تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۲۳۸۵۵۳
تاریخ ثابت کرده که آمریکا لحظه‌ای دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد و دانشجویان با بصیرت ما در جهت قطع روابط با استکبار برآمدند و نقش زرینی دیگری را بر صفحه 13 آبان تاریخ ایران افزودند.
۰
plusresetminus
«13 آبان» روزی که خداوند قدرت خود را نشان داد/ غرب‌زده‌ها و منفعت‌طلبان دشمنی آمریکا را ببینند/ «انقلاب» تلنگری بر افکار خاموش ملت
به گزارش بلاغ، به بهانه 13 آبان نماد استکبارستیزی ملت ایران به پرچم‌داری جوانان دانش‌آموز و دانشجو، در گفت‌وگویی به علل پیداش این جریا‌ن‌ها در غالب انقلاب اسلامی ایران پرداختیم.

محمدحسین اسماعیلی آزادگله کارشناس تربیت سیاسی در این گفت‌وگو با بیان اینکه یوم‌الله روزی است که خداوند قدرت خود را نشان می‌دهد، گفت: تمام انقلاب را می‌توان در شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» خلاصه کرد که سه جزء اول این شعار مقدمه‌ای بر هدف نظام اسلامی ماست.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در صحنه‌های انقلاب از آغاز تاکنون نشان دهنده‌ تداوم عقاید انقلاب 57 است، اظهار کرد: استقلال، آزادی و جمهوری بی‌هدف، بی‌فایده است و مردم ما هدف این امور را اسلام انتخاب کردند.

این عضو ارشد کانون تربیت اسلامی در مازندران با بیان اینکه استکبار از اولین روز حضورشان در ایران با برنامه و مدیریت وارد شده بود، تصریح کرد: استقلال، آزادی و جمهوریت امری بدیهی است اما استکبار از ابتدا به دنبال به کارگیری نیروی‌هایی بود که درگیر دیاست سیاسی بودن و نگاه‌شان فقط به آنها بود و نتیجه این می‌شد که عزت نفس را از ملت بگیرند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه همیشه در کنار غرب‌زده‌ها منفعت‌طلب‌ها هم حضور داشتند، افزود: ملی‌گرایی و غرب‌گرایی یکی نبوده و نیست چون غرب ملیت ما را نمی‌خواهد و آنرا در طول تاریخ نقض کرد، پس نمی‌توان غراب‌گرایان را ملی‌گرا جلوه داد.

https://www.bloghnews.com/images/docs/files/000238/nf00238553-2.jpg

وی با بیان اینکه باید ذکاوت داشت و هوشیار بود تا فریب استکبار بزک شده را نخوریم، بیان کرد: ما از ابتدا با دو کشور سر نزاع داشتیم، اما عناصر مدعی منورالفکری داخلی ادعا کردند ما با دنیا سر جنگ داریم، آیا مرز سیاسی و فرهنگی و اعتقادی ما به مرز جغرافیایی ما خلاصه می‌شود؟ این‌هایی که دم از ایرانیت می‌زنند و حماقت خود را ترویج می‌کنند، آیا طرف مقابل را نمی‌بینند، آیا آمریکا مرز سیاسیش در جغرافیای کشورش خلاصه می‌شود؟ اگر اینطور است نیروهای آنها در شرق آسیا قلب اروپا و شمال آفریقا چه می‌کنند؟

مدیر اسبق آموزش و پرورش میاندرود در ادامه افزود: هرگز نمی‌توان در مقابل نفوذ مدام دشمنان و دسیسه‌های پایان‌ناپذیر آنها بی‌تفاوت بود و جوانان نسل اول انقلاب به این نتیجه رسیدند و با تفکر و تعقل پایگاه جاسوسی استکبار در کشور را تسخیر کردند.

فیض‌الله عابدینی مدیر اسبق آموزش و پروش ناحیه دو ساری دیگر مهمان این گفت‌وگو بود که با تاکید بر ضرورت روحیه استکبارستیزی برای دانش‌آموزان، گفت: اقتضای فطرت حق‌طلب هر انسان، گسترش حق است و دانش‌آموزان ما از این امر مستثنا نیستند و قاعدتا در برابر مستکبر، که کافر به حق است، ایستادگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استکبار منفعت‌طلب است، تصریح کرد: عقل معاش حکم بر تامین مایحتاج زندگی را دارد، اما استکبار سدی در برابر این امر است و همیشه به دنبال چپاول جوامع ضعیف‌تر بوده است.

https://www.bloghnews.com/images/docs/files/000238/nf00238553-1.jpg

موسس مجتمع آموزشی پیشتازان ساری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران قلب‌ها را به سوی ارزش‌ها سوق داد، خاطرنشان کرد: ثمره انقلاب اسلامی ایران، فرهنگ ایثار، شهادت، حمایت از مستضعفین و دفاع از عقیده بود که تمامی با منافع مستکبران جهان در تضاد بود.

عابدینی با تاکید بر فطرت ظلم‌ستیز انسان، بیان کرد: انقلاب ما تلنگری بر افکار خاموش ملت بود تا چشم‌ها روشن و مشت‌ها را در برابر ظلم گره کند و 13 آبان خروش ملتی در برابر نفوذ استکبار بود.

این مدیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به یوم‌الله 13آبان، افزود: تاریخ ثابت کرده که آمریکا لحظه‌ای دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد و دانشجویان با بصیرت ما در جهت قطع روابط با استکبار برآمدند و نقش زرینی دیگری را بر صفحه 13 آبان تاریخ ایران افزودند.

وی با بیان اینکه 13 آبان نماد استکبارگریزی ملت ایران است، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب و حوادث سال‌های ابتدایی، غرب لحظه‌ای درنگ نکرد و با بازی دادن عوامل داخلی در جهت تضعیف این روحیه برآمد که اغلب توسط مسئولان امر نادیده گرفته شد.

مدیر اسبق آموزش و پروش ناحیه دو ساری در تشریح راه‌کارهای تقویت روحیه استکبارستیزی در دانش‌آموزان تصریح کرد: باید به دنبال ترویج آموزه‌ها و معرفت ناب انقلاب و اسلام بود و با توجه به استعداد و اقتضائات شرایط موجود آن آموزه‌ها را مشابه‌سازی و عملیاتی کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲