تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۳۱۴۹۰۴
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ظرفیت و پتانسیلی که در بندر امیرآباد وجود دارد بیشتر از بابلسر و فریدونکنار است، گفت: در حال حاضر نمایندگان سه حوزه انتخابیه به‌شدت پیگیر ایجاد منطقه آزاد در حوزه انتخابیه خود هستند و مسیر دشواری را در پیش داریم.
۰
plusresetminus
پتانسیل بندر امیرآباد برای منطقه آزاد از بابلسر بیشتر است
به گزارش بلاغ، ولی‌الله نانواکناری طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه برای ایجاد منطقه آزاد در بابلسر و فریدونکنار باید نمایندگان زیادی با ما همراه باشند، اظهار کرد: این امر نیاز به حمایت سرمایه‌گذاران، بازاریان، اعضای شورای شهر و همه مسئولان دارد و به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست.

وی بابیان اینکه در جلسه‌ای که با مجمع نمایندگان استان مازندران برگزار کردیم قرار شد بحث منطقه آزاد را در مجلس دنبال کنیم، افزود: در این جلسه قرار شد کارشناسان منطقه ورود پیدا کنند و با کارشناسان منطقه آزاد نشستی داشته باشند تا به یک اجماع کلی در این امر برسند، بنده در این جلسه از حوزه انتخابیه خود دفاع کردم اما برخی از نمایندگان با ما موافق و برخی مخالف بودند که درنهایت قرار شد کارشناسانی از سوی منطقه آزاد برای در نظر گرفتن بهترین نقطه جهت احداث منطقه آزاد در سطح استان به منطقه وارد شوند و ظرفیت‌های سه منطقه را مورد ارزیابی قرار دهند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر نمایندگان سه حوزه انتخابیه به‌شدت پیگیر ایجاد منطقه آزاد در حوزه انتخابیه خود هستند و مسیر دشواری را در پیش داریم.

این مسئول بابیان اینکه تمام رسانه‌های منطقه‌ای باید در این امر ورود پیدا کنند، گفت: باید همه مردم، مسئولان و رسانه‌های منطقه پای‌کار بیایند تا ایجاد منطقه آزاد برای حوزه انتخابیه نهایی شود.

نانواکناری با اعلام اینکه تاکنون مکاتبات زیادی در بحث ایجاد منطقه آزاد برای بابلسر و فریدونکنار انجام داده‌ام، بیان کرد: در بابلسر و فریدونکنار هیچ‌گونه پشتوانه مالی نداریم اما در بندر امیرآباد تمام سرمایه‌گذاران و کارخانه‌داران از نماینده حوزه انتخابیه خود حمایت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به بحث احداث فرودگاه در روستای احمدکلای بابلسر، بابیان اینکه در تلاشم تا احداث فرودگاه در این منطقه عملیاتی شود، ادامه داد: در نشستی که با استاندار مازندران داشتیم قرار شد تهاتری صورت گیرد تا احداث فرودگاه برای این شهرستان نهایی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ظرفیت و پتانسیلی که در بندر امیرآباد وجود دارد بیشتر از بابلسر و فریدونکنار است، بیان کرد: هرچند برای ایجاد منطقه آزاد احداث فرودگاه و راه‌آهن ضروری نیست اما می‌تواند عامل مهمی برای توجه مسئولان امر به ایجاد منطقه آزاد در دو حوزه انتخابیه شود.

از زمان مرحوم مجدآرا تاکنون هیچ سندی برای احداث راه‌آهن موجود نیست

نانواکناری با اشاره به احداث ریل راه‌آهن شمال کشور، اظهار کرد: در نشستی که با گران پاشا مدیرکل راه‌آهن شمال داشتیم متأسفانه هیچ‌گونه سندی از زمان مرحوم مجدآرا تاکنون برای احداث راه‌آهن در این مسیر در دست نیست.

وی افزود: تنها یک نامه در خصوص احداث راه‌آهن از سوی نجفی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که این نامه بعد از پیگیری بنده بود و ایشان از مدیرکل راه‌آهن شمال خواست تا ریل آهن از تهران به بابل متصل شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در پایان بابیان اینکه بنده برای نخستین بار پیگیری و مکاتبه احداث راه‌آهن را با وزیر راه داشتم، گفت: بنده سه پیشنهاد در این خصوص ارائه دادم، نخستین پیشنهادم اتصال استان‌های گیلان و مازندران از طریق ریل راه‌آهن بود، پیشنهاد دوم اتصال بندر نوشهر به بابلسر و فریدونکنار و بابل به قائم‌شهر و پیشنهاد سوم اتصال فریدونکنار و بابلسر، بابل و قائم‌شهر به راه‌آهن بود که احتمالاً با پیشنهاد سوم موافقت می‌شود و در تلاشیم اتصال راه‌آهن با دو گرایش باری و مسافری همراه باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴