تاریخ انتشارجمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۳۷۰۷۵۰
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نوشهر گفت: شرکت شن و ماسه دشت نظیر به دلیل آلایندگی زیست‌محیطی تعطیل شد.
۰
plusresetminus
شرکت شن و ماسه دشت‌نظیر نوشهر تعطیل شد/صدور مجوز معدن بدون هماهنگی از سوی منابع طبیعی!
کامبیز محسن سلطانی در گفت‌گوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ، با اشاره به اینکه شرکت شن و ماسه دشت نظیر پرونده قدیمی دارد و چندین سال است در استان پرونده دارد، اظهار کرد: این شرکت در اصل تنها به مدت دو سال صرفا بابت استفاده در پروژه آزادراه مجوز برداشت خشک داشت و از محیط زیست مجوز استقرار نداشت؛ یعنی حق استقرار دستگاه در محوطه نداشتند.

وی تصریح کرد: قبل از سال 1394 چندبار این شرکت پلمب شد، متاسفانه صاحبان شرکت پلمب را شکسته و مجدد مشغول به کار شدند. در سال 94 با دستور مستقیم دادستان کل به اداره برق بابت قطع برق، اداره آب و قطع آب شرکت و محیط زیست به جهت پلمب؛ این شرکت به مدت یک سال پلمب شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نوشهر افزود: سال 95 فرماندار وقت نوشهر بدون اطلاع از شورای تامین، پلمب این شرکت را باز کردند؛ البته از طرف دادگاه استان پیگیر این موضوع شدند بابت بازکردن خودسرانه پلمب و تخلف صورت گرفته که همچنان پیگیر این پرونده هستند.

این مسئول ادامه داد: پس از آن مجدد طرح شکایت داشتیم بابت ادامه فعالیت شرکت و همچنان آلوده‌سازی محیط زیست؛ که سال 96 دادستان با برگزاری جلسه‌ای در 28 دی ماه به شرکت تا 28 اسفند همان سال مهلت فعالیت به شرط مجهز نمودن ماشین آلات به دستگاه آنلاین ثبت آلاینده ها دادند که متاسفانه هیچ اقدامی از سوی شرکت صورت نگرفت؛ همچنین دستور انتقال شرکت به پل ذغال داده شد که باید تمام شرکت‌های شن و ماسه باید در پل ذغال مستقر شوند که صورت نگرفت.

محسن سلطانی خاطرنشان کرد: این بار دادستان کل شخصا حضور پیدا کردند و پس از بازدید نامه‌ای نوشتند که تا پایان آذر ماه امسال با رعایت مسائل زیست محیطی این شرکت می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

وی گفت: طی این مدت چند مرتبه به بازدید رفتیم که هربار متاسفانه شاهد تخلف و تخلیه رسوبات و نخاله شرکت به رودخانه و ایجاد آلودگی بودیم.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نوشهر اظهار کرد: بابت این تخلفات به قاضی کجور طرح شکایت داشتیم که ایشان به دادستان نوشهر ارجاع دادند. حدود دو هفته قبل دادستان از ما خواستند تا شکایت کنیم، ما لایحه شکایت تنظیم کردیم و حدود پنج روز پیش حکم به تعطیلی شرکت شن و ماسه ی دشت نظیر داده شد و شرکت پایین دشت نظیر تعطیل شد.

شایان ذکر است، متاسفانه منابع طبیعی بدون هماهنگی و اطلاع محیط زیست برای این شرکت مجوز معدن صادر کرده است اما طبق قانون مجوز استقرار ندارد و شرکت شن و ماسه بالای دشت نظیر مجوز معدن ندارد اما مجوز دوساله استقرار داشتند که مربوط به چند سال پیش می‌شود و بابت تخلفات آن شرکت نیز اقدامات لازم انجام شده و تا آخر این هفته آن شرکت نیز با دستور دادستان تعطیل خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما