تاریخ انتشارجمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۳۵۰۸۹۱
عضو کمیته تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران گفت: باید مرجعی برای پاسخگویی در استان‌ها راه‌اندازی شود چراکه سامانه‌ای که برای پاسخگویی پیش‌بینی شده است، به‌دلیل حجم بالای متقاضیان و زمان طولانی بررسی و پاسخگویی، جوابگوی نیازمندی‌ها و مطالبات مردمی نیست.
۰
plusresetminus
لزوم ایجاد مراکز پاسخگویی طرح رجیستری در استان‌ها/بلاتکلیفی مشمولان طرح/مدت زمان پاسخگویی نامعلوم است
رضا پلنگ‌افکن در گفت‌وگو با بلاغ، اظهار کرد: نوسانات اخیر بازار ارز موجب افزایش 10 تا 15 درصدی تلفن همراه در مراکز عرضه شد.

وی افزود: اجرای طرح رجیستری نیز کمی به نوسانات اخیر بازار دامن زد اما در درازمدت به ثبات بازار کمک شایانی می‌کند.


لزوم ایجاد مراکز پاسخگویی طرح رجیستری در استان‌ها

رئیس اتحادیه تلفن همراه مرکز مازندران ضمن تأکید بر لزوم ایجاد مراکز پاسخگویی در استان‌ها برای جامعه هدف طرح رجیستری بیان کرد: خریداران و متصدیان واحدهای صنفی فروش تلفن‌همراه که مشمول طرح رجیستری شده‌اند، برای پیگیری عدم فعال‌سازی گوشی‌های همراه و نیز فعال‌سازی گوشی‌های همراه مسافرتی، با مشکلاتی مواجه هستند که زمان پاسخگویی و اثربخشی سامانه همتا بیش از حد مطلوب است.


بلاتکلیفی مشمولان طرح رجیستری برای فعال‌سازی تلفن‌های همراه

پلنگ‌افکن خاطرنشان کرد: برخی از متصدیان و همچنین خریداران مجبور شده‌اند که برای فعال‌سازی گوشی‌ها به گمرک‌ها مراجعه و وجه تعیین شده را پرداخت کنند، اما زمانی‌ که برای پیگیری از طریق تنها راه ارتباطی یعنی سامانه همتا مراجعه می‌کنند، پاسخ شفافی به‌دلیل عدم پاسخگویی نیروی انسانی و استفاده از سامانه الکترونیکی دریافت نمی‌کنند و در بلاتکلیفی و سردرگمی بسر می‌برند.

وی اضافه کرد: بی‌شک ایجاد و راه‌اندازی دفاتر پاسخگویی حتی در اتحادیه‌های تلفن همراه در استان‌ها موجب تسریع در روند امور و همچنین پاسخگویی شفاف برای مراجعه‌کنندگان می‌شود که امیدواریم این امر محقق شود.


اجرای فازهای بعدی رجیستری بر حجم مشکلات می‌افزاید

عضو کمیته تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران ادامه داد: حداقل کار ممکن این است که مراکز ستاد مبارزه با کالا و قاچاق استان‌ها با دسترسی به این سامانه و یا ارجاع مراجعان به این مراکز، پاسخگوی مطالبات مردمی و صنفی در این بخش باشند چراکه با اجرای فاز جدید طرح رجیستری که حجم گسترده‌تری از مشمولان این طرح راشامل می‌شود، حجم مطالبات و پیگیری‌ها گسترده‌تر شده و می‌بایست چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده شود تا از چالش‌های بعدی پیشگیری کرد.


سامانه همتا پاسخگوی مطالبات متقاضیان نیست

پلنگ‌افکن تصریح کرد: باید مرجعی برای پاسخگویی در استان‌ها راه‌اندازی شود چراکه سامانه‌ای که برای پاسخگویی پیش‌بینی شده است، به‌دلیل حجم بالای متقاضیان و زمان طولانی بررسی و پاسخگویی، جوابگوی نیازمندی‌ها و مطالبات مردمی نیست.


سهم 70 درصدی هواوی و سامسونگ در بازار

وی با بیان اینکه در حال حاضر برندهای بلک‌بری، موتورولا، اپل و ال‌جی مشمول این طرح هستند، تأکید کرد: هنوز برندهای هواوی و سامسونگ که 70 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص می‌دهند، اجرایی نشده است و با آغاز مشمولیت این برند‌ها، مسلما با حجم سنگین مطالبات و مشکلات روبرو خواهیم شد.


تغییر مالکیت گوشی‌های دست دوم مشکل مضاعف

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه مرکز مازندران متذکر شد: اجرای همزمان طرح رجیستری گوشی‌های نو و همچنین تغییر مالکیت گوشی‌های دست دوم موجب مشکلات مضاعف در اجرای این طرح شد که بهتر بود در گام نخست تنها رجیستری گوشی‌های نو انجام و در فاز دیگری، تغییر ماکیت گوشی‌های دست دوم اجرا می‌شد.


زمان بررسی متقاضیان نامعلوم است

عضو کمیته تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران در پایان گفت: از دیگر مشکلات این طرح که مشمول معضل زمان‌بر بودن و همچنین نامعین بودن مدت زمان بررسی جهت فعال‌سازی گوشی‌های همراه است، آن است که برخی گوشی‌ها تنها 24 ساعت فعال شده و بعد قطع شد و برخی دیگر مدت‌ها است که هیچ پاسخی برای آن‌ها داده نشده است و این امر در درازمدت و با اجرای فازهای بعدی این طرح، به یکی معضل جدی برای فعالان اتحادیه‌های صنفی تلفن همراه در سراسر کشور تبدیل می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما