تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۳۰۲۷۷۰
عبدالوحید فیاضی گفت: عزل و نصب رئیس صدا و سیما برابر اصل 110 قانون اساسی یکی از اختیارات قانونی رهبری است و ارائه لایحه اداره صدا و سیما توسط دولت خلاف قانون اساسی است.
۰
plusresetminus
عزل و نصب رئیس صدا و سیما از اختیارات قانونی رهبری است/ تلاش مخالفان تفکر انقلابی برای به حاشیه بردن صدا و سیما
عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با بلاغ در مورد ارائه لایحه اداره صدا و سیما توسط دولت به مجلس، اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فصل‌الخطاب است و همه از پایین‌ترین رده اجتماعی سیاسی کشور تا بالاترین رده که مقام معظم رهبری هستند در چارچوب قانون کار می‌کنند.

وی افزود: در بند ج ذیل بند 6 در اصل 110 قانون اساسی وظایف و اختیاراتی برای ولی فقیه تشریح و با دقت و شفافیت اعلام شد.

نماینده سابق مردم نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به اینکه عزل و نصب رئیس صدا و سیما یکی از اختیارات قانونی رهبری است، تصریح کرد: از نظر قانون اساسی اختیارات صدا و سیما با نهاد رهبری است و اینکه امروز این موضوع از طرف دولت به عنوان لایحه به مجلس برود اقدامی خلاف قانون اساسی است.

فیاضی خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان مجلس هوش سیاسی خود را به کار بیاندازند قطعاً این مسئله را نخواهند پذیرفت و شورای نگهبان هم قطعاً به این موضوع تمکین نمی‌کند.

وی گفت: این موضع بیشتر حاشیه‎سازی و جنجال‌آفرینی سیاسی است که در طول سال‌های 76 آغاز شده است تا صدا و سیما را نهادی غیر دموکراتیک جلوه بدهند اما صدا و سیما سعی می‌کند وظیفه و منافع ملی را در نظر بگیرد.

نماینده سابق مردم نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به اینکه صدا وسیما محل انتقاد هم دارد، بیان کرد: صدا و سیما در حوزه تعلیم و تربیت جای انتقاد دارد اما این دلیل نمی‌شود صدا و سیما در اختیار دولت قرار بگیرد.

فیاضی تأکید کرد: کدام بخش از دولت می‌خواهد رسانه‌ای به این عظمت و گستردگی و با اهمیت را اداره کند؟ به نظر می‌رسد با جوسازی‌هایی که در حوزه‌های سیاسی ایجاد می‌کنند و گاهی اوقات حد و مرزی هم ندارند می‌خواهند این رسانه را در اختیار بگیرند و شعارهای غیرمنطقی، نادرست و غیرعقلی که در اجتماعات علیه صدا و سیما می‌دهند و در انتخابات امسال و بعد از آن هم شاهد آن بودیم زمینه‌سازی برای چنین اقدامی بود.

وی اظهار کرد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی با هوش سیاسی بالایی که باید داشته باشد به این قانون رأی ندهد زیرا قانون اساسی فصل‌الخطاب است و اگر دولت یا نمایندگان مجلس نظر یا انتقادی در مورد صدا و سیما داشته باشند می‌توانند ارائه دهند زیرا نقد و نظر و پیشنهاد و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه ماست اما این که این صدا و سیما از تابعیت نهاد رهبری خارج شود بر خلاف قانون اساسی و غیر قابل قبول است.

نماینده سابق مردم نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به اینکه دولت به عنوان مجری قانون است، بیان‌ کرد: از دولت انتظار پیشنهاد خلاف قانون اساسی نمی‌رفت زیرا شعار دولت‌ها قانون‌گرایی است و انتظار می‌رود در چارچوب قانون حرکت کنند و لایحه، پیشنهاد یا طرحی خلاف قانون اساسی ندهند.

فیاضی با اشاره به اینکه ما قانون پایین‌تر از قانون اساسی را محترم و محل نقد می‌دانیم، خاطرنشان کرد: قانون اساسی که میثاق‎نامه ملی همه ایرانیان است و قطعاً از دولت انتظار نداریم که کاری برخلاف قانون انجام بدهد و این کار حاشیه‌سازی سیاسی است که در حاشیه دولت وجود دارد و مخالفان تفکر انقلابی، ارزشی و ولایی سعی می‌کنند صدا و سیما را در مسیر خواسته‌ها و امیال خود قرار دهند که این کار پسندیده‌ای نیست.

وی تصریح کرد: گاهی این حاشیه‌ها هم بر دولت می‌زند و دولت را تحت تأثیر قرار می‌دهد و سبب می‌شود دولت به کارهای چنین دور از انتظاری اقدام کند.

نماینده سابق مردم نور و محمودآباد در خانه ملت در پایان گفت: از رئیس جمهور به عنوان یک مقام آگاه در دولت و با تجربه انتظار می‌رود که این کارهای خلاف قانون را نپذیرند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴