کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان تنکابن:

کتاب به‌عنوان پیشانی فرهنگ جامعه باید در سبد کالای خانواده‌ قرار گیرد

24 آبان 1396 ساعت 12:17

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان تنکابن گفت: کتاب به‌عنوان پیشانی فرهنگ جامعه و زیرساخت‌ترین حوزه فرهنگ و یکی از جدی‌ترین مطالبات شهروندی، باید در سبد کالای خانواده‌ قرار گیرد.


به گزارش بلاغ به نقل از تنکابن24، بلال نیک‌زاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: علی‌رغم حرف‌وحدیث‌های زیادی که در گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی شده و با وجود تلاش‌‌های صورت گرفته اما در این حوزه همچنان شاهد بی‌مهری به کتاب و کتابخوانی در جامعه‌مان هستیم.

وی با بیان اینکه نرخ سرانه مطالعه مفید تک‌رقمی است، افزود: این یک آفت بزرگی است که دامن‌گیر جامعه ما شده و برای رفع این مشکل بزرگ، ایجاد بستر جهت ترویج فرهنگ مطالعه نهادهای مختلف در چند بخش شامل خانواده‌ها، مدارس و نظام آموزش، کتابداران و کتابخانه‌ها، دولت و رسانه‌های گروهی، ناشران و کتاب‌فروشی‌ها به‌صورت هم سو و هم هدف لازم است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان تنکابن، کتابخانه‌های عمومی را به‌عنوان پیشانی فرهنگ جامعه دانست و گفت: کتابخانه‌های عمومی یکی از زیرساخت‌ترین حوزه فرهنگ و یکی از جدی‌ترین و حتی فاخرترین مطالبات شهروندی است که نقش بسزایی در تحقق اهداف فرهنگی و آموزش توام در نسل فرهیخته دارد.

این مسئول یادآور شد: اهمیت کتابخانه وقتی روشن می‌شود که بدانیم اگر عشق به مطالعه از کودکی پدید نیاید و مطالعه به یک نیاز معنوی در زندگی او تبدیل نشود، ذهن او در جوانی تهی خواهد بود و از روی سادگی و بی‌تجربگی، راه برای نفوذ بدی‌ها باز می‌شود.

نیک‌زاد با تأکید بر اینکه کتاب باید در سبد کالای خانواده‌ قرار بگیرد و به‌عنوان یک عادت و کار روزمره در زندگی‌مان فرهنگ‌سازی شود، متذکر شد: دغدغه ما در شهرستان تنکابن تهیه زمین مناسب و کمبود فضای آموزشی برای ساخت کتابخانه است که امید داریم مسئولین و مردم ولایتمدار در این زمینه تلاش نمایند.

وی با اشاره به ساخت و تجهیزات دو کتابخانه روستایی در روستاهای لزربن و کترا در دو سال اخیر، گفت: باید زیر‌ساخت‌ها و شاخص فضای کتابخانه‌ای را ارتقا بخشیم تا مردم همه روستاها بتوانند از وجود نعمت کتابخانه‌ها بهره‌مند شوند و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه مسئولین دغدغه فرهنگی و همت و تلاش مضاعف داشته باشند.

شهرستان تنکابن با 166 هزار جمعیت دارای 3 هزار و 500 عضو کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه علامه تنکابنی، پیامبر اعظم (ص)، شهید فرهاد حاجی آقایی خرم‌آباد، شهدای نشتارود، شهدای کترا و آل طاها لزربن می‌باشد.


کد مطلب: 324352

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/324352/کتاب-به-عنوان-پیشانی-فرهنگ-جامعه-باید-سبد-کالای-خانواده-قرار-گیرد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com