بخشدار مرکزی شهرستان قائم‌شهر:

فضای روستاها، فضای وحدت و دوستی است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۲۴۰۷۴۸
بخشدار مرکزی شهرستان قائم‌شهر گفت: هماهنگی و همدلی خوبی بین دهیاران با اعضای شوراهای روستا برقرار است و فضای روستاها، فضای وحدت و دوستی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از قائم آنلاین، محمد حسین عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: هماهنگی و همدلی خوبی بین دهیاران با اعضای شوراهای روستا برقرار است و فضای روستا، فضای وحدت و دوستی است و تمام مجموعه در تلاش هستند تا طرح‌های خوبی با محور اقتصاد مقاومتی در بخش مرکزی اجرا و محقق شود.

وی با بیان اینکه بخش مرکزی براساس سرشماری سال 1390، نزدیک به 100 هزار نفر جمعیت داشته است، بیان کرد: در این مدت به دلیل مهاجرت از روستا به شهر و یا جمعیت معکوس تغییرات جمعیتی داشته‌ایم که بعد از پایان سرشماری سال 95 مشخص می‌شود.

بخشدار مرکزی شهرستان قائم شهر تصریح کرد: در بخش مرکزی، 99 دهیاری و نزدیک به 114 روستا وجود دارد که جمعیت آن در حدود 92 هزار نفر است.

این مسئول به اضافه شدن تعداد دهیاری ها در سال 95 اشاره کرد و گفت: در این مدت، بعضی از روستاها دارای دهیاری شدند و هشت مجوز برای ایجاد دهیاری جدید صادر شده است.

عمویی علت برگشت معکوس جمعیت شهر به روستا را توانمندی دهیاری‌ها برشمرد و اظهار کرد: در حوزه دهیاری‌ها، خدمات‌رسانی و کارهای عمرانی خوبی انجام شده است و با وجود کافی نبودن اعتبارات، دهیارها با استفاده از مشارکت‌های مردمی توانستند کارهای مؤثری انجام دهند و به‌عنوان مثال، تنها بخشی هستیم که بنیاد مسکن از اعتبارات استانی 50 درصد به ما اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: احداث 17 خانه بهداشت، بازسازی و تعمیرات، ساخت مرکز بهداشتی درمانی، اجرای طرح هادی و خدمات در بخش‌های آب‌رسانی، برق‌رسانی‌گاز رسانی و ... از جمله خدمات این بخش بوده است.

بخشدار مرکزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه در 32 روستا با اعتبار 6 میلیارد تومان طرح هادی انجام شده است، تصریح کرد: در 6 روستا، طرح هادی تهیه و در بازنگری مدیریت شد تا افزایش سرانه‌ها در کاربری‌ها زیاد نشود و از زمین‌های موجود در روستاها به نحو احسنت استفاده شود.

این مسئول به اجرا نشدن طرح هادی بدر برخی از شهرستان‌های مازندران اشاره کرد و افزود: در تمام روستاهای قائم‌شهر طرح هادی اجرا شده و 19 روستا نیز جهت بازنگری این طرح نقشه‌برداری شدند، 717 فقره تسهیلات نیز جهت بازسازی به متقاضیان داده شد.

محمد حسین عمویی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 900 مورد سند روستایی در شهرستان صادر شده است، افزود: با کمک شوراها و دهیاری‌ها، 36 مدرسه بلااستفاده شناسایی و از این تعداد 26 مدرسه احیاء و سبب شد تا نزدیک به 2 هزار نفر از دانش‌آموزان از شهر به روستاها برگردند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی و همدلی خوبی بین دهیاران با اعضای شوراهای روستا برقرار است و فضای روستا، فضای وحدت و دوستی است و تمام مجموعه در تلاش هستند تا طرح‌های خوبی با محور اقتصاد مقاومتی در بخش مرکزی اجرا و محقق شود.

بخشدار مرکزی شهرستان قائم‌شهر در ادامه به ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز اشاره کرد و آن را بلای جان مردم برشمرد و افزود: این قضیه که مربوط به دیروز و امروز نیست، سبب شده است تا مردم منطقه در فصولی از سال با مشکل قطعی آب و برق مواجه شوند و همه تلاش ما این است تا با افراد متخلف برخورد کرده و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز را تخریب کنیم.

این مسئول در پایان به طوفان اخیر و اعتبارات مصوب اشاره کرد و گفت: برای خانه‌هایی که در این طوفان دچار خسارت شدند، 80 متر مربع پروانه رایگان صادر و 149 تریلی ایرانیت در روستاها توزیع شد و صدور پروانه رایگان به منازل تخریبی بر اثر طوفان در این بخش داده خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴