تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد مطلب : ۱۸۱۰۵۳
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار با مداحان اهل بیت، در خصوص اشکالی که در مذاکرات وجود داشت و عدم لغو تحریم‌ها گفت: ایران برجام را مشروط پذیرفت، یکی این شرط‌ها این بود که اگر ایران به تعهداتش عمل کند طرف مقابل باید بنویسد و امضا کند که تحریم‌ها را لغو خواهد کرد ولی این نامه‌ای که اوباما باید می‌نوشت هیچ وقت نوشته نشد و دلیل این موضوع بی توجهی به شروط رهبری است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،دولت توجیه‌گر اقدامات آمریکا شده است/ عدم لغو تحریم‌ها نشان از بی‌توجهی به شروط 9گانه رهبری است/رفتارهای دولت، اوباما را در نقض برجام گستاخ کرد
فوآد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی  با اشاره به بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار با مداحان اهل بیت، در خصوص اشکالی که در مذاکرات وجود داشت و عدم لغو تحریم‌ها گفت: این مسئله تازه‌ای نیست، چرا که در نامه‌ی رهبری به رئیس جمهور آمده بود که برجام مشکلات ساختاری متعددی دارد.

وی با بیان اینکه ایران برجام را به صورت مشروط پذیرفت افزود: یکی این شرط‌ها این بود که اگر ایران به تعهداتش عمل کند طرف مقابل باید بنویسد و امضا کند که تحریم‌ها را لغو خواهد کرد ولی این نامه‌ای که اوباما باید می‌نوشت هیچ وقت نوشته نشد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ایران به تعهدات خود عمل کرده است اظهار داشت: طرف مقابل در حوزه کار خود بد عهدی می‌کند و دلیل این موضوع این است که در داخل به نامه رهبری توجه نشده است.

ایزدی ادامه داد: شرط دوم ایران برای پذیرش برجام این بود که در صورت نقض برجام توسط طرف مقابل دولت اجرای برجام را متوقف کند که ما باز هم دیدیم که برجام با قانون ویزاهایی که تصویب شد نقض شد ولی دولت به جای توقف برجام، به اجرای برجام سرعت بخشید.

وی تصریح کرد: 11تن اورانیوم غنی شده‌ای که از کشور خارج شد بعد از نقض برجام از سوی طرف آمریکایی بود.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت به مفاد نامه رهبری توجه نکردند و الان هم کشور این ضررها را متحمل می‌شود و دلیل این ضررها هم عدم توجه به شروطی است که در نامه رهبری بوده و دولت باید پاسخگو باشد که چرا روند فعلی ادامه می‌دهد؟

ایزدی با بیان اینکه آمریکا احساس می‌کند که با برجام قدرت هسته‌ای ایران را می‌تواند مدیریت کند گفت: تلاش آمریکا این است که با برجام 2و برجام‌های بعد از آن قدرت هسته‌ای کشور ما، موضوع نفوذ ایران در منطقه و سایر ابزارهای قدرت ایران را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه دولتی‌ها به جای اعتراض و متوقف کردن روندی که شروع کرده‌اند، شروع به توجیه عملکرد آمریکا می‌کنند اظهار داشت: وقتی رئیس جمهور لقبی را مخصوص معصومین است(آقتاب تابان) را به برجام نسبت می‌دهد و معاون ایشان اقدامات آمریکا را نقض برجام نمی‌داند، هر انسانی جای اوباما باشد روند نقض برجام را ادامه خواهد داد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: وقتی مقامات ما به صورت حیثیتی با برجام برخورد می‌کنند و اقدامات آمریکا بر علیه ایران را به نحوی توجیه می‌کنند، آمریکا هم روند نقض برجام را ادامه می‌دهد.

ایزادی در پایان گفت: دولت امروز به جای عمل کردن به شروط رهبری، توجیه‌گر رفتار‌های آمریکا شده است و این موضوعی است که آمریکایی‌ها هم به خوبی آن را درک کرده‌اند.

 

منبع : شبکه اطلاع رسانی راه دانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴