تاریخ انتشارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۲۸۳۲۹۳
دبیر انجمن صنایع غذایی مازندران در مورد مهم‌ترین مشکلات اقتصادی استان گفت: در تصمیم‌گیری‌های استانی انسجام و یکپارچگی وجود ندارد، همان‌طوری که به جای جامعه‌نگری، بخشی‌نگری وجود دارد.
۰
plusresetminus
مدیریت اقتصادی مازندران انسجام ندارد/ مسؤولان مدام شعار می‌دهند
آیت غلامی در گفت‌وگو با بلاغ با بیان اینکه ایجاد واحدهای تولیدی در مازندران بیش از نیاز استان بوده است، اظهار کرد: صادرات محصولات تولیدی استان با تمام تلاش‌های صورت گرفته بلاتکلیف مانده است.

وی بدهی بانکی را یکی از نتایج تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی از منابع تسهیلاتی دانست و افزود: کوچک شدن سبد خانوار به خصوص سبد غذایی، در تشدید وضعیت نامساعد واحدهای تولیدی تاثیرگذار بوده است.

دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران کالای خارجی و قاچاق را ناشی از عدم کنترل توسط مسؤولان دانست و تاکید کرد: تبلیغات نادرست محصولات خارجی از رسانه‌های داخلی و شبکه‌های مجازی موجب شده تا نشان‌های داخلی به حاشیه بروند.

غلامی با بیان اینکه جایگاه تشکل‌های مردم‌نهاد اقتصادی و تولیدی در تصمیم‌سازی‌ها نامشخص است، تصریح کرد: نشست مسؤولان استانی با این تشکل‌ها برای بررسی مشکلات و ارائه راه‌حل‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

وی حذف واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند را شجاعانه دانست و گفت: این مهم با بستن مبادی ورودی قاچاق و افزایش تعرفه برای واردات تحقق می‌یابد.

دبیر انجمن صنایع غذایی دارویی مازندران با انتقاد از کمک‌های تسهیلاتی دولت برای خودرو، خاطرنشان کرد: این سیاست باید در حمایت از تولید اتخاذ شود تا شاهد کاهش بخشی از مشکلات تولید داخلی باشیم.

غلامی خواستار تحریک بازار به افزایش مصرف تولیدات داخلی شد و اظهار کرد: رسانه‌های داخلی باید فضای مناسب تبلیغات کالای ایرانی را به‌وجود آورند.

وی با بیان اینکه در تحرک‌های صورت گرفته، برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه اجرایی وجود ندارد، اضافه کرد: ابتدا باید اذهان جامعه برای پذیرش موضوع مهم اقتصاد مقاومتی آماده شود و پس از آن با یک برنامه جامع به صورت مرحله‌ای مردم را با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آشنا کرد.

دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران اقتصاد مقاومتی را به معنای حمایت از تولید دانست و گفت: وقتی صدا و سیما کالای خارجی را تبلیغ می‌کند دیگر نمی‌توان از شعار اقتصاد مقاومتی سخن گفت.

غلامی با بیان اینکه وقتی درصد محصولات وارداتی در بازار از تولیدات داخلی سبقت می‌گیرد نشان می‌دهد که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به درستی درک نشده است، تصریح کرد: اصل موضوع اقتصاد مقاومتی هنوز درک نشده است، مسؤولان مدام شعار می‌دهند، قاچاق بلای جامعه ما شده و موسسات مالی بدون مجوز اقتصاد کشور را فلج کرده‌اند.

وی افزود: مسؤولیت مبارزه با بانک‌های غیرمجاز و قاچاق کالا و ارز در دست چه کسانی قرار دارد که تا به الان فعالیت مفیدی انجام نداده‌اند؟

دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران ادامه داد: روی کاغذ از تولید ملی و کار ایرانی بسیار حمایت می‌شود اما در عمل شاهد واردات بی‌رویه و قاچاق کالا هستیم.

غلامی در پایان تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و جلسات مشورتی با صاحب نظران اقتصادی را اولین خواسته تولیدکنندگان مازندرانی دانست و گفت: باید از امکانات و دستورالعمل‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع موانع تولید و صادرات بهره برد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴