تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۳۷۱۳۱۸
بزرگ‌ترین تولیدکننده گل نرگس در مازندران گفت: گل‌هایی که تولید می‌کنیم بهترین کیفیت را در کشور دارد ولی به دلیل نبود صنایع تبدیلی و کوتاه بودن عمر گل، مجبوریم به صورت خام به فروش برسانیم.
۰
plusresetminus
سالانه یک میلیون شاخه گل نرگس تولید می‌کنم/خام‌فروشی گل نرگس به دلیل نبود صنایع تبدیلی
به گزارش بلاغ، قهرمان نظری از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گل نرگس در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کشت گل نرگس را از 30 سال پیش آغاز کرده است اظهار کرد: پس از پایان دوره خدمت سربازی به تشویق همسرم کاشت گل نرگس را از زمینی به مساحت یک هزار متر و با 150 کیلوگرم پیاز این گل آغاز کردم.

وی بااشاره به این کاشت این گل توانسته صرفه اقتصادی خوبی برای من و خانواده‌ام داشته باشد بیان کرد: امروز با تلاش و همراهی خانواده‌ام توانسته‌ام 5 هکتار از زمین را به زیرکشت گل نرگس ببرم.

این تولیدکننده گل نرگس بیان کرد: تکثیر پیاز گل نرگس از اوایل تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد که در این مقدار زمین می‌شود سالانه یک میلیون شاخه گل را تولید کرد.

نظری تصریح کرد: سالانه 40 تن پیاز گل نرگس در مزرعه تولید می‌کنم که 10 تن آن را برای کاشت زمین‌های خودم و مابقی را به استان‌های دیگر صادر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در این کار برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود گفت: از زمان آغاز تکثیر پیاز گل نرگس تا زمان برداشت این گل روزانه بین 5 تا 15 نفر دراین مزارع مشغول به کار هستند.

تولیدکننده گل نرگس نبود صنایع تبدیلی را یکی از مشکلات کشت گل نرگس دراین منطقه دانست و افزود: گل‌هایی که تولید می‌کنیم بهترین کیفیت را در کشور دارد ولی به دلیل نبود صنایع تبدیلی و کوتاه بودن عمر گل مجبوریم به صورت خام به فروش برسانیم.

نظری خاطرنشان کرد: اگر صنایع تبدیلی دراین بخش وجود داشت می‌توانستیم از این گل بهره‌وری های زیادی در حوزه دارویی و عطر و ادکلن استفاده کنیم که امیدوارم مسئولان به دنبال فراهم کردن شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران دراین بخش باشند.

وی در پایان گفت: اگر کسی علاقه‌مند به کار در این حوزه باشد می‌توانم بگویم درآمد آن بیش از کشت گندم و کلزا و سایر محصولات است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲