تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کد مطلب : ۲۳۲۳۳۲
ذاکر اهل بیت(ع) با انتقاد از اصرار برخی از مسئولان برای برگزاری کنسرت، گفت: دغدغه بسیاری از مسئولان به‌جای آنکه هیئت باشد، کنسرت شده است.
۰
plusresetminus
علما از هیئت‌ فاصله گرفته‌اند/ دغدغه مسئولان به‌جای آنکه هیئت باشد، کنسرت شده است/ تلاش دشمن برای قرار دادن هیئت مقابل هیئت
به گزارش بلاغ، حاج محمدرضا بذری در بازدید از پایگاه خبری بلاغ طی گفت‌وگویی اظهار کرد: تخلیه انرژی جوانان در هیئت تنها ظاهر عزاداری‌ها است.

وی با اشاره به دریافت‌های معنوی که انسان‌ها از اشک‌ها و سینه‌زنی‌های مراسم سیدالشهدا(ع) می‌توانند داشته باشند، افزود: برای رسیدن به اهداف نیاز به ابزار است و اشک نیز یکی از زیباترین و مهم‌ترین ابزار نگهداری، حفظ و تداوم یک فرهنگ است زیرا ارتباط مستقیم با عواطف و احساسات دارد.

این ذاکر اهل بیت(ع) تصریح کرد: امام حسین(ع) صاحب حق بود و عاطفه‌ها باید به سمت صاحب حق برود تا در ذهن‌ها ماندگار شود.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000231/n00231758-r-b-006.jpg

بذری با بیان اینکه اشک‌ها و سینه‌زنی‌ها بال‌هایی هستند که ما را به هدف اصلی می‌رسانند، خاطرنشان کرد: هدف اصلی مراسم عزاداری امام حسین(ع) این است که ظلم از بین برود و سیره اهل بیت(ع) ماندگار شود.

وی با اشاره به انرژی بالایی که در هیئت‌ها و مجالس سیدالشهدا وجود دارد، گفت: این انرژی موجب آن شده که یک جوان می‌گوید می‌خواهم جانم را در راه امام حسین(ع) بدهم و به‌راحتی نیز این کار را انجام می‌دهد.

این ذاکر اهل بیت(ع) ادامه داد: به همین دلیل است که دشمن می‌خواهد به این جلسات ضربه بزند چون شهدای ما از این مجالس تاثیر گرفته‌اند.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000231/n00231758-r-b-000.jpg

بذری با بیان اینکه دشمن نمی‌توانست به راحتی از ترویج فرهنگ شهدا جلوگیری کند و به این نتیجه رسید که باید هیئت مقابل هیئت قرار گیرد، اضافه کرد: دشمن انحرافاتی وارد هیئت‌ها می‌کند که موجب می‌شود هیئت‌های منحرف مقابل هیئت‌های حق قرار بگیرند.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای سکولاریزه کردن هیئت‌ها، متذکر شد: دشمن در تلاش است تا حسین زمان و یزید زمان به جوانان شناسانده نشوند.

این ذاکر اهل بیت(ع) با بیان اینکه اگر دشمن ببیند راه نفوذی وجود دارد، از همان راه وارد می‌شود، بیان کرد: سواد پایین برخی از مداحان نیز موجب ورود انحرافات به هیئت‌ها شده است.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000231/n00231758-r-b-004.jpg

بذری با بیان اینکه هیئتی که از محتوا تهی شود مقابل هیئت پرمحتوا قرار می‌گیرد، یادآور شد: متاسفانه به جایی رسیده‌ایم که هیئت‌ها کم‌کیفیت، کمیت بالایی پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در یک بازه زمانی گفته می‌شد هیئت‌ها از علما فاصله گرفته‌اند اما امروز این‌گونه شده که علما از هیئت‌ها فاصله گرفته‌اند، اذعان کرد: واقعا امروز روحانیونی که خود را وقف هیئت کنند و عضو شورای یک هیئت شوند، کم داریم.

این ذاکر اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه آسیب‌شناسی هیئت‌ها باید از حوزه‌های علمیه آغاز شود، اظهار کرد: هیئتی که یک عالم و یا مجتهد رییس آن باشد، جوانان آن به‌خوبی تربیت خواهند شد.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000231/n00231758-r-b-008.jpg

بذری با اشاره به اینکه مباحث فرهنگی محقق نمی‌شود جز به استمرار، افزود: آنهایی در کربلا درخشیدند که به امام حسین(ع) نزدیک بودند و کسانی بیشتر درخشیدند که ملازم امام بودند و این از استمرار حضور است.

وی تاکید کرد: هرچه آدم با اهل بیت(ع) بیشتر مراوده داشته باشد، بیشتر در خانه اهل بیت(ع) ماندگار خواهد شد.

این ذاکر اهل بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اصرار برخی از مسئولان برای برگزاری کنسرت، تصریح کرد: دغدغه بسیاری از مسئولان به‌جای آنکه هیئت باشد، کنسرت شده است.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000231/n00231758-r-b-011.jpg

بذری خاطرنشان کرد: مسئولان اگر دست هیئت‌ها را نمی‌گیرند، پاگیر آنها نیز نشوند.

وی با بیان اینکه دشمن در باطل خود تجمیع دارد اما ما در حق خود سبک عمل می‌کنیم، بیان کرد: دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ یک کشور، اتاق فکرهای مختلف تشکیل می‌دهد اما متاسفانه ما برای انجام کار فرهنگی اتاق فکر تشکیل نمی‌دهیم.

این ذاکر اهل بیت(ع) در پایان با بیان اینکه اگر پشتوانه علمی در مداحی وجود نداشته باشد، در کار مداح مشکل ایجاد خواهد شد، گفت: اگر تمام نکات موجود در مداحی به‌طور کامل رعایت شود، آن مداحی می‌تواند از منبرها هم بیشتر اثرگذار باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷