تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۰۰۸۴۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می رود هیات نظارت بر برجام نسبت به بدعهدی آمریکا در برجام با قاطعیت بیشتری پاسخ دهد.
۱
plusresetminus
هیات نظارت بر برجام قاطعانه با بدعهدی آمریکا برخورد کند/ تغییر ولیعهد عربستان عامل سقوط آل‌سعود می‌شود
به گزارش بلاغ به نقل از مشهدسر، ولی‌الله نانواکناری طی گفت‌وگویی در خصوص عملکرد هیات نظارت بر برجام اظهار کرد: توافق هسته‌ای قرارداد چند جانبه با کشورهای گروه 1+5 است که هرکدام از طرفین این قرارداد تعهداتی دارند و بر اساس گزارش‌های ارائه شده مشخص شد ایران به تعهدات خود پایبند است.

وی با بیان اینکه همگان به پایبندی ایران اذعان دارند، افزود: اروپایی‌ها نیز نسبت به انجام تعهدات خود پایبند هستند اما در این بین شاهد بدعهدی و کارشکنی آمریکا در برجام هستیم که تاکنون واکنش اروپا به بدعهدی آمریکا نیز به نسبت قابل قبول بوده و آنها نیز خواهان پایبندی آمریکا به برجام هستند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما موضوع این است که باید با مذاکره و روشنگری افکار عمومی را نسبت به بدعهدی آمریکا روشن کنیم و اروپایی‌ها را به سمتی ببریم تا یا آمریکا را در مسیر برجام قرار دهند یا کاری کنند که توافق هسته‌ای بدون حضور آمریکا به مسیر خود ادامه دهد.

نانواکناری با اشاره به عملکرد مسؤولان کشور برای اجرای درست برجام، عنوان کرد: تاکنون موضع‌گیری‌های وزارت امور خارجه به عنوان نهاد اصلی پیگیری مذاکرات هسته‌ای تقریبا مثبت بوده است. دستگاه دیپلماسی بر اساس مکانیزمی که در سند برجام ارائه شد، بدعهدی آمریکا را به گوش جهانیان رساند.

وی تاکید کرد: اما انتظار می‌رود که هیات نظارت بر برجام با قاطعیت بیشتری با بدعهدی آمریکا برخورد کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: باید به نوعی پاسخ بدعهدی و کارشکنی کاخ سفید داده شود که درس عبرتی باشد برای تمام کشورهای که قصد دارند از تعهدات بین‌المللی خود تخطی کنند و هزینه این تخطی را بر دوش کشورهای مقابل از جمله ایران بیاندازند.

 

نانواکناری در ادامه با اشاره به تغییر ولیعهد در عربستان به دنیال سفر ترامپ به ریاض، بیان کرد: تغییرات در بین مقامات سعودی و به خصوص ولیعهدی این کشور باعث تفرقه در بین شاهزاده‌های عربی شده و جای خوشحالی دارد که در بین عوامل مزدور تفرقه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گذشته بن سلمان و نقش موثری که در ایجاد جنگ یمن دارد، مشخص است که این جوان بویی از سیاست نبرده و در سیاست از بلوغ لازم برخوردار نیست و همین عوامل باعث خواهد شد که مقامات عربی علیه او مقاومت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بن سلمان قابل اعتماد نیست و اگر ولیعهد عربستان تغییر نکند، آل سعود در پرتگاه سقوط خواهد کرد.

این نماینده مجلس گفت: انتظار می‌رود فردی ولیعهدی را بر عهده بگیرد که امنیت منطقه را دنبال کند، نه اینکه او عامل اصلی چالش و خونریزی در منطقه باشد.

نانواکناری در پایان در خصوص نوع رفتار دستگاه دیپلماسی کشور به تغییرات در عربستان، اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید با دقت تغییرات را رصد کند و بر اساس نوع رفتار مقامات عربی اقدامات متقابلی را طراحی کند تا در صورتی که بن سلمان دست از پا خطا کرد بتوانیم به موقع به شیطنت‌های او پاسخ قاطع بدهیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴