تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد مطلب : ۲۳۰۹۸۸
رییس کانون مداحان و شاعران مذهبی مازندران با انتقاد از مداحانی که دستمزد نجومی دریافت می‌کنند، گفت: بسیاری از هیئت‌ها را خریده‌اند و امروز هیئت‌ها را پول اداره می‌کند.
۰
plusresetminus
دشمن به دنبال سکولار کردن هیئت‌ها است/ هیئت‌ها را خریده‌اند/ اگر مداحان کار کرده‌اند، چرا وضعیت فرهنگی کشور این‌گونه است؟!
به گزارش بلاغ، محمد محسن‌زاده در بازدید از پایگاه خبری بلاغ طی گفت‌وگویی با بیان اینکه مداحی کسوتی ارزنده و مورد تایید ائمه اطهار(ع) است، اظهار کرد: اگر انسان از مسیر مداحی بخواهد کاری انجام دهد، به‌دلیل هنری بودن آن، می‌تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: در دوران پیش از انقلاب، مداحان به اندازه چند روحانی سواد داشتند و با روحانیون همراه بودند اما امروز این گونه نیست.

رییس کانون مداحان و شاعران مذهبی مازندران با بیان اینکه به سلمان و ابوذر می‌توان گفت مداح ائمه چون به زندگی آنها واقف بودند، تصریح کرد: سواد مداحان امروز فقط دانشگاهی است، مداح وظیفه دارد ابتدا فرا بگیرد.

محسن‌زاده با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای ساماندهی مداحان به وسیله سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: مداحان بدون اطلاعات، تمام فعالیت‌های فرهنگی را خنثی می‌کنند.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000231/n00231085-r-b-009.jpg

وی با بیان اینکه تا زمانی که تشویق و تنبیه وجود نداشته باشد، در زمینه مداحی توفیقی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: اگر یک روحانی دچار اشتباه شود، به دادگاه روحانیت احظار می‌شود اما متاسفانه در مداحی این‌گونه نیست.

رییس کانون مداحان و شاعران مذهبی مازندران با بیان اینکه 95 درصد مداحان کارشان را بازبینی نمی‌کنند، متذکر شد: مداحان باید پیش از هر جلسه، حداقل دو ساعت مطالعه داشته باشند.

محسن‌زاده ادامه داد: مداح اگر به شهری دعوت می‌شود باید ابتدا درباره فرهنگ آن شهر مطالعه کند و خود را با آن شهر تطبیق دهد.

وی تاکید کرد: اگر مداحی بر اساس آنچه که تعریف آن است انجام شود، اکثر مشکلات فرهنگی جامعه حل خواهد شد.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000231/n00231085-r-b-008.jpg

رییس کانون مداحان و شاعران مذهبی مازندران با بیان اینکه هیئت فقط جای تخلیه شدن جوانان نیست، بیان کرد: در هیئت باید جوانان با فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) آشنا شوند.

محسن‌زاده یادآور شد: مداح باید خودش پاک باشد تا بتواند دیگران را پاک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامناسب فرهنگی کشور، اظهار کرد: اگر مداحان و هم‌فکران ما کار کرده‌اند، پس چرا وضعیت فرهنگی کشور این‌گونه است؟!

رییس کانون مداحان و شاعران مذهبی مازندران افزود: مداحان باید از فرصتی که دارند استفاده کنند تا فرهنگ حسینی را به مردم معرفی کنند.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000231/n00231085-r-b-002.jpg

محسن‌زاده با بیان اینکه ما فقط مامور به تکلیف هستیم و نتیجه با خداست، تصریح کرد: اگر کارها بخاطر خدا باشد، خدا راه را برایمان باز می‌کند.

وی با اشاره به ساماندهی مداحان مازندران، خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و 470 مداح مرد و 944 مداح زن در مازندران ساماندهی شده‌اند.

رییس کانون مداحان و شاعران مذهبی مازندران با اشاره به تلاش دشمن برای سکولار کردن هیئت‌ها، بیان کرد: برای محرم باید از 10 ماه قبل کار کنیم و متاسفانه سازمان تبلیغات بودجه کافی برای کمک کردن به هیئت‌ها ندارد.

محسن‌زاده در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از مداحانی که دستمزد نجومی دریافت می‌کنند، گفت: بسیاری از هیئت‌ها را خریده‌اند و امروز هیئت‌ها را پول اداره می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷