رئیس اداره ورزش و جوانان بابل:

ورزش جای بازی‌های سیاسی نیست

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۲۷۱۳۶۳
رئیس جدید اداره ورزش و جوانان بابل گفت: اداره ورزش و جوانان بابل جای افراد که اسم ورزش را ابزار سیاسی خود قرار می‌دهند نیست، اجازه نمی‌دهیم اسم هیئت ورزشی را یدک بکشند و از آن استفاده شخصی کنند.
۰
plusresetminus
ورزش جای بازی‌های سیاسی نیست
به گزارش بلاغ به نقل از بابل نوین، یکی از مهم ترین دغدغه‌های مردم بابل ورزش و جایگاه جهانی ورزشکاران این شهر است به صورتی که اگر در یک آوردگاه جهانی نامی از آنان به میان نیاید کمی نگران‌کننده است.
از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران با تغییر مدیریت در اداره ورزش و جوانان شهرستا بابل به منظور ارتقای سطح کیفی، حضور موثرتر ورزشکاران و فراهم کردن بستر مناسب برای ورزش دوستان حرکتی تازه آغاز شده است.

مصاحبه زیر شما را با رئیس جدید اداره ورزش و جوانان بابل و اهداف ایشان آشنا می‌کند:

لطفا خودتان را معرفی کنید:
حبیب‌الله امیرنیا شوبی هستم از شهرستان بابل .

لطفا یک رزومه کلی از خودتان برای آشنایی بیشتر بفرمائید:
بنده در واقع نیروی آموزش و پرورش هستم و در حدود ۲۲ سال فعالیتم ۴ سال اخیر را در ورزش و مابقی را در آموزش و پرورش مشغول به کار بودم.
دبیری تربیت‌بدنی مدارس را از سال ۷۷ در شهرستان نکا آغاز کرده و بعد از ۲سال به مدت شش سال در بندپی شرقی به تدریس در ورزش ادامه دادم سپس راهی بابل شده و تا اسفند ۹۱ که به ریاست اداره ورزش و جوانان بابل رسیدم.
رشته تخصصی بنده کشتی است و در سال ۷۵ مقام دوم دانشجویان کشور در این را کسب کرده و نایب قهرمانی جودوی دانشجویان را نیز در کارنامه دارم.
هم‌چنین به مدت ۱۰ سال در رشته ووشو فعالیت می‌کردم، ۱۳ سال نیز در باشگاه مالک اشتر بابل، باشگاه امیرکلا، باشگاه بندپی شرقی و غربی به مربیگری کشتی پرداختم.
پس از ۲۶ ماه خدمت در اداره ورزش بابل به عنوان مسئول بازرسی اداره کل ورزش استان مازندران به فعالیت خود ادامه داده تا شنبه ۲۳ بهمن که مجددا به عنوان رئیس و سرپرستی اداره ورزش و جوانان به بابل بازگشتم.

نظر خود را در رابطه با سطح ورزشی شهر بابل در رشته‌های مختلف بیان کنید:
بابل شهر مجهزی از نظر ورزشکار و ورزش دوشت داشتن است، در این شهرستان پرجمعیت بیش از نیم میلیون نفر زندگی می‌کنند که تقریبا با جمعیت سمنان برابر است، بابل در حوزه ورزش از گذشته تا حال از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار بوده و قهرمانان بسیار زیادی در رشته‌های مختلف نظیر تنیس روی‌میز، تکواندو و سایر رشته‌ها پرورش داده، ورزشکاران این شهر همواره در استان و کشور حرفی برای گفتن دارند برای مثال  در سال ۲۰۱۶ از بابل ۴ نفر به المپیک اعزام شدند، از این حیث از بابل به عنوان شهر المپیکی کشورمطرح شده است.
نهادها، ارگان‌ها و دانشگاه‌ها  در این حوزه  همکاری‌های مناسبی انجام می‌دهند، در اولین دوره ریاست بنده نیز همکاری خوبی داشته وموفق به برگزاری مسابقات مختلف شدیم.
در مقایسه با عملکرد و جمعیت، این شهر زیرساخت مناسب و امکانات قوی ندارد، به عنوان مثال اگر در بابل مسابقاتی در سطح کشوری برگزار شود خوابگاهی برای ورزشکاران نداریم.
شهر بابل نزدیک به ۴۵ هیئت ورزشی دارد و هرکدام از آن‌ها برای انجام فعالیت نیاز به دفتر کار دارند اما در این شهر حتی یک دفتر هیئت ورزشی نمی‌بینیم اما توجه به اینکه وضعیت اعتباری در سطح کشور مناسب نیست و با مشکل مواجه شده  تاکنون موفق به محیا کردن زیر ساخت در این زمینه نشده‌ایم.
حتی شهرستان‌های کوچکتر از بابل استخر دولتی دارند در صورتی که تا ۳ سال پیش ما فقط ۲ استخر ولیعصر و ضرابپوری را در بخش خصوصی داشتیم، حال خوشبختانه تعداد آنها بیشتر شد، نیاز ما به استخر هم از جنبه قهرمانی، برگزاری مسابقات و هم استفاده تفریحی و آب‌درمانی است.
انشالله در سال ۹۶ با همت همه دوستان و مسئولین، امام جمعه محترم، نمایندگان، شهروندان و مسئولان مربوطه بتوانیم فضای مناسبی برای ورزشکاران محیا کنیم.

از برنامه‌های خود را در بخش روستایی بفرمائید:
ورزش روستایی زیر نظر هیئت همگانی که از ۲ بخش ورزش همگانی و روستایی تشکیل شده است قرار دارد.
در برخی از روستاها اماکن ورزشی وجود دارد اما کافی نیست، باتوجه به اینکه بابل حدود ۶۰۰ آبادی دارد و برخی از روستاها بیش از ۴۰۰ خانوار دارند نیاز به اماکن ورزشی در روستاهای پرجمعیت به منظور بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های روستاییان و استفاده ورزش‌دوستان از امکانت ورزشی  جدی است.
برنامه‌هایی شامل همایش پیاده‌روی، برگزاری بازی‌های بومی- محلی و سنتی توسط روستاییان و مواردی از این قبیل در مناسبت‌های مختلف برگزار خواهد شد، هم‌چنین از آنجا که  در روستا نیز مانند شهر مشکل زیرساخت داریم، نیاز است پروژه‌های بیشتری در روستا عملی شود.

اولین و مهم‌ترین اقدام شما چیست ؟
بحث ساماندهی هیئت‌های ورزشی در اولویت قرار دارد، نظر بنده بر این است هر شخص در هر حوزه و هیئت ورزشی که قرار است فعالیت داشته باشد باید پیشینه‌ای مرتبط  و علاقه‌مند نسبت به آن رشته ورزشی باشد، افزون بر آن همراهان او که قرار است با کمک آن‌ها هیئت را اداره کند بی ریا، خالصانه و با هدف به کار بردن تمام توانایی خود در آن بخش خدمت کنند.
اداره ورزش و جوانان بابل جای افرادی که اسم ورزش را ابزار سیاسی خود قرار می‌دهند نیست، اجازه نمی‌دهیم اسم هیئات ورزشی را یدک بکشند و از آن استفاده شخصی کنند.
هدف بعدی ما توسعه فضای ورزشی است که ان‌شالله با کمک نمایندگان محترم، فرماندار، امام جمعه و سایر مسئولین به آن رسیدگی می‌کنیم، بحث مهم دیگر توسعه ورزش همگانی در سطح شهر بابل است، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و جناب آقای دکتر سلطانی‌فر ان‌شالله بتوانیم در این زمینه فعالیت مناسبی داشته باشیم، البته مقوله مهم دیگر بحث ساماندهی امور جوانان بویژه سازمان‌های مردم نهاد است.
امیدواریم با همکاری همه عزیزان، هیئت‌های ورزشی و علاقه‌مندان به ورزش بتوانیم در این حوزه نیز فعالیت کنیم .

سخن پایانی:
در ابتدا تشکر می‌کنم از سایت خبری بابل نوین که در امر ورزش شهرستان دغدغه دارد، هم‌چنین تشکر می‌کنم از تمام دوستانی که بنده را لایق دانستند تا برای بار دوم به ورزش این شهرستان خدمت کنم، بنده تا جایی که در توان دارم با کمک تمام عزیزان تلاش خواهم کرد تا شهر بابل به حق و شایستگی خود برسد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴