تاریخ انتشاريکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۳۰۵۷۴۳
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس از بهره‌برداری پروژه خط انتقال گاز دامغان به نکا در روز سه‌شنبه 10 مرداد با حضور وزیر نفت خبر داد.
۰
plusresetminus
پایان قطعی گاز استان‌های شمالی/ خط انتقال گاز دامغان به نکا در آستانه بهره‌برداری
به گزارش بلاغ، علی‌محمد شاعری طی گفت‌وگویی از بهره‌برداری پروژه خط انتقال گاز دامغان به نکا در روز سه‌شنبه 10 مرداد با حضور وزیر نفت خبر داد و اظهار کرد: حدود هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه صرف شده و طول مسیر خط انتقال گاز بیش از 200 کیلومتر است.

وی افزود: با بهره‌برداری از پروژه خط انتقال گاز دامغان به نکا، برای همیشه مشکل افت فشار و قطعی گاز در سه استان شمالی و به ویژه مازندران رفع می‌شود و با اجرای این پروژه نیازی به گاز ترکمنستان نداریم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی که در سال‌های گذشته از سوخت سنگین مازوت استفاده و آلودگی محیط زیست ایجاد می‌کردند با بهره‌برداری از پروژه خط انتقال گاز دامغان به نکا، دیگر از مازوت استفاده نکرده و فقط از سوخت پاک گاز مصرف می‌کنند.

شاعری اضافه کرد: به ویژه نیروگاه شهید سلیمی که در اثر استفاده از سوخت مازوت آلودگی زیادی به وجود می‌آورد با بهره‌برداری از این پروژه سوخت مصرفی نیروگاه شهید سلیمی نیز گاز می‌شود و در نتیجه منجر به بهبود وضعیت محیط زیست منطقه شده و از خسارت‌هایی که به محصولات کشاورزی و منازل مسکونی وارد می‌کرد جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: هر ساله در فصل سرما کشور ترکمنستان؛ شرکت ملی گاز ایران را تحت فشار قرار می‌داد و تهدید به قطع گاز مازندران و یا افزایش قیمت گاز می‌کرد اما با بهره‌برداری از پروژه خط انتقال گاز دامغان به نکا، از این پس دیگر تسلیم باج‌خواهی‌های کشور ترکمنستان نمی‌شویم به همین دلیل این اقدام گامی جدی در جهت خودکفایی و اقتصاد مقاومتی است و همچنین با تامین گاز مازندران، مردم امنیت خاطر دارند و از قطعی گاز نمی‌هراسند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: مشعل گاز تعدادی از روستاهای منطقه کوهستانی هزارجریب شرق مازندران حداکثر تا دو ماه آینده روشن می‌شود.

شاعری با اشاره به اینکه در بازدید هفته گذشته استاندار و مدیران کل مازندران از روستاهای هزارجریب بهشهر با بررسی‌های صورت گرفته مشکلات اصلی و الویت‌دار این منطقه آب شرب و راه روستایی است، بیان کرد: در پایان این هفته جلسه‌ای با حضور استاندار و مدیران کل برگزار کرده و تعهداتی که مسئولان استانی در این بازدید دادند را مصوب می‌کنم و تصمیمات لازم برای اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای هزارجریب با زمان‌بندی مشخص اتخاذ می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴