رئیس اداره جهاد کشاورزی سیمرغ اعلام کرد

جذب 195 درصدی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در سیمرغ

تاریخ انتشارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۳۷۶۷۰۳
رئیس اداره جهاد کشاورزی سیمرغ گفت: یکی از رویکردهای دولت برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال در روستاها ارائه تسهیلات اشتغال به متقاضیان جویای کار است که در این راستا در شهرستان سیمرغ موفق به جذب ۱۹۵ درصد این تسهیلات شد.
۰
plusresetminus
جذب 195 درصدی تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در سیمرغ
به گزارش بلاغ، رجب فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: یکی از رویکردهای دولت برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال در روستاها ارائه تسهیلات اشتغال به متقاضیان جویای کار است که در این راستا در شهرستان سیمرغ موفق به جذب ۱۹۵ درصد این تسهیلات شد.

وی افزود: به ۲۳ طرح کشاورزی با اشتغال ۳۵ نفر بیش از ۲۴ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری پرداخت‌شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سیمرغ بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی بخش کشاورزی پائین بودن میانگین درآمد روستائیان است، تصریح کرد: فقر، نابرابری، مهاجرت، بیکاری پنهان و آشکار موجود در بخش کشاورزی از علل این موضوع است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات حل این مشکل در روستاها استقرار صنایع کوچک روستایی است که بهره‌برداران در شهرستان سیمرغ با جذب تسهیلات اشتغال روستایی در رشته‌های دام‌پروری، زنبورداری، گلخانه و خشک‌کردن میوه مشغول به فعالیت هستند.

فلاح به جذب ۳۰۲ درصدی خط اعتباری ۶ مکانیزاسیون بخش کشاورزی در شهرستان اشاره کرد و گفت: با جذب اعتباری بالغ‌بر ۲۶ هزار و ۳۱۵ میلیون ریال ۶۸ دستگاه انواع تراکتور، کمباین برنج، دستگاه نشاکار برنج، دروگر و ادوات و دنباله بند در اختیار متقاضیان قرارگرفته است.

وی افزود: باهدف اهمیت ضریب مکانیزاسیون در توسعه پایدار و لزوم حمایت از تولید داخلی جهت نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی همچنین افزایش درآمد مالی کشاورزان این مبالغ به دریافت‌کنندگان بهره‌بردار و کشاورز اختصاص یافت.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سیمرغ بابیان اینکه جاده بین مزارع به‌عنوان اصلی‌ترین محل تردد وسایل نقلیه کشاورزان است و برای تسهیل در رفت‌وآمد این عزیزان شن‌ریزی ۳۴ کیلومتر جاده بین مزارع در شهرستان سیمرغ انجام شد، تصریح کرد: اجرای پروژه شن‌ریزی در روستاهای خراط کلاً، آهنگر کلاً، دستکنده کلاً، صلحدار کلاً، کوشی کلاً، تنبلا، سوخت آبندان و کارتیج کلاً در قالب برنامه ساماندهی شده اراضی کشاورزی به طول ۲۰ کیلومتر انجام گرفت.

وی ادامه داد: پروژه شن‌ریزی بین مزارع دیگر در قالب تکمیل پروژه‌های تجهیز و نوسازی اراضی به طول ۱۴ کیلومتر در روستاهای ملأ کلاً، رکن کلاً، جمال کلاً، لاله زارکتی، تنبلا، زیارکلا، کوشی کلاً، صلحدارکلا، پهناجی، برج خیل، دینه سر، سوخت آبندان و شیرخوار کلاً انجام و به پایان رسیده است.

این مسؤول در ادامه به توزیع ۱۰۵ هزار و ۲۵۰ لیتر سوخت بین کشاورزان سیمرغی اشاره کرد و گفت: توزیع سوخت در بخش کشاورزی مربوط به مرکز جهاد کشاورزی شهرستان که با صادر کردن حواله به کشاورزان جهت دریافت سهمیه سوخت انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰۵ تن سبوس گندم یارانه‌ای با همکاری و هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، واحد امور دام و کارگزار توزیع در شرکت تعاونی بین دامداران شهرستان توزیع شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سیمرغ بابیان اینکه یکی از راهکارهای افزایش تولید گیاهان زراعی استفاده از کشت دوم است، تصریح کرد: شبدرها جزء مهم‌ترین گیاهان علوفه‌ای است و در مناطق معتدل و مرطوب به‌خوبی رشد می‌کند و ارزش غذایی زیاد و در تغذیه دام‌ها نقش بسزایی دارد همچنین امکان کشت شبدر به علت ریز بودن در شرایط بدون آماده‌سازی زمین وجود دارد.

وی افزود: در سال جاری سطح ابلاغی ۵۶۰ هکتار و سطح زیر کشت جو خصیل و شبدر ۵۰۰ هکتار در اراضی شالیزاری شهرستان است.

فلاح از درآمد ۲۵ میلیاردی زنبورداران شهرستان سیمرغ خبر داد و گفت: با پرداخت ۱ میلیارد ریال تسهیلات به ۵ نفر از بهره‌برداران زنبورعسل از طریق سامانه کارا در سال جاری ۵۱ تن عسل در این شهرستان تولید و درآمدی ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای بهره‌برداران خود ایجاد کرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه برداشت ۸۵ درصد از مرکبات شهرستان سیمرغ انجام‌شده و پیش‌بینی می‌شود ۱۰۴ هزار و ۷۳۰ تن برداشت مرکبات از باغات این شهرستان باشد، اظهار کرد: از سه هزار و ۷۴۰ هکتار باغ مرکبات شهرستان سه هزار و ۲۲ هکتار پرتغال، ۱۹۵ هکتار نارنگی و ۵۲۳ هکتار از دیگر ارقام مرکبات است.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری چهار هزار و ۱۳۰ تن کیوی از باغات کشاورزی این شهرستان برداشت و در بازار مصرف توزیع شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سیمرغ بابیان اینکه ۵۵/۳ هکتار گلخانه فعال در این شهرستان احداث‌شده است، تصریح کرد: شهرستان سیمرغ با احداث ۸/۲ هکتار گلخانه لیموترش و احداث ۰٫۷۵ هکتار گلخانه کوچک ۱۱ نفر مشغول به کارشده‌اند.

این مسؤول در پایان به ساماندهی آب‌بندان‌ها و آبگیری ۲۰ درصدی آب‌بندان‌های شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان سیمرغ دارای ۱۸ آب‌بندان در ۱۱ روستا با سطح ۴۴۱ هکتار است که وسعت یک هزار ۵۳۴ هکتار از اراضی تحت پوشش را آبیاری می‌کند که در حال حاضر حدود 20 درصد از این آب‌بندان‌ها آبگیری شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲