کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران مازندران:

هیچ نهادی متولی نظارت بر عرضه عسل در بازار نیست/ وفور عسل‌های تقلبی در بازار

20 تير 1396 ساعت 10:15

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران مازندران با بیان اینکه هیچ نهادی متولی نظارت بر عرضه عسل در بازار نیست، گفت: تمایل روز افزون مردم به عسل موجب شده برخی افراد سودجو، اقدام به توزیع عسل‌های نامرغوب در بازار بکنند.


سید محیی‌الدین میرمحمدی در گفت‌وگو با بلاغ با بیان اینکه صنایع بسته‌بندی عسل با مشکلات جدی مواجه هستند، اظهار کرد: بسته‌بندی عسل یکی از دغدغه‌ها و مطالبات تولیدکنندگان است اما تاکنون نتوانسته‌اند به در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی افزود: در نظر داشتیم یک نشان واحد از عسل طبیعی داشته باشیم و با استفاده از آن نشان، اقدام به بسته‌بندی کنیم، به گونه‌ای که هر زنبوردار عضو اتحادیه با دریافت نشان عسل طبیعی می‌توانست اقدام به بسته‌بندی و فروش کند.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران مازندران با بیان اینکه نشان اکسیر برای عسل طبیعی انتخاب شده بود، تصریح کرد: این نشان ملی با حمایت صندوق حمایت از صنعت زنبورداری پرده‌برداری شد تا هر زمان که مردم خواستند عسل صدرصد طبیعی تهیه کنند به این نشان توجه داشته باشند.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: قرار بر این بود تا اکسیر به عنوان یک هلوگرام شناخته و در مراکز خاص عرضه شود اما به دلایلی در اولین مرکز عرضه این نشان که به نام گیشا معروف و در تهران مستقر است، محدود و بسنده شد.

وی با بیان اینکه هیچ نهادی متولی نظارت بر عرضه عسل در بازار نیست، اظهار کرد: تمایل روز افزون مردم به عسل موجب شده برخی افراد سودجو، اقدام به توزیع عسل‌های آزمایشگاهی و نامرغوب در بازار بکنند که قیمت پایین این محصولات تقلبی و وفور آن در بازار نیز موجب شده تا عرصه رقابت سالم بر تولیدکنندگان واقعی تنگ‌تر شود.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران مازندران، استاندارد عسل را تشویقی دانست و اظهار کرد: نبود استاندار اجباری و نظارت بر عرضه عسل، موجب شده تا هر فردی وارد این عرصه شده و هر جنسی را با هر کیفیتی به بازار عرضه کند.

میرمحمدی با بیان اینکه اتحادیه زنبورداران مازندران آمادگی هر نوع همکاری را با نهادهای نظارتی و حاکمیتی جهت تدوین استاندار تولید عسل طبیعی دارد، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران که متولی سلامت مردم است در زمینه نظارت بر تولید و توزیع عسل در بازار کم‌کاری می‌کند.

این پرورش دهنده زنبور عسل گفت: کارخانه‌های بسته‌بندی عسل توان رقابت با نشان‌های تقلبی را ندارند چون قیمت پایین آن‌ها موجب شده تا در بازار اقبال بیشتری داشته باشند.

وی در پایان به قیمت عسل طبیعی اشاره کرد و افزود: قیمت عسل مرغوب طبیعی بین 40 هزار تا 50 هزار تومان است، وقتی در بازار عسل کیلویی 15 هزار تومانی عرضه می‌شود باید به ماهیت و کیفیت آن شک کرد.


کد مطلب: 302764

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/302764/هیچ-نهادی-متولی-نظارت-عرضه-عسل-بازار-نیست-وفور-عسل-های-تقلبی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com