جاده کیاکلا به بابل به قتلگاهی تبدیل شده که‌ جوانان زیادی را به به کام مرگ کشانده و خانواده‌های زیادی را داغدار کرد.
۰
plusresetminus
جاده کیاکلا به بابل قتلگاهی برای مردم/ تکمیل «جاده مرگ» همچنان در انتظار تامین بودجه!
به گزارش بلاغ، جاده‌ها محلی برای عبور افراد مختلف است اما این جاده‌ها باید ایمن باشند تا مردم بتوانند با آرامش بیشتر از آنجا عبور کنند.

جاده کیاکلا نیز از جمله جاده‌هایی است که‌ با توجه به اینکه شاه راه اصلی دو شهرستان سیمرغ و بابل بوده و این جاده بسیار برای مردم این شهرستان شهیدپرور خطرناک است.

کیاکلا با توجه به موقعیت‌های استراتژیک در منطقه باید با پیشرفت‌های چشم‌گیرتری همراه باشد چراکه پیشرفت هر شهری موجب فراهم شدن موقعیت‌های اقتصادی فراوان می‌شود.

عضو شورای شهر سیمرغ در گفت‌وگو با بلاغ درباره جاده کیاکلا، اظهار کرد: جاده کیاکلا به بابل به قتلگاهی تبدیل شده که‌ جوانان زیادی را به به کام مرگ کشانده و خانواده‌های زیادی را داغدار کرد.

مسعود آب‌آذری با بیان اینکه طول جاده کیاکلا به بابل تقریبا 12 کیلومتر و‌ از قدیمی‌ترین جاده‌های مازندران است، افزود: این جاده، شهرستان‌های بابل و سیمرغ را به هم وصل می‌کند و به جاده کیاکلا معروف است، متأسفانه به دلیل کم‌عرض بودن جاده و نبود علائم رانندگی و نداشتن چراغ راهنما و شانه و پیچ خطرناک و وجود کانال‌های سنتی و مدرن که‌ بدون حفاظ و تابلوهای خطر است موجب خطرناک شدن این جاده شده که‌ افراد زیادی از روستاهای اطراف به ویژه کپورچال جان خود را از دست دادند.

آب‌آذری تصریح کرد: متأسفانه صحنه‌های غم‌انگیز این جاده نتوانسته نگاه مثبت مسؤولان را جلب کند و از این جاده 12 کیلومتری تنها 6 کیلومتر بازسازی شده، از این رو طی دیدارهایی که با استاندار مازندران در فرمانداری شهرستان سیمرغ انجام شده وی اعلام کرد برای بازسازی این جاده اعتباری ندارند.

وی، یادآور شد: مردم حدود 6 کیلومتر‌ از جاده روستاهای کهلودشت، مری، سبزی‌باغ، تالارپشت، موسی‌کلا و نجارکلا عبور می‌کند هر لحظه باید منتظر حادثه‌ای خطرناک باشند.

عضو شورای شهر سیمرغ گفت: در جاده کیاکلا همچنین پلی قدیمی آهنی 100 ساله که‌ به نام پل تلار کیاکلا معروف بوده و وضعیت این پل به گونه‌‌ای است که‌ برای‌ عابران پیاده طراحی نشده اما از روی این پل دانش‌آموزان و مردان و زنان و کودکان هرچند بسیار خطرناک است اما همگان از رویش رد می‌شوند.

وی عنوان کرد: از نمایندگان درخواست شد تا پل دیگری در کنار این پل احداث شود تا حداقل این پل قدیمی محل رفت و پلی جدید برای برگشت احداث شود اما همچنان اجرا نشد.

امیدواریم نمایندگان بهارستان‌نشین شهرستان‌های بابل و سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی تدبیری برای امید بخشی به مردمی که جان جوانانشان در خطر است و نیز خانواده‌های آنانی که داغدار هستند نگاه مثبت بیندیشند و با نگاه ویژه مسؤولان مشکل جاده کیاکلا حل شود.

به گزارش بلاغ، مسؤولان باید به شهرستان سیمرغ نگاه ویژه‌ای بیندازند و این شهرستان شهیدپرور را با توجه به اینکه جوانانش برای این مرز و بوم خود را با تیر و ترکش فدا کردند، آنان نیز باید برای پاسخ به فداکاریشان اندکی از قلم‌هایشان استفاده کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴