کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره اوقاف جویبار اعلام کرد

ثبت ۷ وقف جدید در جویبار/ وجود یک هزار و ۳۱۴ رقبه وقفی در جویبار

17 آبان 1397 ساعت 11:30

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار از ثبت و رونمایی ۷ وقف جدید در دهه وقف در این شهرستان خبر داد.


به گزارش بلاغ حجت‌الاسلام رضا یوسفی ززولی طی گفتگویی با اشاره به فرارسیدن هفته وقت به خبرنگار ما گفت: ترویج فرهنگ وقف یکی از فاکتورهای اصلی انهدام ثروت در جامعه است.

وی اهدای وقف را بستری مناسب برای رشد ارزش‌های معنوی جامعه دانست و افزود: وقف منشاء بسیاری از خدمات علمی، فرهنگی، هنری، رفاهی و بهداشتی در سطح کشور است و یکی از بیشترین مصارف وقف در سالهای اخیر در رابطه با مساجد، حسینیه ها و عزاداری ها بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه جویبار تأکید کرد: نیاز امروز کشور در حوزه های دارو و درمان و تهیه جهزیه برای نوعروسان نیز می‌شود از محل وقف هزینه کند که در این زمینه باید فرهنگ سازی صورت گیرد.

یوسفی با تاکید براینکه از محل درآمد زایی موقوفات در بحث تجهیز مراکز درمانی، کمک به کودکان بی بضاعت، خانواده‌های بدسرپرست و بی سرپرست استفاده می‌کنیم گفت: در این دهه قریب به ۷ وقف جدید در این شهرستان ثبت و رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سالجاری ۳ وقف ارزشمند دراین شهرستان به ثبت رسیده گفت: ۲ واحد مسکونی برای افراد نیازمند نیز دراین شهرستان به وقف رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جویبار با اعلام اینکه از یک هزارو ۳۱۴ رقبه وقفی در این شهرستان، ۳۱۶ قطعه زمین وقفی، ۲۱۹ عرصه و اعیان وقفی، ۵۹۸زمین وقفی، ۵۱۰ واحد مسکونی وقفی، ۴۳ واحد تجاری، ۲۴ اداره و ۳ رقبه آموزشی وقفی وجود دارد، اظهار کرد: در سالجاری ۶۹۳ سند موقوفه در این شهرستان به ثبت رسیده است و ۳۰ پرونده درانتظار رسیدگی اخذ ثبت سند و ۲۰ پرونده دعاوی حقوقی جهت رسیدگی هستند.

یوسفی مهم‌ترین برنامه‌های این هفته را غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، استقبال از دسته های عزاداری در سالروز وفات پیامبر اکرم و امام حسن مجتبی (ع)، همایش نشست صنفی روحانیون و علما شهرستان در مجتمع فرهنگی هنری فدک بابلسر، برگزاری زنگ وقف در یکی از مدارس شهرستان ، پرده برداری از ضریح امامزاده حسن رضا و دیدار با خانواده های معظم شهداو واقفین خیراندیش شهرستان بیان کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 365827

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/365827/ثبت-۷-وقف-جدید-جویبار-وجود-یک-هزار-۳۱۴-رقبه-وقفی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com