کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با بلاغ:

تحریم‌های جدید آمریکا حیثیت برجام را برد/ باید به حال دولت و مجلس تاسف خورد

4 مرداد 1396 ساعت 13:08

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تحریم‌های جدید آمریکا حیثیت برجام را برد، گفت: مردم منتظرند تا سناریویی که می‌گفتند برای قدم به قدم بدعهدی غرب پیش‌بینی شده است را ببینند.


شکرالله رضازاده در گفت‌وگو با بلاغ در واکنش به تصویب مادر تحریم‌ها از سوی آمریکا و در پاسخ به این پرسش که آیا این تحریم‌ها لگدمال کردن برجام است؟، اظهار کرد: برجام قبل از اینها لگدمال شده بود. برجام قرار نبود یک‌طرفه باشد. وقتی ما یک طرفه به تعهدات خود عمل می‌کنیم و طرف مقابل عمل نمی‌کند و پایبند نیست، این یعنی لگدمال شدن برجام و معتقدم از همان ابتدا برجام لگدمال شده بود.

وی افزود: نه تنها برجام لگدمال شد بلکه حیثت آن نیز بر باد رفت چون بسیار بیشتر آن چیزی که در گذشته ایران را تحریم کرده بودند، در پسابرجام ایران را تحریم کردند. از یک طرف به ما آب نبات نشان دادند و از طرف دیگری خنجری در سینه ما فرو کردند.

مدیرمسؤول روزنامه حرف مازندران با تاکید بر اینکه دشمن وقتی در طرف مقابل ضعف ببیند، قطعا ژست روشنفکری نمی‌گیرد و نمی‌گوید طرف مقابل دارد به من احترام می‌گذارد و از در انسانیت وارد شده است، تصریح کرد: وقتی از موضع اقتدار برخورد نمی‌کنیم قطعا طرف مقابل گستاخ می‌شود. وقتی مجلس و دولت ما هیچ کدام تکانی به خودشان نمی‌دهند، قطعا نتیجه‌اش همین می‌شود که می‌بینید.

رضازاده با بیان اینکه باید به حال دولت و مجلس تاسف خورد، خاطرنشان کرد: وقتی مرتب داریم نشانه‌های لگدمال شدن برجام را می‌بینیم و دولت می‌آید قراردادهای بزرگ با کشورهای طرف مقابل منعقد می‌کند، مسلما طرف مقابل این پیام را دریافت می‌کند که هرچه بیشتر به ایران فشار بیاوریم، ایران بیشتر باج می‌دهد. بسیاری از قراردادهایی که بسته شده، داخلی‌ها هم می‌توانستند انجام دهند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید شعار و سخنرانی را کنار بگذارند زیرا الان وقت عمل است، گفت: مردم منتظرند تا سناریویی که می‌گفتند برای قدم به قدم بدعهدی غرب پیش‌بینی شده است را ببینند.


کد مطلب: 305169

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/305169/تحریم-های-جدید-آمریکا-حیثیت-برجام-برد-باید-حال-دولت-مجلس-تاسف-خورد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com