تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۳۵۶۰۳
رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان با تغییر وزیر نیمه‌کاره رها نخواهد شد و قطعاً شفاف به مردم گزارش خواهد شد.
۰
plusresetminus
تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با تغییر وزیر نیمه‌کاره رها نخواهد شد/ برخورد جدی با سوء استفاده‌ کنندگان بیت‌المال
قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با بلاغ، درباره تخلف صندوق ذخیره فرهنگیان، با بیان اینکه این صندوق از سال 74 با هدف تامین معاش و بهبود وضعیت اقتصادی قشر فرهنگیان تاسیس شد، اظهار کرد: تا امروز که قریب به 20 سال از تاسیس این صندوق می‌گذرد متاسفانه هیچ‌کدام از اهداف تعیین‌شده محقق نشد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه 60 درصد مسائل مالی بانک سرمایه از طریق پول فرهنگیان تامین می‌شود و خدماتی دیگر نیز مانند بیمه معلمان که قرار بود انجام شود اما اتفاق خاصی تاکنون نیافتاد.

نتیجه تحقیق و تفحص نشان‌دهنده اتفاقات تلخی است

رئیس مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: تمامی این شواهد ما را بر آن داشت تا یک بررسی جدی درباره صندوق ذخیره فرهنگیان داشته باشیم و به دنبال تحقیق و تفحص رفتیم که این تحقیق و تفحص هم مربوط به سال‌های اخیر نیست بلکه از همان سال تاسیس است.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه تحقیق و تفحص تاکنون نشان‌دهنده اتفاقات تلخی است چراکه سرمایه 917 هزار معلم نادیده گرفته شد و بعضاً هدر رفت.

احمدی لاشکی به تذکر خود در جلسه علنی مجلس درباره تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و افزود: متعاقب تذکرات مجلس شورای اسلامی و پیگیری بنده به عنوان نفرات اصلی این طرح، اتفاقات خوبی در مجلس دراین‌باره رخ داد.

وی ادامه داد: البته دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم مدتی بود که پیگیر بودند و نظارت‌های لازم را داشتند و نتیجه آن شد که دستگاه قضایی برای برخی افراد قرار بازداشت را صادر کرد تا کم و کیف این موضوع مشخص شود.

اعاده رقم‌های آسیب‌دیده شده فرهنگیان به صندوق

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تصویب تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در جلسه علنی مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی هم کار بزرگی انجام داد چرا که 200 نماینده برای اولین‌بار برای تصویب تحقیق و تفحص رأی دادند.

وی تصریح کرد: در صورت تایید این تخلفات و اثبات تضعیف حقوق معلمین شریف کشور سریعا پیگیری‌های لازم برای حل این مشکلات و اعاده رقم‌های آسیب‌دیده شده فرهنگیان به خود صندوق انجام خواهد شد.

با سوءاستفاده‌کنندگان بیت‌المال برخورد جدی خواهد شد

لاشکی با تاکید بر اینکه در صورت اثبات با کسانی که از بیت‌المال سوءاستفاده کردند قطعا برخورد جدی خواهد شد، افزود: تعداد محدودی از افراد، مقدار بسیار زیادی وام با سودهای کم دریافت کردند که پرداخت نکردند و همچنین شرکت‌های مختلفی نیز از طریق این صندوق امتیازات زیادی گرفتند اما فایده‌ای برای کشور، نظام و معلمان شریف نداشته است.

وی یادآور شد: بعد از تصویب تحقیق و تفحص از صندوق فرهنگیان در مجلس، احتمالاً در هفته آینده هیئت رئیسه جدید صندوق تشکیل شود و کار تحقیقاتی در کمیته‌ها و گروه‌های مختلف آغاز می‌شود.

نتیجه تحقیق و تفحص به مردم شفاف گزارش می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس خاطرنشان کرد: ما هم سعی می‌کنیم در مدت سه ماهی که برای تحقیق و تفحص در اختیار داریم اطلاعات لازم را بدست آوریم و بعد هم در صحنه علنی مجلس نتیجه تحقیق و تفحص گزارش شود.

وی گفت: چنانچه تخلفات پیش‌بینی‌شده ثابت شد قطعا به استناد آیین‌نامه داخلی مجلس و قانون بایستی به دستگاه قضایی برای پیگیری امور و برخورد لازم فرستاده شود.

زمان مناسبی برای استعفای وزرا نبود

احمدی لاشکی همچنین درباره استعفای سه وزیر کابینه روحانی، اظهار کرد: این تغییرات باید زودتر از این‌ها اتفاق می‌افتاد، به عقیده من زمان مناسبی برای کلیت این کار نبود و دولت اگر به این نتیجه رسیده بود که این وزرا باید تغییر کنند بایستی زودتر از این‌ها اقدام می‌کرد.

وی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی در صورت‌گرفتن تاییدیه از مجلس نمی‌تواند در این مدت محدود چند ماهه در حوزه کاری‌اش قوی برخورد کند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: اگر همین دولت هم در انتخابات بعدی رأی بیاورد و همین نفرات را هم بخواهد معرفی کند بازهم معلوم نیست و این موضوع در هاله‌ای از ابهام است چراکه ممکن است رأی امروز مجلس با فردا متفاوت باشد.

تحقیق و تفحص با تغییر وزیر نیمه‌کاره رها نخواهد شد

وی در پایان تاکید کرد: تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان با تغییر وزیر نیمه‌کاره رها نخواهد شد، با روی‌کار آمدن هر وزیری این موضوع پیگیری خواهد شد و حقوق معلمین نادیده گرفته نمی‌شود و قطعاً شفاف به مردم گزارش خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴