مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه تشریح کرد

دستاوردهای بهداشتی و درمانی گلوگاه طی 40 سال گذشته

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۳۷۷۳۹۲
مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه گفت: در زمان قبل انقلاب اسلامی، بهداشت و درمان شهرستان به مرکز روستایی یا مرکز شهری خلاصه می‌شد ولی اکنون 16 خانه بهداشت فعال در گلوگاه وجود دارد که 2 مرکز دیگر نیز در دست احداث است.
۰
plusresetminus
دستاوردهای بهداشتی و درمانی گلوگاه طی 40 سال گذشته
به گزارش بلاغ، هادی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص خدمات بهداشت و درمان در شهرستان گلوگاه، اظهار داشت: در زمان قبل انقلاب اسلامی، بهداشت و درمان شهرستان به مرکز روستایی یا مرکز شهری خلاصه می‌شد ولی اکنون 16 خانه بهداشت فعال در گلوگاه وجود دارد که دو مرکز دیگر نیز در دست احداث است.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی سه پزشک عمومی هندی‌ و پاکستانی در گلوگاه فعالیت می‌کردند که اکنون 18 پزشک عمومی و 16 پزشک متخصص که از جوانان همین مرز و بوم هستند در سطح شهرستان فعالیت دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه با اشاره به طرح پزشک خانواده، بیان داشت: طرح پزشک خانواده روستایی و شهری نیز از سال 84و 92 با هدف ارائه خدمات بهداشت و درمان به صورت رایگان و یا حداقل هزینه در دسترس همه مردم قرار گیرد، اجرایی شده که 100 درصد مردم چه روستایی و چه شهری تحت پوشش پزشک خانواده قرار دارند.

وی گفت: در شهرستان گلوگاه ویزیت رایگان و خدمات جانبی رایگان وجود دارد که فقط مردم 10 درصد هزینه دارو را پرداخت می‌کنند.

وی بیان کرد: شبکه بهداشت درمان شهرستان گلوگاه از سال 85 که از بهشهر منتضی شد و عمر بهداشت درمان شهرستان تقریبا 12سال است و طی این چند سال خدمات زیادی به مردم گلوگاه داده شد که 360 نفر نیروی انسانی جذب شدند.

نجفی افزود: مراکز مختلفی در حوزه‌های بهداشت و درمان در شهرستان گلوگاه اعم از مرکز هاری، مرکز مشاوره حین ازدواج، مرکز مبارزه با بیماری های رفتارهای پرخطر، آزمایشگاه مرکزی و بیمارستان راه اندازی شد.

این مسوؤل اظهار داشت: شاخص مرگ و میر کودکان زیر 5 سال قبل انقلاب در گلوگاه 135 مرگ در هزار طبقه بود که در انقلاب اسلامی تا کنون به 11مرگ نوزاد در هزار طبقه رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه ادامه داد: در گلوگاه قبل از انقلاب اسلامی 255 مادر باردار از 100هزار نفر فوت می‌شدند و اکنون در شهرستان این رقم به صفر رسیده است.

وی گفت: در مرگ و میر نوزادان زیر یک ماه، 32 در هزار تولد قبل از انقلاب بوده است که اکنون به 8 مرگ در هزار تولد زنده نوزاد در شهرستان گلوگاه رسیده است.

نجفی در پایان با اشاره به راه اندازی بیمارستان در زمان بعد از انقلاب اسلامی در شهرستان گلوگاه، افزود: بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه یک بیمارستان جنرال دارای بخش‌های داخلی، اطفال، زنان، جراحی و دارای متخصصین مختلفی اعم از متخصص بیهوشی، قلب و عروق و رشته‌های مختلف در حوزه بستری و هم سرپایی به مردم خدمات می‌دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما