تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۳۰۹۳۸۰
لیبرالیسم غرب‌پذیر، غرب‌زده و استکبارپذیر است و برهمین اساس امام راحل میدان دادن دولت به جریان لیبرال را خیانت بزرگ به انقلاب و مردم دانسته است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، میثم معافی در گفت‌وگو با پیک نکا توجه به هشدارهای امام جامعه را برای دولت در نظام اسلامی بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: امام راحل در نامه‌های خود برای عزل منتظری، وزیر کشور در دهه شصت و در نامه خود به جامعه روحانیت، همچنین در وصیتنامه خود انقلاب و نظام اسلامی را از لیبرالیسم بر حذر داشته است.

وی عدم اعتقاد به نظام سیاسی مبتنی بر دین و عدم استکبارستیزی را دو ویژگی مهم لیبرالیسم توصیف کرد و افزود: لیبرالیسم غرب‌پذیر، غرب‌زده و استکبارپذیر است و برهمین اساس امام راحل میدان دادن دولت اسلامی به جریان لیبرال را خیانت بزرگ به انقلاب و مردم دانسته است.

معافی تصریح کرد: امروز متأسفانه مشاهده می‌شود که جریان‌هایی در داخل نظام دولت‌سازی می‌کنند که اساساً استعداد و یا انگیزه‌ای برای مبارزه با لیرالیسم نداشته و حتی به آن میدان نیز می‌دهند.

وی میدان دادن به لیبرالیسم را خروج از طراز انقلاب اسلامی برای دولت‌ها خواند و اضافه کرد: دولت اسلامی ذهنیت وابسته به ابرقدرت‌های غربی و نظام سلطه را نباید داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: دولت اسلامی باید بداند که قیام و راحت‌طلبی، آخرت‌جویی و دنیاطلبی، جهاد و سرمایه‌سالاری، محرومیت‌زدایی و فیش‌طلبی با هم سازگاری ندارند که به صراحت در وصیتنامه امام راحل نیز آمده است.

وی گفت: اکنون نیز در شرایط حساسی در منطقه به سر می‌بریم که باتوجه به اتفاقات روی داده در منطقه دولت باید توانایی خود را برای اهداف منطقه‌ای هزینه کند چراکه اکنون بعد از فاز صدور ایدئولوژی انقلاب اسلامی در فاز صدور تکنولوژی انقلاب اسلامی هستیم.

معافی بیان کرد: یعنی انقلاب در آستانه دهه پنجم به دنبال یک انقلاب تکنولوژی است چراکه امروز نزدیک به 90 درصد تجارت دنیا تجارت فناورانه بوده بنابراین دولت نیز باید به جای تعریف اقتصاد به اضافه نفت برای خود، اقتصاد به اضافه تکنولوژی را برای خود تعریف کند که همن جهاد کبیر مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

وظایف متقابل دولت و ملت

وی در ادامه درمورد وظایف متقابل دولت و مردم اظهار کرد: هم مردم و هم دولت باید به اصول، مبانی، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی وفادار باشند، همچنین با ولایت‌محوری تمام توان خود را برای یاری رساندن به ولایت خرج کنند.

این استاد دانشگاه، خاطرنشان کرد: دولت و ملت باید متناسب با نیازهای انقلاب و آرمان‌های امام راحل تمام توان و استعدادهای علمی و تخصصی خود را هزینه کرده و درک عمیقی از موقعیت انقلاب در داخل و خارج کشور کسب کنند.

وی اضافه کرد: دولت و ملت باید از مدیریت جهادی، اندیشه و تفکر بسجی برخوردار بوده، بیت‌المال را امانتی در دست خود دانسته و از آن محافظت کنند همچنین ملت نیز از هرگونه رانت‌خواری مخالف بوده و با آن مبارزه کند، درک عمیقی از تهدیدات و نقشه‌های دشمن به خصوص در حوزه فرهنگی داشته، با معاندان، مخالفان و دشمنان انقلاب نیز مرزبندی روشنی داشته باشند.

در پایان معافی تصریح کرد: دولت باید در تمام مراحل کاری خود با مردم صادق و شفاف بوده و ولایت فقیه برای امت و دولت فصل‌الخطاب باشد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲