تاریخ انتشارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۲۳۰۰۸۵
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وضعیت فرهنگی در کشور راضی‌کننده نیست و دیده می‌شود که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بارها تذکر جدی دادند که یک ولنگاری فرهنگی در کشور وجود دارد.
۰
plusresetminus
وضعیت فرهنگی در کشور راضی‌کننده نیست/ فضای مجازی رها شده است
دکتر سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با بلاغ در بابل ضمن گلایه از وضعیت فرهنگی موجود در جامعه، اظهار کرد: وضعیت فرهنگی در کشور راضی‌کننده نیست و دیده می‌شود که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بارها تذکر جدی دادند که یک ولنگاری فرهنگی در کشور وجود دارد.

وی افزود: شما می‌بینید که امسال در هفته دولت هم که ایشان(مقام معظم رهبری) معمولا از دستاوردهای دولت تعریف و به دولتمردان امید می‌بخشند در آن جلسه فرمودند: "فعالیت‌های آفندی و پدافندی ما در حوزه فرهنگ ضعیف است" و بیان این مطلب نشان می‌دهد که آن‌گونه که معظم‌له انتظار داشتند در حوزه فرهنگ کار نشده است.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از عملکرد مسئولان فرهنگی کشور ادامه داد: جامعه را هم که ما می‌بینیم و شاهد هستیم وضعیتی که الان است اصلا مطلوب نیست.

حسینی با انتقاد از ترویج فرهنگ غرب در جامعه ایران گفت: به شکل غیرمستقیم و حتی در برخی موارد مستقیم فرهنگ غربی دارد در جامعه اسلامی ما ترویج می‌شود، فرهنگ بی‌بندباری و سبک زندگی غربی در حال ترویج است، مسئولان فرهنگی باید تلاش بیشتری انجام دهند.

وی با اشاره به مشکلات موجود شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، افزود: فضای مجازی تقریبا رها شده است، البته باید توجه کنیم که شبکه‌های اجتماعی هم یک فرصت است و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

عضو کابینه دولت دهم ادامه داد: برخی کارهای خوب از سوی نیروهای متعهد انقلابی انجام می‌شود اما دشمن هم دارد کار خودش را می‌کند و کنترل آنچنانی بر فضای شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد مخصوصا کانال‌های غیراخلاقی دارد آسیب جدی به جوانان ما می‌زند.

وی در پایان گفت: به نیروهای جوان و انقلابی توصیه می‌کنم باید با جدیت و همت وارد این عرصه شوند، فعالیت‌های گسترده انجام دهند و لازمه آن این است که خود سطح علمی خود را بالا ببرند تا بتوانند به شبهات علمی، فرهنگی و مذهبی پاسخ درستی بدهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴