تاریخ انتشارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۲۳۱۸۵۷
مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با بیان اینکه عاشورا یک جنایت علیه بشریت بود، گفت: تسلط بر جامعه‌ای که منبر امام حسین(ع) در آن وجود دارد سخت است.
۰
plusresetminus
عاشورا جنایتی علیه بشریت بود/ تسلط بر جامعه‌ای که منبر امام حسین(ع) در آن وجود دارد سخت است
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری در بازدید از پایگاه خبری بلاغ طی گفت‌وگویی با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه مهد پرورش علما و روحانیون از گذشته تا به امروز بوده‌اند.

وی با بیان اینکه اسلام به مبیّن نیاز دارد، افزود: ائمه مترجم، مبیّن و مفسر آیات قرآن صامت و ناطق بوده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مازندران تصریح کرد: ارتباط شیعه با ائمه و علما سیاسی و کاری نیست بلکه اعتقادی است.

این مسئول با بیان اینکه روحانیت یک جریان علمی، فکری و اثرگذار است، خاطرنشان کرد: هیچ سازمانی از هزار سال پیش تاکنون باقی نمانده جز سازمان روحانیت و دلیل این موضوع نیز ارتباط ائمه و مردم بوده است.

طاهری با بیان اینکه اگر روحانیت با ماجرای غدیر و حادثه عاشورا سرد برخورد می‌کرد، به اسلام، شیعه و روحانیت ضربه وارد می‌شد، گفت: عاشورا یک حادثه عادی نبود بلکه یک جنایت علیه بشریت بود.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000231/n00231222-r-b-008.jpg

وی، امام حسین(ع) را حلقه رابط میان روحانیت و مردم عنوان و بیان کرد: به همین دلیل است که هیچ منبری بدون ذکر مصیبت تمام نمی‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مازندران، نقش عاطفه در بشر را بی‌بدیل دانست و یادآور شد: بخش عمده تاثیر روحانیت در مردم به سیدالشهدا بازمی‌گردد.

این مسئول با اشاره به قیام‌های شیعی در طول تاریخ، اذعان کرد: در تمام این قیام‌ها نام امام حسین(ع) مطرح بوده است.

طاهری تاکید کرد: هر کجا دشمن خواست شیعه را بزند، مراسم امام حسین(ع) و روضه‌ها را هدف قرار داد.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000231/n00231222-r-b-010.jpg

وی اضافه کرد: تسلط بر جامعه‌ای که منبر امام حسین(ع) در آن وجود دارد سخت است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مازندران با بیان اینکه منکر نفوذ دشمن در جامعه روحانیت نیستیم، متذکر شد: امروز چند جریان انحرافی در داخل و خارج از شیعه دارد فکر انحرافی را به پیکره شیعه تزریق می‌کند که این تفکرات می‌تواند در آینده شیعه را از بین ببرد.

این مسئول یکی از جریانات انحرافی را سیاسی عنوان کرد که به انگلیس بازمی‌گردد و گفت: اسلام انگلیسی به دنبال ارئه شیعه‌ای خشن، ارتباط‌ناپذیر و دشمن با سایر مسلمانان است.

طاهری جریان انحرافی دیگر را مربوط به چالش‌های موجود در رفتارها دانست و اظهار کرد: در جریان عزاداری دشمن در تلاش است تا خرافاتی مانند قمه‌زنی را وارد عزاداری کند.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000231/n00231222-r-b-005.jpg

وی ادامه داد: سینه‌زنی بسیار مقدس است اما خودمان با افراط و تفریط در عزاداری‌ها، رنگ و بوی عزاداری امام حسین(ع) را تغییر داده‌ایم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مازندران با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به قیام امام حسین(ع) تقدس بخشید، افزود: دلیل ماندگاری نهضت سیدالشهدا بیعت نکردن با یزید نبود بلکه امر به معروف و نهی از منکر بود.

این مسئول تاکید کرد: اگر بر سر سفره امام حسین(ع) نشسته‌ایم، اگر می‌گوییم «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، باید اهل امر به معروف و نهی از منکر باشیم.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مازندران در طول تاریخ یکی از خاستگاه‌های مدافعان حریم ولایت بوده است، تصریح کرد: وجود حوزه‌های علمیه در مازندران یک سابقه دیرینه دارد.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000231/n00231222-r-b-002.jpg

وی با اشاره به وجود 35 حوزه برادران و 21 حوزه خواهران در استان مازندران، اضافه کرد: سال گذشته حدود 3 هزار طلبه برادر و 3 هزار و 600 طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه مازندران تحصیل کرده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مازندران با بیان اینکه حدود 4 هزار روحانی مقیم در این استان حضور دارند، خاطرنشان کرد: حدود 8 هزار طلبه مازندرانی در قم و بیش از یک‌هزار طلبه در مشهد حضور دارند.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین قضات روحانی کشور مازندرانی هستند، اذعان کرد: در پنج استان نمایندگان ولی فقیه مازندرانی هستند.

طاهری در پایان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه دانست و گفت: روحانیون و طلبه‌های مازندرانی بر انجام این تکلیف تاکید دارند اما منکر ضعف‌های موجود نیستیم و نیاز به کمک داریم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰