BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند دانشگاه بدون حوزه مسیر را اشتباه می‌رود | بلاغ نیوز
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۳۳۴۳۴۳
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو بال هستند، گفت: نباید زمانی فرا رسد که ما با تکنولوژی مسیر را اشتباه برویم، هر دو باید باشد، حوزه معدن تعهد دینی‌ و دانشگاه جایگاه تخصص علمی است و هر دو مکمل هم.
۰
plusresetminus
حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند/ دانشگاه بدون حوزه مسیر را اشتباه می‌رود
آیت‌الله سیدرحیم توکل در گفت‌وگو بلاغ پیرامون اهمیت حوزه‌ و دانشگاه، اظهار کرد: باید به مسئله وحدت حوزه و دانشگاه یک بار با نگاه به فرمان امام امت(ره) و رهبر معظم انقلاب نگریست و یک بار هم به فرمان عقل.

وی افزود: در فرمان عقل اتحاد از تفرقه بسیار بهتر است‌ و بدبختی هر اجتماع به خاطر تفرقه‌شان است، هرکسی به راهی که خودش فکر می‌کند درست است بخواهد برود و نظر خودش را تحمیل کند این باعث ایجاد انشقاق خواهد شد و انشقاق هم جا را برای دشمن باز می‌کند.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری ادامه داد: عقل به‌طور استقلال حاکم بر این است که اتحاد بسیار ضروری و تفرقه بسیار بد و عقل هر عاقلی ولو غیرمسلمان اتحاد را مسلم می‌داند و تفرقه را بد می‌داند.

این مسئول تصریح کرد: انقلاب اسلامی که ملت ایران انجام دادند رهبر امت آن را در دو محور تبیین کرد، یکی "وحدت کلمه" و دیگری "الله اکبر" یعنی کار را برای خدا انجام دادن و باید توجه جدی کنیم که ایشان کار برای خدا را در کنار وحدت آوردند و از این نکته مهم در می‌یابیم که انقلاب ما دو رکن داشته است یکی برای خدا و یکی وحدت.

توکل گفت: توجه کنید که تنفر از دنیای ظلم، آمریکا و اسرائیل توسط ما با توجه به دین و اعتقادات ماست اما با شعار مرگ بر آمریکا که انقلاب جلو نمی‌رود، باید از تکنولوژی استفاده کنیم و جلو برویم و جواب قدزت را با قدرت بدهیم نه اینکه فقط شعار بدهیم.

وی تاکید کرد: این در موضع قدرت ایستادن خود دو بال دارد، یک بال معنوی که حوزه دنبال می‌کند بحث حلال‌ و حرام است که به‌طور مثال رهبر انقلاب به درستی فرمودند ما بمب اتم نمی‌سازیم، با اعتقادات ما منافات دارد و واقعیت همین است حوزه مسیر شرعی را درست می‌کند و دانشگاه مسیر تکنولوژی را بالا می‌برد پس هر دو بال باید باشد.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر مسیر فقط دین باشد و از تکنولوژی عقب بمانیم دشمن بر ما مسلط می‌شود، همچنین اگر تکنولوژی باشد و دین حذف شود کار به نابودی می‌رود.

توکل افزود: همین عالمان بی‌دین بمب اتم ساختند، دستگاه‌های مخرب درست کردند این‌ها تکنولوژی داشتند اما مسیر دین را نداشتند و شاهد بودیم که بمباران و مردم را نابود کردند چون تکنولوژی بود اما مسیر دین نبود.

وی در پایان گفت: پس به واقع حوزه و دانشگاه دو بال هستند، یکی تکنولوژی و یک بال دینی، خدای نکرده نباید زمانی فرا رسد که ما با تکنولوژی مسیر را اشتباه برویم، هر دو باید باشد، حوزه معدن تعهد دینی‌ و دانشگاه جایگاه تخصص علمی است و هر دو مکمل هم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴