تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۳۳۲۹۷۸
قهرمان وزنه‎برداری المپیک گفت: مسائل سیاسی پشت پرده وجود دارد که خود هم اطلاع زیادی ندارم و این دومین بار بود که مرا قربانی این بازی‌های سیاسی کردند.
۱
plusresetminus
افتخار می‎کنم قائم‎شهری هستم/ بازی‌های سیاسی را درگیر ورزش نکنیم
بهداد سلیمی در گفت‎و‎گو با بلاغ، با اشاره به اینکه خود متولد ۱۷ آذر ۶۸ از شهرستان قائم‎شهر است اما پدر و مادرم هر دو اهل سوادکوه هستند، اظهار کرد: دوران تحصیلاتم در دبستان طالقانی خیابان تهران، راهنمایی در آزادجو طبری و هنرستان شریف واقفی بوده و خاطرات شیرین این دوران در کوچه پس کوچه‌های قائم‎شهر را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم.

وی افزود: در ۱۲ سالگی برای گذراندن تعطیلات تابستان به طور اتفاقی با ورزش وزنه‌برداری آشنا شدم و علاقه‌مندی‌ام به این رشته آغاز شد و این فصل جدیدی در زندگیم بود.

سلیمی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۰ ازدواج کردم و همراهی همسرم همیشه مرا همانند یک کوه دلگرم داشت و این دلگرمی با دعاها و همراهی پدر و مادرم صد چندان شد.

قوی‌ترین مرد جهان درباره افتخاراتش، خاطرنشان کرد: چهار مدال جهانی، یک مدال طلای المپیک، دو مدال طلای بازی‌های آسیایی، چندین طلای جوانان آسیا و جهانی را کسب کردم و چند سال هم رکورددار یک ضرب دنیا بودم و در تمامی این سال‌ها مفتخر بودم به قائمشهری بودنم.

وی بیان کرد: متاسفانه سال ۲۰۱۵ و چند روز قبل از مسابقات جهانی از ناحیه ربات صلیبی زانوی چپ دچار مصدومیت شدم که ضربه بزرگی بود اما بسیاری از دوستانم و خانواده‌ام و برخی از مسئولان کنارم بودند و با حمایت کادر پزشکی خوب توانستم این دوران سخت را پشت سر بگذارم.

این ورزشکار درباره شب المپیک ریو، بیان کرد: شب بسیار تلخی بود، هم برای من و مردم ایران و به خصوص برای قائمشهری‌ها که به آن شکل دردناک و مظلومانه بود چرا که وزنه‌های صحیح مرا خطا دادند و این اتفاق در مسابقات امسال جهانی هم افتاد و شاهد ناداوری بودیم، خب مسائل سیاسی پشت پرده وجود دارد که خود هم اطلاع زیادی ندارم و این دومین بار بود که مرا قربانی این بازی‌های سیاسی کردند.

سلیمی درباره ارسال ویدئویی در چند ساعت قبل از مسابقه، تصریح کرد: بسیار ناراحت بودم که مسئولان شهرم بدون حتی یک پیامک و یک تماس مرا بدرقه کردند و دیده بودم که نمایندگان و استانداران از بسیاری از استان‌های دورتر می‌آمدند و به ورزشکارانشان روحیه می‌دادند، خیلی ناراحت بودم که چرا این اتفاق نباید برای من می‌افتاد.

وی افزود: علی‌رغم اینکه از نظر روحی و روانی در شرایط بسیار خوبی بودم، این اتفاق ضربه بزرگی به من زد که چرا کاری که انجام می‌دهم برای مسئولان شهرم اصلا اهمیتی ندارد.

قهرمان وزنه‎برداری المپیک یادآور شد: پس از آن ویدئو هم فقط آقای رضوی ریاست ورزش و جوانان قائم‌شهر پیگیری کردند و هیچ مسئول دیگری پیگیر نشد، البته زیاد مهم هم نبوده چون هدف خوشحالی مردم کشورم بود.

قوی‎ترین مرد جهان با بیان اینکه در طول ۱۰ سالی که مدال کسب کردم هیچ تجلیلی که در شأن شهر قائم‌شهر باشد انجام نشد، خاطرنشان کرد: هنگامی که خواستم با هزینه شخصی خدمتی به وزنه‌برداری شهرم کنم و در پی تأسیس سالن وزنه‎برداری مجهزی در شهرم بودم که متاسفانه تاکنون حدود چهار سال امکاناتی برایم فراهم نکردند و البته همچنان آمادگی ساخت چنین طرحی را دارم که نیاز به حمایت مسئولان است.

این قهرمان افزود: هر چند شاید این صحبت‌ها فایده‌ای نداشته باشد، همانطور که تا به حال فایده‌ای نداشت اما هدف آن بود که مردم بدانند که چقدر برایم مهم هستند.

سلیمی گفت: برای فرزندتان دعا کنید که بتوانم برای کشورم و به خصوص شهرم باز هم افتخارآفرینی کنم و بتوانیم پرچم قائم‌شهر و مازندران و نیز ایران را در جای خودش نگه دارم.

وی در پایان بیان کرد: اگر شبی یا روزی با تمام امید پای گیرنده‌هایتان نشستید تا من با قهرمانی دلتان را شاد کنم و به هر دلیلی نشد، مرا ببخشید و باور کنید من با همه وجود جنگیدم و برای شادی دلتان باز هم خواهم جنگید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴