معاون وزیر دفاع در گفت‌وگوی اختصاصی با بلاغ:

اولین موتور توربوجت هواپیماهای آموزشی ایرانی پرده‌برداری شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۲۱۸۶۸۷
برای اولین بار موتور توربوجت هواپیماهای آموزشی توسط متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شد و در روز صنعت دفاعی با حضور رئیس‌جمهور مورد پرده‌برداری قرار گرفت.
۰
plusresetminus
اولین موتور توربوجت هواپیماهای آموزشی ایرانی پرده‌برداری شد
ابوطالب شفقت در گفت‌وگوی اختصاصی با بلاغ، اظهار کرد: برای اولین بار موتور توربوجت هواپیماهای آموزشی توسط متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شد و در روز صنعت دفاعی با حضور رئیس‌جمهور مورد پرده‌برداری قرار گرفت.

وی این موفقیت را ناشی از همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان با وزارت دفاع دانست و افزود: در راستای تامین نیازهای دفاعی کشور، بیش از 3 هزار شرکت صنعتی بخش خصوصی که بیش از 700 شرکت دارای رتبه اول کشور هستند و بیش از 350 شرکت دانش‌بنیان، همچنین بیش از 90 دانشگاه و مرکز پژوهشی با حدود هزار پروژه فناوری با این وزارت‌خانه همکاری دارند.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی راهبردی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به حمایت از 350 رساله دکتری در موضوعات مورد نیاز این وزارتخانه، تصریح کرد: از سال 1392 تاکنون بیش از 4 هزار توان تحقیقاتی نخبگان وظیفه به‌کارگیری شد و در مواقع لزوم نیز از ظرفیت‌های بیرونی و خارج از کشور استفاده شده و خواهد شد.

شفقت با اعلام اینکه از سال 92 تعداد 2 هزار و 190 پروژه تحقیقاتی و محصولی در وزارت دفاع تعریف شد و در دست اجرا است، اضافه کرد: با توجه به رویکرد تمرکز بر روی پروژه‌های مهم و اساسی، تعدادی از این نوع پروژه‌های سطح یک در حال اجرا است که افق بسیار درخشانی را برای تعمیق امنیت و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی به‌وجود می‌آورد.

وی تلاش برای رفع دغدغه و نیازمندی‌های فرماندهان را از سیاست‌های وزارت دفاع دانست و یادآور شد: کاهش هزینه‌های تحقیقاتی تا 20 درصد و کاهش متوسط زمان تبدیل ایده به محصول از میانگین 5 سال به 2.5 سال، همچنین کاهش زمان پاسخ‌گویی به نیروهای مسلح و ارتقای کیفیت تولیدات از موفقیت‌های وزارت دفاع است.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی راهبردی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان برقراری ارتباط و فعال‌سازی مناسبات دفاعی با کشورهای همسایه و منطقه و همکاری با این کشورها و کشورهای دوست و ورود به‌ مدیریت بحران‌های منطقه‌ای را از زمره فعالیت‌های این وزارتخانه ذکر کرد و گفت: به سرانجام رساندن قرارداد خرید S-300 و ایجاد زمینه انعقاد قرارداد برای پشتیبانی و بروزرسانی سیستم‌های خریداری‌شده قبلی را باید از اقدامات این دوره وزارت دفاع دانست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲