تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
کد مطلب : ۱۱۲۰۰۱
احترام در خانواده ما از بین رفت برادرم و مادرم حتی خود من نمی‌توانیم با او ارتباط صحیح برقرار کنیم، چون قابل تحمل نیست.
۱
plusresetminus
به گزارش خبرنگار بلاغ، پریسا 18 ساله در خانواده‌ای 5 نفره زندگی تلخی را سپری می‌کند، پدری معتاد به مخدر شیمیایی شیشه که توان بازپروری و ترک آن را ندارد و آزارهای فراوانی را بر خانواده خود تحمیل کرده است، در ادامه مشروح گفت‌وگو با دختر خانواده از خاطرتان می‌گذرد.

پریسا اعتیاد را شبیه به  یک بیماری می‌داند و می‌گوید: ولی‌ نمی‌توانم قبول کنم که خود آدم معتاد در آن هیچ نقشی‌ ندارد و دیگران باید به پای او بسوزند، و همان طور که با یک بیمار سرطانی رفتار می‌کنند او را مقصر ندانند.


وی معتقد است: کسی‌ که معتاد می‌شود گاهی‌ بیشتر از آنکه به خودش صدمه وارد کند اطرافیانش را نابود می‌کند. مادر من، خواهرم، این‌ها چه گناهی دارند که خشونت پدرم را باید این همه سال تحمل کنند؟

این دختر جوان با کمال ناراحتی و در عین حالی که اشک در چشمانش حلقه زده، اظهار می‌دارد: داشتن پدر معتاد بدترین بلایی است که یک خانواده باید با آن بسازد. پدر وقتی‌ از کارش اخراج شد، افسرده هم شد. بعد با تریاک کشیدن تفریحی با رفیق‌هایش شروع کرد. مدتی غیبش زد و بعد با جیب خالی‌ پیدایش شد. احترام پدر معتادم در خانواده ما از بین رفت. برادرم و مادرم حتی خود من نمی‌توانیم با او ارتباط صحیح برقرار کنیم، چون قابل تحمل نیست. گاهی‌ ترک می‌کند، اما باز کمی‌ که می‌گذرد شروع می‌کند. مادرم می‌گوید عادت کرده، اما کسی‌ به بدبختی عادت نمی‌کند و همیشه امید دارد که اوضاع بهتر شود. هر چند روز و شب را برایمان سیاه کرده، ولی‌ ما دلمان برایش می‌سوزد. از سرافکندگی او ما هم ناراحتیم. وقتی‌ درد می‌کشد، ما هم دردمان می‌‌آید
.

پریسا مقصر بروز مشکلات در زندگی را خود انسان می‌داند و ادامه می‌دهد: خود اوست که در مسیر بهبودی کوتاهی می‌کند، هیچ وقت پایبند خانواده و زندگی نبود و نیست. از همه ابزارها مثل کسب پول از هر طریقی، شهوترانی و بی‌بندباری اخلاقی، قمار و شرط‌بندی  و در نهایت مصرف مواد شیمایی، الکل استفاده می‌کند برای آرامش و تسکین خود و به فکر خانواده نیست.


او در ادامه می‌افزاید: برخی می‌شنوند و خيلی‌ها هم می‌شنوند و ساده عبور می‌کنند، اما می‌دانيد نكته غم‌انگيز كجاست؟ خيلی از آنهايی كه دچار بلای شيشه می‌شوند، شاید هنوز صدای خانواده‌هایی مثل ما به گوش‌شان نرسیده و بی خبر مانده‌اند. باید حوادث تلخ اعتیاد به مواد مخدر را از صفحات روزنامه‌های زرد بیرون کشید. باید دهان به دهان چرخاند، و اجازه نداد این امر، طبیعی جلوه دهد، تا خانواده‌های کمتری دچار مشکلی همچون اوضاع امروز خانواده ما شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴