تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۳۳۰۶۰۳
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به زد و بند برخی بدهکاران بانکی با یک بانک برای نپرداختن بدهی‌ها گفت: برخی بدهکاران کلان، این امکان را به سایر بانک‌ها نیز تعمیم داده‌اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، عزت‌الله یوسفیان ملا با تأکید بر اینکه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی حتی اگر هفته‌ای یک جلسه نیز برگزار کند باز هم کم است، گفت: ما دائماً اعتراضات خود را به دبیرخانه ستاد به واسطه لغو مکرر نشست‌ها اعلام کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌ها و مسائلی که باید در نشست این ستاد مطرح شود بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: مسئله احکام ورشکستگی یکی از آنهاست که بدهکاران می‌روند از دادگاه‌ها حکم مبنی بر مُعسِر بودن خود می‌گیرند و دیگر یک ریال هم از بدهی‌های خود را پرداخت نمی‌کنند.

نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: یعنی در مقایسه میان معوقه‌داران و آن دسته از بدهکاران که خود را معسر اعلام می‌کنند، واقعاً باید دست معوقه‌داران را بوسید.

یوسفیان افزود: این حکم اِعسار برای بدهکاران بانکی در حال فروپاشاندن سیستم بانکی کشور است.

وی با اشاره به جلسه چند هفته پیش با مدیران عامل بانک‌ها در بانک مرکزی، گفت: مدیران عامل بانک‌ها هم در آن نشست از این مسئله اظهار عجز کردند.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: بدهکاران کلان بانکی با این روش می‌روند با زد وبند با یک بانک حکم اعسار می‌گیرند و سپس آن را به همه بانک‌ها تعمیم می‌دهند، به طوری که می‌بینیم بدهکاران کلانی که 100 میلیارد بدهی به بانک دارند، با استناد به حکم اعسار، یک ریال هم پرداخت نمی‌کنند و به طور قانونی پول دولت و ملت را می‌خورند.

یوسفیان با اشاره به اینکه این موضوع در دستورکار ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار داشته است، گفت: در ستاد، مصوباتی برای مقابله با سوءاستفاده‌ها از حکم اعسار داشته‌ایم و باید جلسه برگزار می‌کردیم تا بدهکاران را یک به یک مورد بررسی قرار دهیم، اما متأسفانه بیش از یک ماه است که نشست‌های ستاد به علت کوتاهی دبیرخانه که در معاونت اول ریاست جمهوری مستقر است برگزار نمی‌شود.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما