایی این شهرستان، گفت: از نظر آسفالت نیز شرایط ما خوب است و تنها در چند محور ما راه آسفالته نداریم که ما پیگیر موضوع هستیم.

اصلانی ادامه داد: 427 میلیون تومان اعتبار برای روکش آسفالت محور علی‌آباد به خزرآباد در نظر گرفته شده است، پیمانکار هم انتخاب شده است و امیدواریم این پروژه در آینده‌ای نزدیک به سرانجام برسد.

افتتاح 42 پروژه با اعتبار حدود 13 میلیارد تومان طی ایام دهه فجر
وی در بخش دیگری از سخنانش از افتتاح حدود 42 طرح بزرگ و کوچک طی ایام دهه فجر در عباس‌آباد با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 800 میلیون تومان خبر داد و گفت: این اعتبار از منابع استانی، ملی و نیز اعتبار دهیاری‌ها، تأمین شده است.

مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح طی ایام دهه فجر در عباس‌آباد
فرماندار عباس‌آباد مهمترین پروژه قابل افتتاح طی این ایام را سالن ورزشی پاسدار حکمت اعلام کرد و افزود: این پروژه تاکنون بیش از یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه داشته و بنا است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول، طرح‌‌های پرورش گل‌وگیاه و پل شهید تهرانی‌مقدم را که بخشی از ضلع شرقی رودخانه کاظم رود را به مرکز بورایش عباس‌آباد متصل می‌کند را از دیگر پروژه‌های مهم عنوان کرد.

از 114 واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی 54 واحد فعال است

اصلانی در خصوص حال و روز صنعت در عباس‌آباد اظهار کرد: ما دارای یکی از شهرک‌های صنعتی مهم در سطح استان هستیم که در شهرک صنعتی سلمان‌شهر، 114 واحد صنعتی مستقر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از این تعداد، 54 واحد صنعتی در حال فعالیت است که یک‌هزار و 400 شغل را ایجاد کرده‌اند و هم اکنون نیز در حال راه‌اندازی مجدد 14 واحد صنعتی این شهرستان که بنا به دلایل متعددی، تعطیل شده بودند، هستیم تا به چرخه تولید بازگردند.

دو پروژه بزرگ در دست اقدام در عباس‌آباد

فرماندار عباس‌آباد متذکر شد: اگر وام 35 میلیاردی شرکت چوب فشرده خزر که یکی از واحدهای صنعتی بزرگ ما با ظرفیت اشتغال برای 300 نفر است، از سوی بانک عامل در اختیار مالک قرار داده شود، می‌شود این شرکت را هم در آینده‌ای نه چندان دور افتتاح کنیم.

این مسئول یادآور شد: در کنار این واحدهای صنعتی ما یک مرغداری بزرگ در یوربهشت که در منطقه ولیکستان عباس‌آباد واقع است را نیز داریم که در انتظار دریافت وام 14 میلیاردی اشتغال روستایی دولت با سود 6 درصدی است که هم اکنون حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تقریبا پس از راه اندازی توانایی تبدیل 48 میلیون قطعه تخم مرغ به جوجه یکروزه را خواهد داشت.

کمربندی بزرگترین مشکل مردم عباس‌آباد است/ شهرداری توان تملک املاک طرح را ندارد
اصلانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، کمربندی را بزرگترین گرفتاری مردم و مشکل شهری عباس‌آباد اعلام کرد و افزود: هر چند سازمان مدیریت برای اجرای این پروژه نه تملک املاک، اعتباری را در نظر گرفته است؛ اما از آن‌جا که شهرداری‌های ما، به لحاظ مالی توانایی تملک املاک واقع در این طرح را ندارند، این پروژه دچار مشکل شده است که در صورت تخصیص ردیف اعتبار جدیدی برای تملک زمین‌های واقع در این طرح، این پروژه نیز در دست اجرا قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: البته طرح‌های دیگری نیز برای حل این مشکل نظیر احداث کنار گذر و ساخت آزاد راه نیز ارائه شده است که هم اکنون این طرح‌ها دردست بررسی قرار دارند تا اعلام نتیجه شود.

فرماندار عباس‌آباد تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش حضور گردشگران در این شهرستان، مهم‌ترین موضوع، بحث کمربندی‌ها در غرب استان است که واقعا مردم این منطقه به ویژه شهرهای عباس‌آباد، سلمان‌شهر و کلارآباد را با مشکل مواجه کرده است.

در گردشگری با کمبودهای فراوانی مواجه هستیم

این مقام مسئول در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص وضعیت از ظرفیت بالقوه این شهرستان در حوزه گردشگری گفت: ما هنوز در این بخش با کمبودهای فراوانی مواجه هستیم و مشکلات و کاستی‌های ما در بخش گردشگری، زیاد است.

در بحث اقامت گردشگران با مشکل مواجه هستیم
اصلانی اعلام کرد: ما هم اکنون علیرغم فعالیت 150 واحد دارای مجوز و تعداد قابل توجه واحدهای فعال فاقد مجوز، دارای مشکلات فراوانی در بحث اقامت گردشگران هستیم که اگر همین تعداد واحدهای فاقد مجوز هم فعالیت نکنند، کمبودهای ما در این بخش، بیشتر از حال حاضر خواهد بود.

لزوم سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری در عباس‌آباد

وی ادامه داد: باید در بخش اقامت گردشگران، حتما فعالیت‌های بیشتری انجام گیرد و با توجه به اینکه ما دارای ظرفیت‌های فراوان گردشگری و نیز پذیرای قابل توجه تعداد گردشگران در این شهرستان هستیم؛ لذا می‌بایست در ابن بخش، سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام شود که بی‌شک سرمایه‌گذاری در شهری مثل سلمان‌شهر، آورده فراوانی نیز برای مالک آن خواهد داشت.

عدم استقرار ادارات دولتی در شهر جدیدالتأسیس عباس‌آباد
فرماندار عباس‌آباد مطرح کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی ما عدم استقرار ادارات در این شهرستان جدید‌التأسیس است که مشکلات عدیده‌ای را برای مردم به بار آورده است و از سویی دیگر تنها برای استقرار دفتر نمایندگی اداره کار در شهرستان عباس‌آباد، هزینه اجاره ماهانه یک‌میلیون و 500 تومان بر روی دوش ما است که تأمین آن نیز برایمان مسئله‌ساز شده است.

عدم بهره‌برداری از پایانه گل‌وگیاه عباس‌آباد با وجود گذشت 10 سال از آغاز پروژه
این مقام مسئول بر ضرورت راه‌اندازی پایانه صادراتی گل‌وگیاه در عباس‌آباد خبر داد و اذعان کرد: این پروژه که در سال 1388 آغاز شده است و  دارای پیشرفت فیزیکی 60 تا 70 درصدی است، هم اکنون متوقف است و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

به گفته اصلانی، با راه‌اندازی حداقل فاز اول این پایانه، ظزفیت‌های فروانی در بخش صادرات محصولات گیاهی برای فعالان این صنعت در استان مازندران و گیلان، به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴