BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> اصناف مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی هستند برجام انتظارات اقتصادی را برآورده نکرد مشکل مازندران نبود تعامل میان مسئولان است | بلاغ نیوز
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۲۳۷۵۷۴
نماینده مازندران در اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه مشکل عمده این استان نبود تعامل و هماهنگی میان مسئولان است، گفت: در ظاهر همه چیز خوب است اما در باطن سنگ‌اندازی انجام می‌شود.
۰
plusresetminus
اصناف مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی هستند/ برجام انتظارات اقتصادی را برآورده نکرد/ مشکل مازندران نبود تعامل میان مسئولان است
مجتبی کواکبیان در گفت‌وگوی اختصاصی با بلاغ با بیان اینکه اصناف از دیرباز وجود داشته‌اند و یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بوده‌اند، اظهار کرد: بسیاری از شهدای دوران دفاع مقدس همانند حاج حسین بصیر از اصنافیان هستند و این قشر نقش به‌سزایی در پشتیبانی از جبهه‌های جنگ داشته است.

وی افزود: اصناف در بازسازی‌های بعد از دفاع مقدس نیز نقش‌آفرین بودند و امروز هم به هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه حضور پررنگ دارند.

نماینده استان مازندران در اتاق اصناف ایران و همچنین رئیس صنف آهن‌فروشان ساری با بیان اینکه این صنف بعد از طلافروشان حرف اول را در کشور می‌زند، تصریح کرد: انتظار می‌رفت طی سالیان اخیر، اتفاقات خوبی در این حوزه بیافتد اما وضعیت اقتصادی کشور به دلیل مسائلی هم‌چون تحریم‌ها، چندان رو به رشد نیست.

کواکبیان خاطرنشان کرد: متاسفانه سلیقه‌ای و قهری عمل کردن اداره دارایی موجب بی‌انگیزگی بازاریان شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در موقعیتی قرار داریم که مصرف‌کنندگان می‌توانند مستقیم از کارخانه‌ها خرید کنند، تاکید کرد: این موضوع به بازاریان ضربه زده است و قطعا حذف عمده‌فروش و خرده‌فروش کار اشتباهی است.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000237/n00237596-r-b-000.jpg

نماینده استان مازندران در اتاق اصناف ایران با بیان اینکه وضعیت برخی صنوف خدماتی بهتر است چون مردم نیاز به خدمات دارند اما درآمد آنها نیز کاهش یافته است، ادامه داد: اما متاسفانه صنوفی که توزیعی هستند، با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این مسئول با اشاره به رکود موجود در بازار، اضافه کرد: وجود قوانین دست و پاگیر و یا قوانین بیش از حد باز موجب ایجاد مشکلاتی در بازار شده است.

کواکبیان بیان کرد: بعد از برجام، از نظر بین‌المللی یک آرامش نسبی به لحاظ روانی در کشور حاکم شد اما به لحاظ اقتصادی آن‌طور که فکر می‌شد اتفاق نیافتاد.

وی با بیان اینکه اصناف از اقتصاد خرد تشکیل می‌شود، گفت: بیش از 80 درصد از اقتصاد مقاومتی توسط اصناف عملیاتی می‌شود.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000237/n00237596-r-b-003.jpg

نماینده استان مازندران در اتاق اصناف ایران یادآور شد: امروز بخش زیادی از صنایع نیمه‌فعال هستند اما اصناف فعال هستند و می‌توانند با سرمایه اندک در جامعه اشتغال‌زایی کنند.

این مسئول متذکر شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صنایع تسهیلات در نظر می‌گیرد اما متاسفانه برای صنوف تسهیلاتی در نظر گرفته نمی‌شود.

کواکبیان اذعان کرد: در هیچ کجای قانون به حمایت از تولیدات صنفی توجه نشده و به نظر می‌رسد این موضوع مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه اصناف مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار کرد: اصناف با منابع کمتر، خروجی بهتر و سریع‌تری دارند که نیاز به حمایت و رفع موانع موجود است.

نماینده استان مازندران در اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه مشکل عمده مازندران عدم تعامل و هماهنگی میان مسئولان است، افزود: در ظاهر همه چیز خوب است اما در باطن سنگ‌اندازی انجام می‌شود.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000237/n00237596-r-b-009.jpg

این مسئول با بیان اینکه مازندران میوه دارد اما متاسفانه آب میوه را از مشهد وارد می‌کند، تصریح کرد: می‌گویند مازندران قطب کشاورزی است اما اتفاق خاصی در این حوزه نیافتاده و به همین بهانه نیز از پیشرفت صنعت در مازندران جلوگیری شده است.

کواکبیان با اشاره به اینکه ایران واقعا بهشت است و باید از بازی‌های سیاسی و جناحی دوری کرد تا به نتیجه رسید، خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با قاچاق، موبایل‌فروشان خرده‌فروش را می‌گیرند اما مرزها باز است و قاچاق به‌صورت کلان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این موضوع امنیت روانی بازار را به هم می‌زند، از مسئولان خواست تا با بازاریان برخورد قهری نداشته باشند.

نماینده استان مازندران در اتاق اصناف ایران در پایان گفت: در مازندران متاسفانه با وجود نزدیکی به پایتخت و وجود نمایندگانی قدر، خروجی خوبی در حوزه اقتصادی نداشته باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲