تاریخ انتشارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۲۲۳۸۳۶
سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت گفت: سالانه 2/7 میلیارد دلار پوشاک به صورت قاچاق، وارد کشور می‌شود که معادل 10 هزار میلیارد تومان است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، یدالله صادقی  در مورد میزان واردات پوشاک قاچاق به کشور گفت: رقم دقیقی از میزان واردات پوشاک قاچاق موجود نیست، اما حجم قابل توجهی از پوشاک از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شود. بر اساس آماری که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده سالانه 2/7 میلیارد دلار پوشاک به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان تصریح کرد: این رقم با دلار 3500 تومان تقریبا معادل 10 هزار میلیارد تومان می‌شود که اگر در چرخه تولید داخلی کشور قرار گیرد، قطعا تحول خوبی در اشتغال و رونق تولید کشور ایجاد می‌کند.

صادقی با تاکید بر اینکه قاچاق فرصت‌های شغلی داخلی را در اختیار تولیدکنندگان خارجی قرار می‌دهد، گفت: با جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور برای تولید داخلی آن کالا برنامه‌ریزی می‌شود و به این ترتیب سطح اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی افزایش می‌یابد و به دنبال آن سطح رفاه و گردش اقتصادی افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان با اشاره به اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت که با هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود، افزود: با این اقدامات شفافیت در ورود و خروج کالا بالا می‌رود و تولید داخلی هم تقویت می‌شود. به عنوان مثال در حال حاضر ثبت شرکت‌های نمایندگی پوشاک خارجی در ایران در راستای تدوین قوانین برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق متوقف شده است.

صادقی بیان داشت: طبق این قانون از این به بعد برای حضور پوشاک با برند خارجی در ایران لازم است که تولیدکننده خارجی بخشی از تولیدات خود را با استفاده از ظرفیت‌های داخلی ما و با برند خودش تولید کند و علاوه بر آن بخشی از تولیداتش را حتما به بازارهای هدف خود صادر کند.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران با بیان اینکه مسئولیت تمام شعبی که نمایندگی اجناس خارجی در ایران دایر می‌کنند، برعهده نمایندگی شرکت مرکزی خواهد بود، تصریح کرد: همچنین شرکت تولیدکننده پوشاک که متقاضی دایر کردن نمایندگی در ایران است، باید تمام مسئولیت برندش را در کل بازار ایران بپذیرد و اگر کالای قاچاقی از آن برند در بازار پیدا شود، باید پاسخگو باشد.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰