تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۲۰۴۰۹۸
استاندار برکنار شده خوزستان گفت:‌ مقصر اصلی در رفتن من از استانداری آقای زنگنه وزیر نفت و آقای روحانی هستند و شکی در این زمینه نیست که این دو نفر خواستند بنده برکنار شوم.
۰
plusresetminus
 
به گزارش بلاغ، عبدالحسین مقتدایی استاندار برکنار شده خوزستان درباره دلایل برکناری یک باره وی از استانداری خوزستان گفت:‌ بنده در مراسم تودیع و معارفه نکاتی را عرض کردم و گفتم اگر صلاح دانستید منتشر کنید، اما الان می‌بینم که صحبت‌های من تقطیع  و بریده بریده شده و در برخی شبکه‌ها منتشر شده که این منصفانه نیست.

وی افزود:‌ 42 روز مصاحبه نکردم و سکوت کردم، اما این هم انصاف نیست که صحبت‌هایم را این‌گونه منتشر کنند.

استاندار پیشین خوزستان ادامه داد:‌ متاسفانه اطلاع‌رسانی درستی درباره دلیل اصلی برکناری‌ام نکرده‌اند؛ مقصر اصلی در رفتن من از استانداری آقای زنگنه وزیر نفت و آقای روحانی هستند و شکی در این زمینه نیست که این دو نفر خواستند بنده برکنار شوم.

مقتدایی تاکید کرد‌: دلیل برکناری‌ام نه عزل و نصب‌ها بوده و نه چیز شبیه به این، دلیل برکناری‌ام به درخواست آقای زنگنه و با دستور آقای رئیس‌جمهور بوده است.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد:‌ اینکه می‌گویند دلیل برکناری‌ام عزل‌و نصب‌ها بوده، اشتباه است؛ معادل عملکرد من در خوزستان در برخی استان‌های دیگر دو برابر بنده عزل و نصب کرده‌اند. بنده حتی در دوران ورودم به استانداری 14 عزل و نصب داشتم، پس چرا در آن دوران بنده را برکنار نکردند؟

استاندار پیشین استان خوزستان با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت کشور مبنی بر اینکه دلیل برکناری آقای مقتدایی انتصاب 8 بخشدار زن بوده است، گفت:‌ صحبت‌های آقای امیری اشتباه بوده، گفتند چرا 8 زن را بخشدار کردید؟ خب این در اختیار من بود. بعداً گفتند که شما عزل و نصب کردید از اختیارات وزیر بوده و من هم گفتم سال 92 که آمدم و عزل و نصب کردم آن وقت هم در اختیار وزیر بود، چرا آن‌موقع عکس‌العمل نشان ندادید؟

 مقتدایی اظهار داشت:‌ تحقیقاً و دقیقاً کلید برکناری من را آقای زنگنه زد و آقای روحانی آن را ختم کرد. تاسف من از این است که چرا کسانی که بیخ گوش آقای رئیس‌جمهور بودند اطلاعات استان را غلط به ایشان دادند.

وی ادامه داد:‌ من هم در جلسه امروز تودیع و معارفه گفتم که اگر قرار باشد آقای ظریف در بعد خارجی وزیر طلایی دولت باشد به لحاظ موفقیت در کل 31 استان کشور مجسمه مقتدایی را طلا بسازید و آن را جلوی هیئت دولت بگذارید و هر روز کلاه‌تان را برای احترام بردارید.

استاندار پیشین استان خوزستان با بیان اینکه برکناری‌ام از استانداری کار وزیر نفت و رئیس‌جمهور بوده و اگر غیر از این است بیایند دفاع کنند، برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه استاندار خوزستان پس از عزل و نصب‌ها جواب تلفنش را نمی‌داد و خودسرانه به روند تغییرات در استان ادامه می‌داد را رد کرد.

وی در این خصوص اظهار داشت:‌ اتفاقاً برعکس بوده، بروند از مخابرات آمار بگیرند که چه کسی تماس گرفته و چه کسانی جواب تلفن ندادند! من و معاون سیاسی‌ام 4 روز دنبال آقای مقیمی می‌گشتیم، اما مطلقا جواب نمی‌دادند.

استاندار سابق خوزستان ادامه داد:‌ من خودم مجلسی بودم و قانون را خوب می‌شناسم. آقای زنگنه همه نفتی‌ها قَدر و قدیمی را بازنشسته می‌کند تا با توجه به قانون جدید هیچ‌کس اطرافش نباشد و فقط نیروهای فسیلی که از وزارت نیرو آورده نصب می‌کند تا تابع او باشند. بنده 40 سال سابقه نفتی دارم و بچه جبهه و جنگ هستم و دو دور نماینده بودم؛‌ درکم نسبت به برخی مسائل خیلی بهتر و بالاتر از برخی آقایان است.

مقتدایی در پایان تاکید کرد:‌ اظهارات آقای امیری سخنگوی وزارت کشور را 100 درصد رد می‌کنم؛ من با رئیس‌جمهور در مجلس سوم و چهارم همکار بودم؛ ایشان را خوب می‌شناسم، اما متاسفانه کسانی که خوزستانی هستند اطلاعات غلط به ایشان دادند و گناه من این بود که پایم را بر گلوی اژده‌های استان گذاشتم  و باج به شغال ندادم.

وی همچنین از دولت به خاطر اعتماد به وی برای تصدی استانداری خوزستان در طول سه سال قدردانی کرد.
 
 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما